Mars Logistics’ten 70 milyon euro yatırımla yüzde yüz elektrikli demir yolu

Mars Logistics, karayolu ve demiryolunda büyümeye devam ediyor. 2023 yılında 65 milyon euroluk filo yatırımı yapan firma, 2024’te de filosuna yaklaşık 70 milyon euro değerinde yatırım yapmayı planlıyor. Mars Logistics Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Gökşin Günhan, “2024 yılındaki en önemli stratejik yatırım planlarımızdan biri olan Elektrikli çekici yatırımını hayata geçirdikten sonra %100 elektrikli demiryolu taşımacılığı hizmeti verebileceğiz” dedi.

Mars Logistics, yurt içi ve yurt dışı olmak üzere uluslararası karayolu, havayolu, denizyolu ve demiryolu taşımacılığı alanında müşterilerine lojistik hizmeti sunuyor. Türkiye’nin en genç ve en büyük filolarından birine sahip olan Mars Logistics, Logistics Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Gökşin Günhan, 2023 yılını değerlendirerek yıl içinde farklı sektörlerden 8.000’e yakın müşteriye hizmet verdiklerini ve 2023 yılında iş hacminin %44’ünü otomotiv ve yan sanayi, %23’ünü tekstil sektörünün oluşturduğunu belirtti. Firmanın, 2023 yılında ihracat taşıması yaptığı ilk üç ülke Almanya, İspanya ve Fransa oldu. Haftalık 1.200 ihracat seferi ve 1.100 ithalat seferi gerçekleştirerek yıllık yük sayısında 250.000 barajını geçti. 2023 yılını 529,5 milyon euro ciro ile kapatan Mars Logistics, 2024 yılında euro bazında %15 büyüme hedefliyor.

Gökşin GÜNHAN – Mars Logistics Karayolu ve Demiryolu Taşımacılığından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi

Mars Logistics, demir yolu hattı büyümeye devam ediyor

Mars Logistics, 2024 yılında demiryolu hatlarını güçlendirmeyi planlıyor. Demiryolu hatları için yatırımlarını her sene artırdıklarını ifade eden Gökşin Günhan, 2023 yılında Halkalı-Romanya hattı için deneme seferlerinin gerçekleştirildiğini, nisan ayında ise tarifeli seferlere başlayacaklarını söyledi. 2024 yılında Orta Avrupa’da başka bir ülkeye daha demiryolu hattı için çalışmaların devam ettiğini aktaran Günhan, “Şu anda Halkalı-Lüksemburg, Halkalı – Çek Cumhuriyeti ve Lüksemburg – Trieste hattımızda haftalık toplam 32 sefer düzenliyoruz. 2024 yılında bu sayıyı 40’a çıkaracağız” sözlerini kaydetti.

%100 elektrikli demiryolu taşımacılığı projesi ile sürdürülebilir yatırım

Yeni proje çalışmalarına büyük bir titizlikle devam eden Mars Logistics sürdürülebilirliği de odak noktası yapıyor. 2023 yılında Sürdürülebilirlik Raporu yayınlamasının yanında Balance, Hadımköy, Tepeören ve Tuzla 2 Lojistik Merkezileri için ISO 50001 Enerji Yönetimi Sistemi Belgesi’ni almaya hak kazanırken, IREC – 2023-2024 yenilemesini yaparak da yenilenebilir enerjisini sertifikalandırıyor. Bunların yanında Crif Türkiye tarafından Fortune 500 için yapılan SRD değerlendirmesinde ise sürdürülebilirlik performansında B seviyede çıkarak ortalama üstünde yer alıyor. Sürdürülebilirlik çalışmalarına firmanın her alanında devam ederken; 2024 yılında gerçekleştirecekleri en önemli projelerden birinin %100 elektrikli demiryolu taşımacılığı olduğunu söyleyen Gökşin Günhan, “Hatlarımızın %95’i elektrikli işletme kabiliyetine sahip. Demiryolu taşımacılığında yüklerin karayolu ile taşınarak demiryoluna aktarılmasında ve demiryolundan sonra yine karayoluna geçerek istenilen noktaya teslimi sırasında kullanabileceğimiz elektrikli çekici yatırımı yapacağız. Bu yatırımı hayata geçirdikten sonra %100 elektrikli demiryolu taşımacılığı hizmeti verebileceğiz. 2024 yılındaki en önemli stratejik yatırım planlarımızdan biri olan bu proje, sürdürülebilirlik hedeflerimizi destekleyerek hem çevresel etkilerimizi azaltacak hem de operasyonel verimliliğimizi artırmamıza yardımcı olacak. Yatırım yapacağımız elektrikli çekiciler uzun menzilli olacak. İlk etapta 2024 yılı 2. çeyreği içinde 50 adet alım yapmayı planlıyoruz” dedi.

Müşteri odaklı çalışma sistemi öne çıkıyor

Mars Logistics, karayolu, demiryolu ithalatında ve ihracatında yılda toplam 100 binin üzerinde araç çıkışı yaptı. Aynı zamanda bu süreçleri iyileştirmek ve geliştirmek için yazılım yatırımları da gerçekleştiriyor. Müşterilerin, yüklerini takip edebilecekleri, sipariş ve raporlama yapabilecekleri, sevk, talimat ve KPI performans raporlarına ulaşabilecekleri yazılımları mevcut. Müşteriler, yüklerine göre kendilerine sunulan portalları özelleştirilebiliyor. Müşteri odaklı çalışan firma, talep ve isteklere göre geliştirdiği yazılımlara ek olarak sürücülerin kullanması için İş Emri Uygulaması ekliyor. 2024 yılında İş Emri Uygulamasına evrak yapısının da dahil edilip, sürücülerin hepsinin bu uygulamayı kullanacak duruma gelmesi planlanıyor.

Mars Logistics, yurt içi parsiyel dağıtım ağı genişliyor

Bu yıl hedefi, yurt içinde parsiyel dağıtım ağının genişletilmesi planı öne çıkıyor. 2023 yılında yurtiçi dağıtım kanallarında istihdam oranının %95 artmış, günlük gerçekleşen sefer sayısı 1.500’e kadar yükselmişti. Yine geçen yıl yurt içi dağıtımda en çok hizmet verilen sektörler; tekstil, beyaz eşya elektronik ve FMGC olmuştu. Firma, 2024 yılı planı için ise, günlük sefer sayısının 1.750’ye yükseleceğini, istihdamın %20 artacağını öngörüyor. Gökşin Günhan; “2023 yılında müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda yurt içi dağıtım kanalları için 8 yeni depolama ve dağıtım merkezi açtık. 2024 yılında 7 depo daha açacağız. 2024’te özellikle parsiyel dağıtım hacmimizi ve il dağıtım sayımızı artırmak istiyoruz. AVM dağıtımı, iade lojistiği ile birlikte beyaz eşya, elektronik ve mobilya sektörlerine odaklanacağız. 2024 yılında büyümeye ve yatırımlara devam edeceğiz” diyerek konuyla ilgili konuştu.

 Kadın tır sürücüleriyle kalıplar yıkılıyor

Toplumsal cinsiyet eşitliğini önemseyen ve şirketin her alanında eşitliği savunan Mars Logistics, 2021 yılında başlattığı Eşitliğin Cinsiyeti Yoktur projesiyle şirket içi ve şirket dışında farkındalık çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. Proje kapsamında birçok faaliyette bulunan ve erkek egemen bir sektör olarak bilinen lojistik sektöründe kalıplaşmış tüm yargıları yıkmayı hedefleyen firma, tır sürücülüğü konusunda da kadınları destekliyor. Günhan; “Geçtiğimiz senelerde kurduğumuz Mars Sürücü Akademisi ile tır sürücülüğü mesleğine ilgi duyan ancak gerekli eğitimi ve belgeleri olmayan kişileri kadın erkek fark etmeden akademimize kabul ettik. Şu anda akademi mezunları da dahil olmak üzere toplamda 30 kadın tır sürücümüz bulunuyor. Sektörde kadın tır sürücüsü istihdamında öncü olmak ve bu konuda diğer firmalara da örnek olabilmek bizim için büyük bir gurur” diyerek cinsiyet eşitliğine verdikleri önemin altını çizdi. Şu anda 30’u kadın olmak üzere toplamda 1.236 tır sürücüsü bulunan Mars Logistics, 2024 yılında bu sayının 1.500’e ulaşmasını hedefliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

12 + 19 =

scroll to top