Ticaret Bakanlığı, Avrupa’da lojistik dağıtım ağlarına onay veriyor

Ticaret Bakanlığı, yurt dışı teslimat sürelerinin 24 saatin altına indirmesini hedefleyen Yurt Dışı Lojistik Dağıtım Ağları (YLDA) Projesi kapsamında Avrupa’da 4, ABD’de 2 merkeze onay verildiğini bildirdi.

Türkiye ekonomisinin dünya ticaretinden daha fazla pay alması ve ülkenin sürdürülebilir büyümesinde Yurt Dışı Lojistik Dağıtım Ağları (YLDA) Projesi’nin hayata geçirilmesiyle önemli bir ilerleme kaydedildiği belirtiliyor. Avrupa’nın en önemli liman şehirlerini kapsayan proje ile İtalya (Trieste), Fransa (Sete ve Marsilya), İspanya (Tarragona ve Barselona) ve Almanya (Hamburg) olmak üzere Avrupa’da 4, ABD’de ise Chicago ve New Jersey merkezli olmak üzere 2 YLDA Projesi’ne onay verildi. Chicago merkezli projede 1 merkez depo ve 10 cep depo öngörülürken, New Jersey merkezli projede 1 merkez depo ve 9 cep depo yapılması planlanıyor. Bugün itibarıyla, Chicago ve Los Angeles ile New Jersey, Long Beach, Houston ve Savannah’ta yer alan depolar aktif hizmet veriyor.

YLDA Projesine destek

Destek mekanizması olarak yeniden tasarlanan YLDA Projesi, yurt dışı lojistik dağıtım ağlarının bir sistem olarak ele alınması ve aşamalarına göre desteklenmesinin öngörülüyor. Destek mekanizmasıyla yurt dışında ilk kez kurulacak tesislerin ve uçtan uca tüm lojistik süreçlerin yönetilmesini teminen, bu tesisler ile entegre çalışacak dağıtım ağı, cep depoları ve bu ağın işletilmesine yönelik kurulum, bakım, bilişim sistemleri, teknik donanım ve dekorasyon, yatırım, ruhsat ve izin ile bunlarla ilgili hukuki danışmanlık giderleri desteklenmesi hedefleniyor.

Hızlı gümrükleme ve doğru lojistik ile Türkiye öne çıkacak

YLDA’nın, Türk ihraç ürünlerine ilişkin depolama, yükleme ve boşaltma, elleçleme, sevkiyat, kargo birleştirme ve bölme ile ilgili ülkenin iç kesimlerine dağıtımı hizmetlerini tek noktadan sunulması hedefleniyor. Bu nedenle yurt dışında teslimat sürelerinin 24 saatin altına indirilmesi planlanıyor. Böylece hızlı gümrükleme ve doğru iade lojistiği ile ihracata yönelik hedef pazarlarda müşteri memnuniyeti ve marka bilinirliği artırılması bekleniyor. Ayrıca Türkiye’nin küresel ekonomideki bulunduğu konumu da güçlendirerek, kilit rol almasını sağlayacak yenilikler, dijital atılımlar, mevzuat güncellemeler, koruma tedbirleri ve destekler devam ediyor. Türkiye Yüzyılı’nı ‘Ticaretin Yüzyılı’ yapma hedefine ilerlemek, toplumsal refahı artırmak, kalıcı büyüme ivmesini ülke ekonomisine kazandırmak için çalışmalar devam ediyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

twenty − 2 =

scroll to top