İŞ VE İSTİF MAKİNELERİ, SK ROBOTİK İLE OTONOMLAŞIYOR

ROBOTİK TEKNOLOJİLER ALANINDA FAALİYET GÖSTEREN SK ROBOTİK, YERLİ VE MİLLİ OLARAK GELİŞTİRDİĞİ DÖNÜŞÜM KİTLERİYLE KLASİK SÜRÜCÜLÜ İSTİFLEME VE İŞ MAKİNELERİNİ OTONOMLAŞTIRIYOR. SÜRÜCÜSÜZLEŞTİRDİĞİ MAKİNELER İLE MÜŞTERİLERİNE İNSANSIZ 24 SAAT ÇALIŞABİLME İMKANI SUNAN FİRMA, İŞ GÜVENLİĞİNİ ARTIRIYOR VE İŞGÜCÜ MALİYETİLERİNİ DÜŞÜRÜYOR.

Klasik sürücülü istifleme ve iş makinelerinin otonomlaştırılması ve insansız kara araçlarının geliştirilmesi için milli yazılımlı dönüşüm kiti üreten SK Robotik, yerli üretim ve teknolojide liderlik stratejisi ile küresel ölçekte hızla büyümeyi hedefliyor. Grup şirketi SK Teknoloji ile beraber 2010’dan bu yana robotik teknolojileri alanında araştırmalar yapan firma, insan operatör tarafından yönetilen transpalet, forklift, reachtruck gibi çeşitli iş makinelerine hatta traktörlere uygulanabilen yerli geliştirilmiş yazılım ve donanımları araca ekleyerek aracın otonom çalışmasına imkan sunuyor. Ayrıca sistem, bir tuş ile devre dışı bırakılarak araç tekrar operatör tarafından kullanılabilir hale getiriliyor ve aracın yenilenmesi durumunda ise sistem yeni araca aktarılabiliyor.

SİNAN KUŞDOĞAN – SK ROBOTİK KURUCUSU

MOBİL ROBOTLARDAN İŞ MAKİNELERİNE…

Faaliyetlerine ilk olarak mobil robot üretimi ile başladıklarını ifade eden SK Robotik Kurucusu Sinan Kuşdoğan, “Bu robotlar çeşitli alanlarda dolaşıp güvenliği sağlayan, müşteri veya ziyaretçi karşılama gibi fonksiyonlar yürüten ve konuşabilen tekerlekli robotlardı. Robotları daha sonra depolarda ve kütüphanelerde çalışabilecek hale getirdik. Bu arada depolarla ilgili çalışmalarda yaparken aynı teknolojiyi iş makinelerine ve forkliftlere aktarabileceğimizi fark ettik. Bununla ilgili küçük kumandalı bir test cihazı yaptık ve fuara götürdük ve çok büyük bir ilgi ile karşılaştık” dedi. Fuarda gördükleri ilgi sonucunda 2016 yılından itibaren iş makineleri alanında çalışmaya başladıklarına dikkat çeken Kurucu Kuşdoğan, yerli olarak geliştirdikleri dönüşüm kitleriyle makineleri otonomlaştırdıklarını söyledi ve şunları ekledi: “Geliştirdiğimiz yerli ve milli dönüşüm kiti trafikte kullanılmayan tüm araç ve makinelere uygulanabiliyor. Bu kiti ile araçları otomatik hale getiriyoruz. Şu ana kadar birçok istifleyici ve forkliftler olmak üzere çeşitli boylardaki iş makinelerini dönüştürdük.”

MALİYET AVANTAJI VE İŞ GÜVENLİĞİ

Sürücüzleştirdikleri iş makinelerinin kullanıcılarına birçok fayda sağladığının altını çizen Sinan Kuşdoğan, “Otonom makinelerde araç kendi kendine çalıştığı için özellikle personel maliyetlerinde yüzde 90 seviyesinde tasarruf sağlıyor. Tasarruf yüzde 100 değil, çünkü araçları takip eden bir personel oluyor. Normalde 10 adet forklift için 10 kişi gerekiyorsa, bu teknoloji ile 10 adet forklifti bir tane kontrol personeli takip edebiliyor. Ayrıca geliştirdiğimiz bu teknoloji, iş kazalarının azalmasına neden oluyor. Özellikle projeye başlarken sektörden forklift operatörlerinin yanlış yerleştirdiği ve sevk ettiği ya da giderken zarar verdiği ürünler konusunda çok fazla şikayet vardı. Bu teknoloji, yaşanan tüm bu sorunlara çözüm getirdi. Otomatik araçlar, yazılımlar ile kontrol edildiği için sadece söylenen noktalara yerleştirme yapılıyor. Geçerken herhangi bir ürüne zarar verme, ürünü sert koyma veya fırlatma gibi konular söz konusu olmuyor. Onun dışında 7/24 çalışma imkanı sunuyor. Özellikle pandemi zamanında firmaların depolarda çalışan ekiplerinden birkaç kişi hastalığa yakalandığında tüm ekip karantinaya giriyordu. Bu da depodaki işlerin aksamına neden oluyor. Fakat otonom forkliftler ile bu sorunların önüne geçilebiliyor. İşletmeler, otonom iş makineleri ile istediğiniz anda üretimi arttırıp, istediği zaman da düşürebiliyor” dedi.

TÜM MARKA VE MODEL FORKLİFTLER SÜRÜCÜSÜZLEŞTİRİLİYOR

Klasik sürücülü istifleme ve iş makinelerinin ürettikleri dönüş kitiyle oldukça düşük fiyatlara otonomlaştırıldığını vurgulayan Kuşdoğan, ilk kurulum ve sonrasındaki maliyetlerde de fiyat avantajlarının bulunduğunu söyledi. Ağırlıklı olarak istifleme makinelerini sürücüsüzleştirdiklerini belirten Sinan Kuşdoğan, marka ve model ayrımı yapmadan tüm forklift ve depo ekipmanlarını otonomlaştırdıklarını söyledi ve şunlar ekledi: “Şu ana kadar denediğimiz markalarda bir sıkıntı yaşamadık. Kurulum aşamasında markanın özel bir engeli olmadığı sürece tüm markalarda bu teknolojiyi kullanabiliyoruz. O yüzden de kurumlarla çalışırken öncelikle forklifti incelememize izin verin diyerek araçta projeyi uygulamamıza engel bir şey var mı? diye test ediyoruz. Onun sonucunda da uygulamayı yapıyoruz.”

ÜRETİCİ FİRMALAR İLE GÖRÜŞMELER YAPILIYOR

Yerli forklift üreticileri ile teknolojinin kullanılmasıyla ilgili görüşmeler gerçekleştirdiklerini belirten Kuşdoğan, “Yerli üreticiler ile iş birliği yapma konusunda irtibat halindeyiz. Fakat araya pandemi süreci girdi. Görüşmelerimizi sürdürmeye devam edeceğiz ama biz genel olarak tüm markalara ve eski modellere uyarlanabilir esnekliğimizi kaybetmek istemiyoruz. Sektörün tamamına hitap etmek istiyoruz. Piyasada oldukça eski forklift var ve bunları kurumlar değerlendiremiyor ve bu konuda çok talep alıyoruz. Sistemimizi eski araçlara uygulayabiliyor olmamız kurumlara avantaj sağlıyor” şeklinde konuştu.

SÜRÜCÜZ FORKLİFT TEST EDİLİYOR

Dönüştürdükleri sürüsüz forkliftin, Türkiye’nin ilk sürücüsüz araç test parkurunda test çalışmasına alındığını da belirten Kuşdoğan, bu parkurda uzun mesafeli testlerin yapıldığını söyledi ve şunları kaydetti: “Otomotiv Yan Sanayi İhtisas Organize Sanayi Bölgesi (TOSB) İnovasyon Merkezi koordinasyonunda Otomotiv Teknolojileri Araştırma Geliştirme Merkezi (OTAM) işbirliği ile Türkiye otomotiv sektörünün gelişimine katkıda bulunmak kurulan Sürücüsüz Araç Test Parkuru’nda uygulamaya hazır olan sürücüsüz forkliftimiz test ediliyor. Biz tüm araçların kısa mesafelerde testlerini gerçekleştiriyoruz. Fakat TOSB’un sağladığı geniş bir alan var ve şu anda sürücüsüz forkliftimizi daha uzun yollarda nasıl bir performans sergiliyor? herhangi bir verim kaybı yaşıyor mu? diye test ediyoruz.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

twenty + 13 =

scroll to top