Renault Trucks, 2023 yılını %18 artışla toplam 69.859 araç teslimatıyla tamamladı. Şirketin dönüşümünü ve sürdürülebilir taşımacılık geçmişinin sürdürülmesine olanak tanıyan sağlam bir ticari performans gösterildi. Renault Trucks, Avrupa’da 16 ton üzerindeki elektrikli araçlarda %22,4’lük pazar payıyla, dekarbonize edilen mobilitede liderliğini ortaya koydu.
2023’te özellikle yılın ilk yarısında sıkıntıların devam ettiği bir pazara rağmen Renault Trucks araçların teslimatları, yıllık %18 artışla 69.859 adede yükseldi. 2023 yılındaki teslimatların detayları bölgelere göre değişti. Avrupa, 62,476 araç (+%20), diğer uluslararası pazarlar, 7,383 araç (+%8.7) tonajlara göre ise orta ve ağır segment araçlar, 40,833 araç (+%4) Hafif ticari araçlar, 29,026 araç (+%46) Elektrikli araçlar, Renault Trucks, 2023 yılında bir önceki yıla göre %153 artışla 1.636 elektrikli araç teslim etti. Elektrikli orta ve ağır segment araçlar, 624 araç (+%65) Elektrikli hafif ticari araçlar, 1,012 araç (+%278) Avrupa elektrikli araç pazarında iddialı performans 2023 yılında Renault Trucks, Avrupa pazarında (EU27) 16 ton üzeri segmentte satışlarını %3,4 oranında arttırdı ve pazar payını %8,5 seviyesinde kapattı. 6-16 ton segmentinde ise %6,8 artan teslimatlar ile pazar payı %6,2 olarak gerçekleşti.
2023’te 1.636 elektrikli araç teslim edildi
2023 yılında Renault Trucks, tüm serilerde 1.636 elektrikli araç teslimatı yaparak %153 artışla elektrikli mobiliteye geçişine devam etti. Renault Trucks, 2023 yılında elektrikli orta ve ağır hizmet segmentinde 624 araç satışı ile 2022’ye göre %65 artış kaydetti. Avrupa’da kayıtlı olan 3.163 elektrikli aracın %0,9’luk penetrasyon oranıyla karşılaştırıldığında Renault Trucks, 2023’te Avrupa’da (EU30 kayıtları) 16 tonun üzerindeki 709 elektrikli aracıyla %2,5’lik bir penetrasyon oranıyla pazarın önüne geçti. Renault Trucks’ın 16 ton üzerindeki elektrikli kamyonlar için Avrupa pazarındaki (EU30) payı %22,4 seviyesinde bulunuyor.
13.000 ton CO2 tasarrufu sağlandı
Elektrikli hafif ticari araç segmentinde ise Renault Trucks, 1.012 adet teslimatla performansını %278 oranında artırdı. Bu trendin 2024 yılında iki yeni elektrikli hafif ticari araç modelinin gelişiyle devam etmesi bekleniyor. Renault Trucks E-Tech Trafic ve yeni Renault Trucks E-Tech Master (Renault Trucks E-Tech Master, 2024 yılında mevcut modelin yerini alacak). Renault Trucks, 2020 yılından bu yana Blainville-sur-Orne tesisinde (Fransa, Calvados) Renault Trucks E-Tech D ve D Wide elektrikli kamyonların (16 ila 26 ton kamyonlar) seri üretimini yapıyor. Bu araçlarla hali hazırda müşteri operasyonlarında 13 milyon kilometre kat ederek 13.000 ton CO2 tasarrufu sağlandı.
Yeni araçlar üretmek, artık tek başına yeterli değil
Son birkaç yıldır Renault Trucks, taşımacılık uzmanlarına ekonomik ve sürdürülebilir çözümler sunarken kamyonların çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan döngüsel ekonomi girişimlerini hızlandırıyor. Renault Trucks, parçaların ve kamyonların ömrünü uzatarak doğal kaynaklar üzerindeki etkiyi %80’e kadar azaltabiliyor. Bu, yeniden kullanım, başka bir amaçla kullanılmak üzere değişim ve geri dönüşüm olmak üzere üç prensibe dayanan bir iş modeli oluyor. Renault Trucks, 2023 yılında Bourg-en-Bresse’deki İkinci El Kamyon Fabrikası’nda 95 adet kullanılmış aracı yeniden kullanıma kazandırdı. Ayrıca Lyon-Saint-Priest’teki İkinci El Kamyon Merkezi’nde müşterilerinin filosundaki 250 kamyonun ömrünü yenileyerek uzattı. Başka bir amaçla kullanılmak üzere dönüştürülen ve yenilenen Renault Trucks kamyonlar, somut rakamlarla 6 ton malzeme, 7 ton CO2, 7 MWh enerji ve 185 m3 su tasarrufu sağladı.