Borusan Lojistik, 2023 yılını büyük adımlarla tamamladı

Avrupa’nın en büyük 3. dijital lojistik platformu olan eTA’yı geliştiren Borusan Lojistik, sektöründe dünya çapında hizmet veriyor. Borusan Lojiistik, 2023 yılında gerçekleştirdiği projeleri, 2024 yılı hedefleri, dijitalleşme yönündeki faaliyetleri ve eTA (Elektronik Taşımacılık Ağı)’da gelinen noktayı paylaşmak için Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Serdar Erçal’ın sözcülüğünde, 8 Aralık Cuma günü saat 10.00’da Wyndham Grand İstanbul Levent otelde basın kahvaltısı düzenledi. Organizasyonun ayrıntılarını sizler için derledik.

Borusan Lojistik, 1973 yılında kurularak; yurt içinde 8 bin noktaya günlük dağıtım kapasitesi, 450 bin metrekare kapalı ve açık depolama alanı, 28 aktarma merkezi ile depolama, özel dağıtım ve parsiyel taşımacılık, gümrükleme, karayolu komple taşımacılık, oto taşımacılığı, araç stoklama ve sevk öncesi araç kontrol (PDI) hizmetlerini sunuyor. Borusan Lojistik, tesislerinde depolama hizmetlerinin yanı sıra müşterilerinin tesis yönetimi ile ana sanayilerdeki müşterilerin milk-run operasyonlarının yönetimini de sağlıyor. Ayrıca firma, uluslararası taşımacılık alanında kuru yük gemi kiralama, konteyner, karayolu, demiryolu ve havayolu taşımacılığı ile intermodal taşımacılık operasyonlarını gerçekleştiriyor. Bu açıdan bakıldığında firma; bir müşterinin dış ticaretinden, üretimine ve üretim sonu sevkiyatına kadar uçtan uca tek bir noktadan lojistik ihtiyaçlarını karşılamasına olanak sunuyor.

Özel çözümler, dijital platformlarla geliştiriliyor

Borusan Lojistik, eTA ile (Elektronik Taşımacılık Ağı), sektörde en iyi müşteri deneyimini sunma hedefiyle faaliyetlerini yürütürken, aynı zamanda bir teknoloji şirketi olarak da paydaşları için özel çözümler sunan dijital platformlar geliştiriyor. Borusan Lojistik eTA mobil uygulaması sayesinde, yurt içi yük taşıma ihtiyacı olan müşteri, en uygun aracı hızlıca buluyor. Yük taşımak isteyen tır ve kamyon sahipleri eTA Mobil uygulama sayesinde aracına uygun tüm nakliye ihalelerini görebiliyor ve uygun bulduğu yüke teklifini vererek tır/kamyon garajlarına uğramasına gerek kalmadan işi almasına olanak sağlıyor.

Serdar ERÇAL – Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü

Yatırımın yüzde 52’si IT ve Ar-Ge projelerine ayrılıyor

2022 yılında Borusan Lojistik’in uluslararası lojistik operasyonları ağırlıklı olarak Avrupa, Kuzey Amerika, Orta Doğu, Orta Asya ve Uzak Doğu odağında yürütüldü. 2022 yılı faaliyet döneminde geniş bir acente ve ortaklık ağı, Almanya ve Çin ofisleri ile uluslararası taşımacılıkta fark yarattı. Kara taşımacılığında yıllık 55 bin ihracat elleçlemesi, hava taşımacılığında 7,4 milyon kilo ücret ağırlığı ve deniz taşımacılığında 26.900 TEU yük taşımacılığı gerçekleştirildi. Firma, geleneksel lojistik sektörünü daha verimli kılabilmek, iş modelini yeni nesle uyarlamak gibi bir misyon edinerek yatırımın yüzde 52’sini IT ve Ar-Ge projelerine ayırarak altyapıyı dönüştürüyor.

eTA platformu nedir?

Borusan Lojistik bünyesinde kurulan eTA (Elektronik Taşımacılık Ağı), yurtiçinde yükünü taşıtmak isteyen yük sahipleri ile eTA üyesi bireysel kamyon ve tır sürücülerini bir araya getiriyor. Tüm sorumluluğu üzerine alan ve müşterinin tek kontağı olarak konumlanan eTA’da yük sahibine sadece sipariş vermek kalıyor. eTA platformu; yükü olan müşterilerine web sitesi üzerinden hızlı araç tedarik ederken, aracı olan tır ve kamyon sahiplerine de mobil uygulaması üzerinden, garaja gitmeye gerek duymadan yük buluyor. En uygun fiyatlamayı yapabilmek için gerekli en temel bilgiler yük sahibinden alındıktan sonra, portal üzerinden yük sahibine hızlıca araç tedarik ediliyor. Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Serdar Erçal, “eTA platformu ile müşteri, kamyoncu ve lojistik firmaların problemlerinin büyük bir kısmını otomatik olarak çözmüş oluyoruz. eTA platformuna 200 binden fazla kamyon ve tır kayıtlı. Bu yıl yeni arayüzümüzü de canlıya aldık, bu sayede müşterilerimiz; eTA portal üzerinden siparişlerini hızlıca web üzerinden verebiliyorlar. Kullanıcı dostu ve hızlı arayüzü sayesinde yurt içinde yıllık 400 bin sefer ile büyük bir taşıma ağını yönetiyoruz” dedi.

Dijital cüzdan ve eTA Lig

Dijital cüzdan uygulaması hakkında detaylı açıklamalar yapan Serdar Erçal, “Kamyon ve tır kaptanlarının gerçekleştirdikleri sefer sonunda ödemeleri mobil uygulama üzerindeki dijital cüzdana yatıyor. Tam bir mobil bankacılık gibi. İsterlerse parayı çekmeden mobilden ödeme yapabilir isterlerse hemen anlaşmalı ATM’lerden nakit olarak çekebilirler. Dijital cüzdanlar arası transfer de ücretsiz. Her bireysel sürücünün dijital cüzdanı bulunuyor. Bu sayede, ödenen navlun ücretleri çok daha şeffaf ve kendileri için daha hızlı ve kolay oluyor. eTA Lig sadakat programı ise, mobil uygulama üzerinden sefer aldıkça puan toplayabildikleri bir ödül sistemi. Yaptığı dijital sefer başına puan kazanan uzun yol kaptanlarımız, eTA Lig’in avantajlı dünyası sayesinde ödemelerinde kazancımıza ortak oluyor” sözlerini kaydetti.

Sürdürülebilirlikle ilgili aksiyonlar

Sürdürülebilirliğin, Borusan Lojistik’in odaklandığı önemli bir başlık olduğuna değinen Serdar Erçal, “Bu çalışmalar, Borusan Holding ile paralel olarak iklim, insan ve inovasyon başlıkları altında yönetiliyor. İklim Dünyadaki karbon salınımının %5,5’i lojistik ve ulaştırma sektörlerinden kaynaklı olarak gerçekleşiyor ve AB’de %7 emisyon artışı ile trendi tersine çeviren tek sektör olarak görünüyor. Tüketim alışkanlıkları ve e-ticaretteki büyüme de dahil edilince sektörün çevresel ve sosyal dönüşümünün oldukça önemli olduğunu düşünüyoruz. Borusan Lojistik olarak biz de bu riskin farkındayız ve karbon azaltımı için geliştirmelerimizi ve yatırımlarımızı yapıyoruz. Bu yıl, Tepeören Operasyon Merkezimiz Sürdürülebilir Kalkınma Derneğinin Duyarlı Ol projesinde altın seviyede sertifikalandırılan ilk ve tek tesis oldu” ifadelerini kullandı.

2023 yılı ekonomik anlamda Borusan Lojistik için nasıl geçti?

2023 yılında yurt içi faaliyet alanlarında gösterilen performansın olumlu geçtiğine değinen Erçal, “Özellikle otomotiv lojistiği alanında ve depolama faaliyetlerinde öngörümüzün üzerinde bir performans gösteriyoruz. Tedarik zinciri yönetimi yaptığımız Milkrun operasyonu da oldukça iyi sonuçlar üretti. Yurt dışı faaliyetlerimizde ise düşüş trendinde olan global navlun endeksleri ve Türkiye’nin ihracatı kaynaklı olarak hedeflerimizden ve geçen yıl sonuçlarımızdan bir miktar geri kaldık. Ancak, toplam Borusan Lojistik Hizmetleri olarak geçtiğimiz yıllara göre daha iyi sonuçlar üretmiş olduk. Burada en büyük sorunlardan birisi, artan iş hacimlerine paralel olarak işletme sermayesi ihtiyacının artması ve bunun finansmanı. İş modeli olarak yüksek bir işletme sermayesi ihtiyacı oluşuyor. Finansal piyasalardaki sıkışıklıktan dolayı müşterilerin vadeleri arttırmaya çalıştığını, tedarikçilerimizin nakde ulaşmasının zorlaştığını ve bu sebeple de bizim üzerimizdeki yükün arttığını gözlemliyoruz” açıklamalarını yaptı.

Lojistik sektöründeki dijital yolculuk

Son yıllarda dijital teknolojiler, iş dünyasının birçok sektöründe sadece verimlilik sağlamakla kalmayıp yıkıcı ve dönüştürücü etkiler de yaratıyor. Borusan Lojistik de sektöre olan sorumluluk bilinciyle çalışan yetkinliği ve süreçlerin dijitalleşmesini de öncelikli hedef haline getirerek robotik süreçlerden yapay zekaya, büyük veri analitiğinden arttırılmış gerçekliğe kadar birçok dijital teknolojiyi operasyonlarının bir parçası haline getiriyor. Bugün müşterilerine sadece konvansiyonel değil dijital olanaklarla en iyi deneyimi yaşatmayan şirketlerin yaşamasının mümkün olmayacağını bildiren Erçal, “Biz de çoklu kanallarla en iyi müşteri deneyimi üzerinde sürekli çalışıyoruz. Yurt içinde yıllık 400 bin sefer ile büyük bir taşıma ağını yönetiyoruz. Bunu da dijitalin her türlü kolaylıklarından faydalanarak yapmak zorundayız. Yurt içinde müşterilerin anlık araç ihtiyaçları ve operasyon performans takipleri için eTA (Elektronik Taşımacılık Ağı) Platformumuzu geliştirmeye devam ediyoruz. Benzer ihtiyaçlara sahip birçok KOBİ için standart ve hızlı çözümler sunarken, kurumsal müşterilerimizin farklılaşan ihtiyaçlarda kendilerine özel çözümleri birlikte geliştiriyor ve sistemlerimize entegre ediyoruz. Bu sayede çevre ve sürdürülebilirlik konusunda çevreye olan etkimizi azaltmak ve sıfırlamak, uzun yol kaptanlarımızın en az yakıt, en hızlı rota ve en kolay dönüş yükü bulmalarını sağlamak, dijitalleşme projeleriyle kurumsal verimliliği artırmak, tamamen dijitalde var olan acentelik gibi yepyeni iş modellerini kazandırmak gibi birçok başlıkta sektöre ve dünyaya katkı sağladığımızı ve bunları artırarak devam ettireceğimizi söyleyebiliriz” diye konuştu.

“Yıllık 55 bin ihracat elleçlemesi yapıyoruz”

Borusan Lojistik’in artan iş hacmi ve faaliyetleriyle büyümeye devam ettiğini vurgulayan Erçal, “Ciromuz 684,8 milyon dolar olurken eTA’da yıllık 400 bin FTL taşıması gerçekleştiriyoruz. 8 bin noktaya günlük dağıtım kapasitemiz, 450 bin metrekare kapalı ve açık depolama alanımız, 2 milyon metreküp araç elleçleme hacmimiz bulunuyor. Yıllık 55 bin ihracat elleçlemesi yapıyoruz. Hava taşımacılığında yıllık 7,4 milyon kilo ücret ağırlığımızın yanında 15 bin metrekare antrepo ve 3 bin metrekare elektrikli araçlara tam uygun PDI alanımız bulunuyor. 2015 yılında kurduğumuz Borusan Eşittir Platformu kapsamında Borusan Lojistik olarak, tüm çalışanlarımız adına daha iyi çalışma koşulları sağlamak için cinsiyet eşitliğini gözeten uygulamalar ve çalışma hayatını kolaylaştıran kapsayıcı çözümleri ön plana çıkartmak ana hedeflerimizden biri” dedi.

Borusan Lojistik 2024 planları

2024 yılında dijitalleşme ve sürdürülebilirlik maddelerinin tüm iş süreçlerinin merkezinde olmaya devam edeceğine dikkat çeken Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Serdar Erçal, “Bununla birlikte müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak için çalışmalarımızı hızla sürdüreceğiz. Otomotivdeki önemli sektörel yatırımlar ve yeni oyuncularla birlikte, araç lojistiğinde operasyon olarak büyüyoruz. Ayrıca pazara yeni oyuncuların girmesiyle hizmet verdiğimiz müşteri sayımız da artmaya devam ediyor. Elektrikli araçlara tam uygun 3 bin m2 PDI alanımız ile büyüme vaat eden bir segment için de hazırlıklarımızı yapıyoruz. Geçtiğimiz yıllarda Çin’de bir şirket aldık ve Almanya’da Avrupa pazarına özel bir ekip kurarak etki alanımızı genişletmiştik. Buradaki organizasyonumuzu özellikle insan kaynağı ile daha da güçlendiriyoruz. Hem kara yolunda yaşadığımız darboğazlara alternatifler yaratmak açısından hem de daha yeşil bir taşıma modu oluşuyla intermodal taşımacılık da odağımızda. Bugün yurtiçi komple taşımacılık hizmetlerimiz için hizmet verdiğimiz eTA Platformunun verdiği hizmeti özellikle tır ve kamyon sürücüleri tarafında derinleştirerek, niş ve faydalı hizmetleri arttırmaya, mobil uygulamayı da her geçen gün daha kolay kullanılır olmasına özen göstererek çalışmalarımıza devam ediyoruz. Kamyon ve tır şoförleri için Kamyoncu Değerlidir başlığında projelerimizi geliştirmeye devam edeceğiz” diye ekledi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

sixteen − 14 =

scroll to top