Orta Doğu ve Kuzey Afrika’nın en büyük karayolu taşımacılığı platformu TruKKer, gelişmekte olan nakliye operasyonlarını daha da çeşitlendirmek için Polonya ve Kazakistan’daki genişleme planını açıkladı. Açtığı yeni ofislerle; doğu ile batı arasındaki lojistik ağını dijital çözümleriyle yönetmeyi hedefleyen şirket, bu sayede müşterilerine daha fazla rotada ve çeşitlilikte hizmet verebilecek.
Suudi Arabistan merkezli TruKKer, MENA bölgesindeki ana ticaret yollarında Orta Doğu ve Kuzey Afrika bölgesinde, lojistik hizmetlerini dijitalleştirmede öncü bir rol oynuyor. Şirket; brokerler, online nakliye eşleştirme hizmet siteleri ve nakliye şirketleri aracılığıyla, genellikle daha düşük kullanım ve işletme sermayesi zorlukları ile karşı karşıya kalan kargo sahiplerine sözleşmeli olarak verilen son derece parçalı nakliye hizmeti tedarikini dijitalleştirmeyi merkezine alıyor. Araç sahiplerinin kolayca yük aramasını ve organize etmesini, müşterilerin de araç sahiplerine hızlı, uygun fiyatlı ve güvenli bir şekilde ulaşmasını sağlayan gelişmiş bir teknolojik alt yapıya sahip olan TruKKer; yük sahibi ile araç sahibini aynı platformda buluşturarak arz ve talebi eşleştiren dijital yük toplama iş modelini yürütüyor. TruKKer, bunlara ek olarak, dijital belge uyumluluğunu ve diğer dijital katılımcılarla entegrasyonu temel alıyor. Kullanım özelinde ise; tedarik katılımcıları üzerinde daha yüksek bir kontrol kapsamı oluşturmak ve nakliyeyi daha duyarlı hale getirmek için rota yoğunluklarına odaklanılıyor.
“Kriz yaşanan bir süreçte güçlü bir iş kurmayı planlıyoruz”
Avrasya’nın kesişme noktasında stratejik bir konuma sahip Polonya ve Kazakistan ile ilgili çalışmaları hakkında açıklama yapan TruKKer’ın Kurucusu ve CEO’su Gaurav Biswas, “Polonya’nın rahat ulaşım imkanları, düşük navlun maliyetleri ve küresel olarak 28. sırada yer alan yüksek lojistik performans endeksi, TruKKer’ın Avrupa tedarikine erişmesi için uygun koşullar yaratıyor. Kazakistan ise Doğu, Batı Avrupa ve Orta Asya’ya yayılmış olan ticaret yolları sayesinde bölge ekonomilerin dolaşım sistemi ve bölgesel bir merkez işlevi görmesini sağlıyor” dedi. Gaurav açıklamasının devamında yeni piyasalara girmeden önce gerçekleştirmesi gereken iki faaliyet olduğunu; bu faaliyetlerden ilkinin çözümleri bölgeye özgü olarak kişiselleştirmek, diğerinin ise rotalara odaklanarak yoğun bir piyasa araştırması yapmak olduğunu dile getirdi. Kurucu Ortak ve CTO Pradeep M ise konuya ilişkin, “Orta Doğu ve Kuzey Afrika piyasasında halihazırda aktif nakliye operasyonları gerçekleştiriyoruz. AB ve BDT rotalarındaki fırsatlar heyecan verici. Avrupa Birliği’nin bazı ekonomik zorluklarla karşı karşıya kaldığı bir dönemde dijital piyasalarla ortaklık kurmayı, aynı zamanda bölgeye yatırım yapmayı ve kriz yaşanan bir süreçte güçlü bir iş kurmayı planlıyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Sürecin Türkiye’den yönetilmesi şirket için önem taşıyor
TruKKer; gümrük kontrollü sınırlarda uzun mesafeli FTL operasyonları ile on ülkeye odaklanmayı esas alan yeni piyasa lansman stratejisi ve süreçleriyle bilinirliğini daha da güçlendiriyor. Dijital nakliye ağı, ESG açısından önemli dönüm noktalarına ulaşarak Körfez Arap ülkelerinde olgunlaşmış rotalarda ters yüklerde %40 kadar yüksek bir artış elde etti. Grup ayrıca bazı piyasalarda finansal katılım ile uzun mesafe şoförlerin çalışma koşullarının da iyileştirilmesine yatırım yapıyor. Türkiye, Doğu Avrupa ve BDT’den Sorumlu Genel Müdür Hakan Arıkan, TruKKer Türkiye operasyonlarının 1,5 yıl önce kurulması sonrası; Cıs ve Avrupa büyüme stratejisi doğrultusunda Kazakistan ve Polonya ofislerinin açılması ile önemli bir adım attıklarını belirtti. Stratejileri doğrultusunda genişleme planının Türkiye merkezli yönetilmesinin çok önemli olduğunun altını çizen Arıkan, bu sayede müşterilerine daha fazla rotada ve çeşitlilikte hizmet verebileceklerini söyledi.