BÜYÜK ALANLARDA, AĞIR İNŞAAT MALZEMELERİNİN DÜZENLİ OLARAK TAŞINMASI VE YER DEĞİŞTİRMESİ GEREKİYOR. BU İŞ SIRASINDA YÜKLERİN TAŞINMASI İÇİN DOĞRU MAKİNEYİ SEÇMEK İSE OLDUKÇA ÖNEMLİ KONULARIN BAŞINDA GELİYOR.
Malzeme taşıma dünyasında, uygulamalar ve makineler açısından keşfedilecek birçok yol var. Bu haber, sektördeki farklı nişlerin bir kısmını kapsamayı ve kategorilerindeki en ilginç makinelerden bazılarını anlamayı amaçlıyor. Off-Highway Research’e göre, Avrupa’nın en popüler inşaat makinesi olarak bilinen teleskopik yükleyicilerin son iki yılda bölgede 30.000 adet satışı gerçekleştirildi. Telehandler’ın popülaritesinin nedenlerinden biri, bu makinelerin tarımda ve inşaatta da yaygın olarak kullanılması olduğu söyleniyor. Tarım genellikle 6m veya daha az kaldırma yüksekliğine sahip daha küçük makineler kullanırken, inşaat genellikle daha büyük makineler kullanıyor. Bununla birlikte, kompakt teleskop yükleyicilerin de inşaatta bir yeri var ve kazıcı yükleyici ve mini yükleyiciler gibi bazı geleneksel küçük yükleme makinelerinin yerini aldıklarına dair bazı kanıtlar olduğu söyleniyor. Avrupa inşaat ekipmanları pazarının zirvede olması nedeniyle teleskopik yükleyici satışlarının diğer ekipman türlerinin yanı sıra önümüzdeki yıllarda da sığ bir düşüşe girmesi bekleniyor. Bununla birlikte, hala tüm ekipman talebinin yüzde 17’sini oluşturan göreceli popülerliklerini korumaları bekleniyor.
YÜKSEK TALEP
Teleskopik yükleyicileri için başlıca Avrupa pazarlarının başında satışların şu anda yaklaşık 8.900 makine olduğu İngiltere ve Fransa geliyor. Bu makinelere olan talep, teleskopik taşıyıcı öncülerinden ikisinin – İngiltere’de JCB ve Fransa’daki Manitou’nun varlığıyla teşvik edildi. Buna karşılık, Almanya’daki teleskop yükleyicilere yönelik talep, küçük ve seçici kule vinçler gibi alternatif malzeme taşıma ekipmanlarının uzun süredir popüler olmasından dolayı İngiltere veya Fransa’nın sadece yarısı kadar bulunuyor. Gelirinin dörtte biri artık ABD pazarından elde edilmesine rağmen, Magni Telescopic Handlers, ürünleri konusunda daha yüksek güvenlik standartları sunma vaadiyle, sadece İtalya’nın kendi piyasasından başka Avrupa’daki diğer bölgelere bakıyor. Magni’nin odaklanacağı Avrupa’daki bölgeler arasında ağırlıklı olarak kuzey Avrupa ülkeleri; Almanya, Hollanda, Benelüks ülkeleri, Norveç İsveç ve Fransa. Magni’nin daha geniş dönen teleskopik taşıyıcı serisi 30m’lik bom modeli, 35m, 39m, 46m ve menzile en son eklenen 51m’lik bom modelini içeriyor. Bu uzunlukta Magni, dünyanın en yüksek döner teleskopik yükleyicisini üretme unvanını taşıyor.
RTH 6.51, maksimum 6 ton yük kapasitesi ile 51m kaldırma yüksekliğine ulaşıyor. Bom, altı uzatmalı yedi bölümden oluşuyor. Aslında, bu tip bir makine için bomun uzunluğu çok yüksek ve düşük basınç düşüşlerini sağlamak için hidrolik boruların bölümünü en üst düzeye çıkarmak için özel bir çözüm tasarlanması gerekiyor. Riccardo Magni’ye göre, şirketin telehandler üretiminin yarısı 30 metreden uzun erişim kapasitesine sahip makineler teslim ediyor. Magni “Neredeyse sıfır rekabete sahip olduğumuz beş modelimiz var” diyor ve ekliyor: “Ayrıca pazardaki hacmimizi artırmanın bir yolu olarak sabit booma geçiyoruz, ama kendi yolumuzla yapacağız. EN 13000 vinç standardına uymak istiyoruz.”
TOPLU SİPARİŞ
İngiltere’ye bakıldığında, JCB’nin Loadalls adını verdiği kendi taşıma makineleri teklifi bulunuyor. Şirket geçtiğimiz günlerde İngiltere tesis kiralama şirketi TRU Plant ile yaklaşık 16 milyon £ (18.89 milyon €) değerinde 300’den fazla JCB makinesine yapılan büyük bir yatırımın bir parçası olarak filosuna 30 adet JCB Loadall teleskopik yükleyici eklemek için bir anlaşma yapıldığını duyurdu. Siparişe göre, TRU Fabrikası, önceki modellere göre % 5 yakıt tasarrufu sağladığı söylenen JCB’nin kompakt Dieselmax 3.0 litre EU Stage V dizel motorunu içeren en son JCB 540-140 HiViz Loadalls’ı teslim etti. TRU7 Grup Sahibi Guy Nicholls, “JCB’yi seçmemizin birçok nedeni var. Başarımızda büyük rol oynayan markaya sadık kaldık, şirket ile uzun soluklu bir ilişkimiz var ve bayimiz Watling JCB’den aldığımız müşteri hizmetleri mükemmel. Piyasadaki en iyi ekipmanlara yatırım yapmaya çalışırken yeni JCB makinelerinden çok etkilendik” dedi. Daha güneyde, İspanyol üretici Ausa, ABD merkezli JLG ile yeni bir ultra kompakt telehandler üretmek için on yıllık bir anlaşma imzaladı.
Yeni SkyTrak 3013, dar alanlarda malzemeleri taşımak için tasarlandı ve İspanya’nın Manresa kentinde üretilecek. JLG’nin kataloğunu daha önce kapsadığı bir segmente genişletmesine izin veriyor. SkyTrak 3013, 2.400 kg ağırlığında ve 1.220 kg yük kapasitesine sahip Ausa’nın mevcut T144H’sinden uyarlandı. Yeni modelin kaldırma yüksekliği 4 metredir ve geleneksel bir treylerde taşınabiliyor. Ek olarak dört tekerlekten çekiş ve arka direksiyon, hidrostatik şanzıman ve iki aksesuar bağlantı seçeneğine sahip. 19kW güç sağlayan bir Kubota V-1505 dizel motorla çalışıyor.
BİR MAKİNE SERİSİ
Malzemenin kaydırılmasında yer alan diğer makineler arasında kompakt ve tekerlekli yükleyiciler ve mini yükleyiciler bulunuyor. Uzman kompakt ekipman firması Bobcat son zamanlarda yeni modeller geliştirdi ve İtalya’nın Verona kentindeki SaMoTer 2020’ye en yeni M Serisi ve R Serisi Yükleyicilerinden örnekler almaya hazırlanıyor. İtalyan Fuarında Bobcat, şirketin tekerlekli ve elektrikli aletler dahil olmak üzere kompakt ekipman serisine paletli yükleyiciler, mini ekskavatörler, teleskopik yükleyiciler ve ataşmanlar olmak üzere en son ilaveleri sunacak. Şirket, yeni Stage V kompakt paletli yükleyicilerini yeni piyasaya sürülen Stage V M Serisi S450, S510 ve S530 mini yükleyicilerle birlikte SaMoTer’de piyasaya sürecek. Bobcat ayrıca şirketin daha büyük R-Serisi yükleyicilerinin 2020’de piyasaya sürülmesini önleyerek, mini yükleyici ve kompakt paletli yükleyiciler tasarlamak için yeni bir yaklaşımı temsil edecek. Yeni yükleyiciler, şirketin Bobcat kompakt ekipman serisinde, şirketin ilk kez 3D çıkartmalar içeren yeni makine stil şemasına sahip ilk modelleri olarak biliniyor. Yeni M Serisi ve R Serisi yükleyiciler, şantiye verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için operatörlere artırılmış performans, gelişmiş konfor ve azaltılmış bakım gereksinimleri sağlıyor. Teleskopik yükleyicilere dönecek olursak, şirket ayrıca yeni bir Waste Expert teleskopik yükleyici olan TL43.80HF’yi de sunacak. TL35.70, 34.65HF ve 38.70HF TL modelleri ile 43.80HF, Bobcat’ın Atık Uzman makineleri olarak sattığı dört üretkenlik ve yüksek akışlı teleskopik yükleyiciden biri. Bobcat Stage IV 100 veya 130 HP motorlarla güçlendirilen bu yeni Atık Uzmanı modeller 3,4 tondan 4,3 tona kadar kaldırma kapasiteleri ve 6,5 ile 8 m arasında kaldırma yükseklikleri sunuyor. Zorlu çalışma ortamlarıyla başa çıkmak için, yeni Waste Expert makineleri ağır hizmet Dana Spicer aksları ve Bobcat’in onları piyasadaki en zorlu hale getirdiğini söyleyen ek güçlendirilmiş koruma ile birlikte geliyor.
ATIK ZAMAN DEĞİL
Atık ve geri dönüşüm endüstrileri için de tasarlanan Volvo Construction Equipment firmasının yeni EW240E malzeme elleçleme makinesi, zorlu çalışma koşullarında kullanılmak üzere tasarlanmış güçlü bir makine. 26t Volvo EW240E malzeme işleyici, 129kW güç ve 1.350rpm’de maksimum 850Nm tork sağlayan Stage IV / Tier 4 Nihai uyumlu Volvo motoruyla güçlendirildi. 6,5 m düz bom ve 5 m boynu kolu ile makine 11 metreden fazla ileri erişime sahip. Taşıyıcı, hurda ayırma uygulamaları için bir üst yapı ve güçlendirilmiş alt takım ile üretildi. Standart bir ekskavatörle karşılaştırıldığında diğer farklılıklar arasında hidrolik olarak yükseltilmiş kabin, dört dengeleyici, tam lastik lastikler ve 5m’lik bir boynu kolu veya 4m’lik bir tutma / ayırma kolu ile donatılacak kadar esnek olan özel yapım bir düz bom bulunuyor. Performans, bom şamandıra fonksiyonu ve sallanmayı en aza indiren ve daha fazla denge için kancayı yerinde tutan bom silindiri sönümleme ile artırılıyor. Doğruluğu artırmak için, kıskaç kontrolü ve yumuşak salınımlı fren sistemi çalışma sırasında uyum içinde çalışır, optimize edilmiş hidrolik sistem anında tepki veriyor.
Sennebogen yeni bir liman malzemesi işleyicisi 895 E Hibriti üretti. Makine 420t civarında etkileyici bir çalışma ağırlığına ve 40m’ye kadar erişime sahip. Makine o kadar büyük ki Sennebogen, makine ile dünyanın en büyük malzeme işleyicisinin unvanına hak iddia ediyor. Hidrolik malzeme taşıma makinesi olarak, yeni makine dünyanın en büyük limanları için uygun. Şirket, dökme yük elleçleme operasyonlarında ve 28m’ye kadar mesafelerde konteyner elleçleme konusunda iyi performans gösterdiğini söyledi. Makine, 50 tona kadar yük kapasitesi ile kısa mesafelerde mal kaldırabiliyor. Yeni 895 E ayrıca Sennebogen’in 855 E ve 875 E makinelerinden türetilen yeni bir Yeşil Hibrit enerji geri kazanım sistemi içeriyor. Bom üzerindeki iki kaldırma silindiri arasına monte edilen iki ek hidrolik silindir, bom makinenin arkasındaki sıkıştırılmış gaz silindirlerine bırakıldığında üretilen enerjiyi depoluyor. Bu, birikmiş enerji daha sonra bir sonraki kaldırma için kullanılabiliyor. Prensip, bir yayın sıkıştırılması ve daha sonra genişlemesine izin verildiğinde enerjisini serbest bırakması ile karşılaştırılabiliyor. Bu nedenle, makine, büyük boyutuna rağmen son derece verimli ve kaynak dostu bir şekilde çalışıyor.
SEÇME VE TAŞIMA VİNÇ
Daha az kullanılan malzeme taşıma stili, ancak daha az etkili olmayan, vinç kaldırıcıları toplama ve taşıma şeklinde geliyor İtalyan vinç üreticisi Valla, sekiz ton kapasiteli yeni bir elektrikli çekme ve taşıma vinci piyasaya sürdü: V80R. Vinç, tam radyo kontrolüne ve önden çekişe sahip ve toplam 1.4 m genişliğiyle nispeten kompak. Otomatik su doldurma özelliğine sahip 80V, 560Ah kurşun-asit akü, büyük çaplı 250-15 inç lastikleriyle ön tekerlekleri süren 4.2kW elektrik motoruna güç sağlıyor. Beyaz iz bırakmayan lastikler de mevcut. Maksimum tırmanma kabiliyeti etkileyici 14 derece ve seyahat hızı 0-6 km / sa arasında kademesiz. İkiz 23×9-10 inçlik arka lastikler, sadece 2.8 metrelik arka kuyruk salınımı için 180 derecelik direksiyon açısı sunuyor. Vinç, maksimum 70 derece açı ve maksimum 9.4m yüksekliğe sahip, 2.5t kaldırabilen üçlü tam güç bomu bulunuyor. Ön lastiklerin ortasından maksimum ileri erişim 5.5m ve kapasitesi 1.8t. Bom ayrıca -10 dereceye kadar negatif açılar sunuyor. Daha fazla erişim için 3t kapasiteli 2m uzunluğunda hidrolik olarak dengelenebilen bir pergel sunuluyor. Maksimum kaldırma kapasiteleri, standart ekipman olarak tedarik edilen hidrolik travers dengeleyicinin yerleştirilmesiyle elde ediliyor.