EKİPMAN KİRALAMANIN GELECEĞİNDE NELER DEĞİŞECEK?

KİRALAMA, LOJİSTİK VE İNŞAAT HİZMETLERİ SEKTÖRLERİNDE ÜST DÜZEY YÖNETİCİLİK VE DANIŞMANLIK YAPAN KEVIN APPLETON, İŞLETMELERİN KİRALAMADAKİ MEVCUT GELİŞMELERE NASIL UYUM SAĞLADIKLARINI VE BUNUN GEREKTİRDİĞİ BAZI RİSK VE ÖDÜLLERİ İNCELEDİ.

Kiralama işinin giderek bir avuç konsolidatör tarafından yönetilmesi ve hava yolculuğu veya süpermarketler gibi homojenleştirilmesi bir dereceye kadar kaçınılmaz görünüyordu. Pazar payında kademeli bir konsolidasyon olsa da (şu anda en büyük 100 oyuncunun gelirleri, küresel toplamın payı olarak şüphesiz 20 yıl öncesinden daha yüksek olacaktır), bunun yeni girenleri ve başlayanları caydırdığına dair birkaç işaret var. Bu dinamiğin – geriye dönüp bakmanın avantajıyla – anlaşılması kolaydır. Sektörümüz, genellikle geleneksel, eğitimsel anlamda düşük performans gösterdiğini hisseden ve yine de büyük miktarda enerji ve inisiyatif sahibi olan insanlar için çekicidir. Cana yakın olma, sıkı çalışma ve çabalarımızın doğrudan meyvesini görme arzusu bu sektörde yaygındır. Bununla birlikte, bu özellikler daha kurumsal ortamlarda boğulmuş hissetme ile sonuçlanabilir (bunun akıllıca, kaçınılmaz veya iyi olduğunu söylemiyorum – bu sadece bir gerçek) ve bu nedenle her küçük şirket satın alma, gitmek isteyen bir kurumsal mülteci sürüsü doğurur. Ve bu olgu, sektörümüzün diğer dinamiği ile mükemmel bir uyum içindedir.

FİNANSAL GETİRİLER

Üreticilerin malzeme üretmesi gerekirken, genel olarak konuşursak, ekonomik olarak rasyonel kiralama şirketleri piyasaya giren malzeme miktarını kontrol etmek ister çünkü bu, fiyatlandırma ortamını güçlendirmeye yardımcı olur ve sonuç olarak sürdürülebilir finansal getiriler üretir. Kabaca söylemek gerekirse, büyük kiralama şirketleri, üreticilerin üretmek istediği her şeyi satın almak istemiyorsa, başka satış noktaları bulmaları gerekir.

FİYATLANDIRMA SORUNLARI

Birkaç on yıldan fazla bir süredir, yeni kiralama girişimleri, kendilerine oynayacakları bir kiralık filodan yeterince sahip olmak için üretici yardımından büyük ölçüde faydalanabildiler. Çin gibi ek bölgelerde güvenilir üreticilerin ortaya çıkması, yalnızca bu pazar özelliğini güçlendirmeye hizmet etti. Sonuç olarak, büyük kiralama şirketleri ekonomik rasyonalite açısından elde etmek isteyebilecekleri her ne olursa olsun, sektörümüzün aşırı arza yönelik doğal eğilimi nedeniyle fiyatlandırma ve getiriler üzerinde her zaman aşağı yönlü bir çekim olacak. Çoğu zaman bu yönetilebilir bir durumdur, ancak piyasalar aniden çöktüğünde ve kiralama şirketlerinin kaldıraçları gereğinden fazla kullanıldığında aşırı finansal şok yaratabilir (2008’i ve daha yakın zamanda Covid etkisini düşünün). Bu rahatsız edici gerçeğin ışığında kiralama şirketi bilançolarını çalıştırmak her zaman olduğu kadar önemlidir. O halde bu dinamiğin değişmesi olası değildir. Ancak, iş döngüsünün çoğunluğunda arzın kapasiteyi aşmasına yönelik önyargıdan yararlanan alıcılara yönelik artan bir eğilim, cesaret verici görünüyor.

BAĞIMSIZ PLATFORMLAR

Kiralık satın alma konsolidasyon platformları/toptancılar/bayiler 20 yıl önce neredeyse yoktu ve şimdi gelişmiş kiralama pazarlarının çoğunda veya tümünde mevcutlar. Birleşik Krallık’ta, bu tür bir teklifin, müşteri arayüzü tek bir filoya sahip olmadan (belki bir kardeş bölümü hariç) 200 milyon sterlinlik müşterinin kiralama talebini karşılayabileceğini tahmin ediyorum. Ekipman kiralama piyasası – en azından kısmen – örneğin araba kiralama veya otel endüstrisinde sergilenen bazı yapısal talep/arz dengesizliklerine sahipse, o zaman arz ve talebin arabuluculuğuna yönelik bu eğilimin şu şekilde devam edeceğini düşünmek mantıklıdır. Piyasanın kendi doğal dengesizliklerini düzeltmenin bir yolu. “Bağımsız platform” kiralama satışlarının payının artmaya devam etmesini beklerdim. Bu sektör için bir fırsat ve risktir. Büyük şirketler için bu, müşterilerinin doğrudan işlem yapma çabası ve rahatlığının en azından bağımsız bir platform üzerinden gitmekle karşılaştırılabilir olması gerektiği anlamına gelir. Bu aynı zamanda – en azından kısmen – şirketlerin doğal olarak sahip olmayı seçmeyecekleri bazı ürünleri bir tür yeniden kiralama platformu aracılığıyla sunabilmeleri gerektiği anlamına gelecektir.

Daha küçük kiralama işletmeleri için, bu şekilde daha fazla işin yapılacağını kabul etmeye ve maliyet ve fiyat beklentilerini buna göre ayarlamaya ihtiyaç vardır. Bu alanın kaygan sahibi operatör için çok kazançlı olduğu günlerin gelecekten daha geride kaldığından şüpheleniyorum. Bu spekülasyondaki gerçek ne olursa olsun, teknolojinin ticaret performansında daha büyük ve daha belirleyici bir rol oynaması kaçınılmazdır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

fifteen − eight =

scroll to top