DAIMLER TRUCK’IN HİDROJEN BAZLI YAKIT HÜCRELİ KAMYONU YOL KULLANIM İZNİ ALDI

ÜRETTİĞİ ARAÇLARIN ELEKTRİFİKASYONU İÇİN SÜREKLİ OLARAK TEKNOLOJİ STRATEJİSİNİ TAKİP EDEN DAIMLER TRUCK, ÖNEMLİ BİR DÖNÜM NOKTASINA ULAŞTI. ALMAN MAKAMLARI, HİDROJEN BAZLI YAKIT HÜCRELİ MERCEDES-BENZ GENH2 KAMYON’UN GELİŞTİRİLMİŞ OLAN PROTOTİPİNİN EKİM AYI İTİBARIYLA KAMUYA AÇIK YOLLARDA KULLANIMINA İZİN VERDİ.

Daimler Truck, 2020 yılında tanıtılan Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un testlerine Nisan ayında şirketin test pistlerinde başlamıştı. Seri üretim versiyonunda yakıt ikmali yapmadan 1.000 kilometre ve üzerinde bir menzile ulaşması hedeflenen kamyon, bu testlerde şimdiye kadar binlerce kilometreyi başarıyla kat etti. Şimdi ise testler, Rastatt yakınlarındaki B462 yoluna, yani kamuya açık yollara taşınıyor. Burada, eWayBW projesi kapsamında yük kamyonlarına elektrik verilerek havai hat kamyonlar çalışma sırasında test edilecek. Projede ayrıca tamamen batarya elektriğiyle çalışan Mercedes-Benz eActros ile diğer üreticilerin havai hat kamyonları ve yakıt hücreli kamyonları arasında karşılaştırmalı testler de gerçekleştirilecek. Daimler Truck’ın havai hat kamyon üretmeye yönelik herhangi bir planı bulunmuyor.

İLK TESLİMATLARIN 2027’DE OLMASI PLANLANIYOR

Mercedes-Benz GenH2 Kamyon’un yol kullanım izni almasıyla birlikte Daimler Truck, seri üretime giden yolda önemli bir kilometre taşını geride bırakırken ilk seri üretim GenH2 Kamyon’un da 2027 yılından itibaren müşterilere teslim edilmesi bekleniyor. Daimler Truck ayrıca Avrupa’da, Japonya’da ve Kuzey Amerika’da, en geç 2039 yılından itibaren sunacağı tüm yeni araçların sürüş sırasında (“Depodan tekerleğe”) karbon nötr olan araçlardan oluşmasını hedefliyor. Daimler Truck, bu hedefe ulaşmak için elektrikli araç teknolojileri olan enerjisini batarya veya hidrojen bazlı yakıt hücresinden alan tahrik sistemlerini kullanarak çift kollu bir strateji izliyor. Daimler Truck, teknolojileri bu şekilde birlikte kullanarak müşterilerine özel kullanım senaryoları için en iyi araç seçeneklerini sunuyor. Yük hafifledikçe ve mesafe kısaldıkça batarya elektrikli kamyonların kullanılma olasılığı artarken yük ağırlaştığında ve mesafe uzadığında hidrojen bazlı yakıt hücreli kamyonlar daha fazla tercih edilecek.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

eleven − eight =

scroll to top