“TCM olarak makinelerimizin arkasında, müşterilerimizin her zaman yanındayız”

Enka Pazarlama çatısı altında 1992 senesinde Türkiye’de ürün satışına başlayan TCM, forklift ve depolamadaki geniş ürün gamıyla kullanıcılarına çözümler sunuyor. TCM markasının satış ve marka imajı yönünde faaliyetler yürüttüğünü bildiren Enka Pazarlama Forklift Grubu Satış Direktör Yardımcısı Emre Onur Çevlik, “TCM markamız, ürün satışları sırasında verdiği güveni, satış sonrasında da devam ettiriyor. Müşterilerin TCM kullanımına başladıktan sonra bu doğruluğu onaylamaları, bir sonraki satışlarımızda referans olurken müşterilerimizle aramızda ciddi bir güven oluşmasına katkı sağlıyor” dedi.

TCM, 1949 yılında Toyo Carriers Manufacturing Co., Ltd.’nin Japonya’nın ilk içten yanmalı dizel motorlu forkliftini imal etmesi ile faaliyetlerine başladı. Bu başlangıç, bugünkü dizel forklift dizayn prensiplerine de temel oluşturuyor. TCM, Japonya’daki pazarını hızla büyütürken 1956 yılında dış pazarlara açıldı. Aynı dönemde, tork konvertör ve powershift şanzıman geliştirdi. 1961 yılında da dünya genelinde dağıtım ağı oluşturmaya ve dış pazarlardaki gelişimini hızlandırmaya başladı. Bugün gelinen noktada, TCM; dizel ve akülü tip ekipmanlardan oluşan geniş ürün yelpazesi ile her işletmeye ve işe uygun nitelikteki çözümleri sunuyor. TCM’nin kullanıcılara yönelik sağladığı avantajları ve ürünler hakkında detaylı açıklamalarda bulunan Emre Onur Çevlik ile Endustri Lift and Handling (LHT) olarak röportaj gerçekleştirdik.

Emre Onur ÇEVLİK - Enka Pazarlama Forklift Grubu Satış Direktör Yardımcısı

Emre Onur ÇEVLİK – Enka Pazarlama Forklift Grubu Satış Direktör Yardımcısı

Koordineli çalışma ile hedeflere ulaşılıyor

TCM markasının satış ve marka imajı konularıyla faaliyetler yürüttüğünü bildiren Emre Onur Çevlik, “TCM’yi doğrudan ve dolaylı yoldan etkileyen her bir birim ve departmanın birbiriyle koordineli çalışmasına yönelik faaliyetlerin organizasyonunu, geliştirilmesini ve tüm ekip arkadaşlarımla birlikte bunun fiili olarak sahaya yansıtılmasında katkı sağlıyoruz. Ayrıca satış adetlerini ve cirosal hedeflerimizi doğrudan etkileyecek stok planlama, pazarlama stratejileri ve pazar bilgilerinin analiz edilerek bağlı olduğum üst yönetime raporlanması gibi konularda çalışmalar yürütüyorum” dedi.

Enka Pazarlama ile seçkin markalar Türkiye’de yer buldu

TCM ürünlerinin; Japonya, Çin, Amerika ve Avrupa’ daki fabrikalardan tüm dünya pazarlarına dağıtım yaptığını belirten Emre Onur Çevlik, “TCM, güçlü ve kaliteli ürün yelpazesiyle müşteri memnuniyetine odaklanarak, Mitsubishi Logisnext Grubu çatısı altında daha da güçlenerek müşteri memnuniyeti odaklı olarak yoluna devam ediyor. 1972 yılında kurulan Enka Pazarlama, iş ve istif makineleri üzerine dünyanın seçkin markalarını Türkiye pazarında başarıyla temsil ediyor. Enka, satış ve satış sonrası hizmetlerinde 71 bayisi, 5 bölge müdürlüğü ve 2 şubesi ile tüm Türkiye’de hizmet veriyor” ifadelerine yer verdi.

Tek yetkili satıcı olma pozisyonunda

Enka Pazarlama çatısı altında 1992 yılında Türkiye’de ürün satışına başlayan TCM, bugüne kadar farklı marka bünyesine dahil olmadan tek yetkili satıcı olma pozisyonunda üretimlerine devam ediyor. Emre Onur Çevlik, “Japon merkezli TCM, dünyanın pek çok bölgesindeki fabrikalarıyla üretimlerini gerçekleştiriyor. Dizel ürünlerini Japonya fabrikasından, depo içi ekipman grubunu İsveç’teki fabrikasından, akülü forklift ürün grubunu ise İspanya ve Finlandiya’daki fabrikadan temin ediyor” dedi.

İstanbul Tuzla merkezinde geniş hizmet alanı

Enka Pazarlama, başta İstanbul Tuzla merkez olmak üzere; İstanbul’da 15.200 metrekare arsa üzerinde 7.500 metrekare kapalı alanı, Ankara’da 12.000 metrekare arsa üzerinde 4.800 metrekare kapalı alanı, İzmir’de 13.450 metrekare arsa üzerinde 4.882 metrekare kapalı alanı, Adana’da 8.400 metrekare arsa üzerinde l.800 metrekare kapalı alanı ve 2013 yılında yapımı tamamlanan Mersin Serbest Bölge içerisinde yer alan 3.970 metrekare alanda mülkü olan şubelerinde, tüm ürünlerinin satış ve satış sonrası hizmetlerinde müşterilerine çözüm sunuyor.

“Türkiye genelinde geniş bir satış kadrosuna sahibiz”

7 bölge müdürlüğü bünyesinde çalışmalarına devam eden firmanın, sadece forklift bölümünde çalışan ekip grubunda 9 kişi yer alıyor. Çevlik, “Bu arkadaşlarımızın bireysel satış ve saha görevleri haricinde bölge müdürlüklerimize bağlı bayilerimizin sevk ve idaresinde de ilave sorumlulukları bulunuyor. Dolayısıyla bölge müdürlüklerimize bağlı bayilerimizi de düşünecek olursak Türkiye genelinde geniş bir satış kadrosuna sahibiz” değerlendirmelerinde bulundu.

Yeni nesil yüksek teknolojiye sahip ürünler

TCM depo içi ekipman ürün gamında ve stoklarında 1.6-2.0 ton arası akülü transpaletler, 1.2-1.6 ton ve 2.0 ton arası akülü istif makineleri, 1.4-1.6-2.0 ve 2.5 ton reach trucklar, sipariş toplayıcıları ve 1.25 ton ile 1.5 tonluk dar koridor sistem makinelerinin mevcut olduğunu belirten Çevlik, tüm modellerin Avrupa’daki tesislerde üretilen yeni nesil yüksek teknolojiye sahip ürünler olduğuna dikkat çekti. Çevlik, “Finlandiya’da üretilen 1.6 ile 2.0 ton ürün gruplarımızın sahadan aldığımız geri dönüşler ve teknik değerlendirmeler sonucunda muadil ürünlere göre bir adım öne çıktığını tespit ediyoruz. Kullanıma bağlı operatör memnuniyeti ve teknik performans anlamında birçok işletmeden tam not alan bu 2 ürün grubu, 2022 yılının gözde ürünleri arasında yer alıyor” sözlerini kaydetti.

Güvenilir, kaliteli, sürdürülebilir bir hizmet anlayışı

Enka Pazarlama, sahip olduğu teknik bilgi ve müşteri odaklı yaklaşımı ile kurumsal marka gücünü müşterilerine kaliteli ve aynı zamanda ekonomik çözümler üretmek üzere kullanıyor. 40 yılı aşkın tecrübesinden aldığı güçle ve geleceğe yönelik yaptığı yatırımlarla güvenilir, kaliteli, sürdürülebilir bir hizmet anlayışı ile her daim koşulsuz müşteri memnuniyetini hedefliyor.

“Müşterilerimizle aramızda ciddi bir güven oluşuyor”

TCM ürünlerinin kullanıcılarına sağladığı avantajlar konusunda detaylı açıklamalarda bulunan Çevlik, “TCM’nin müşterilerine sağladığı ve sağlayacağı en büyük avantajlar arasında ilk alış maliyetleri, ilave servis maliyetleri, işletme maliyetleri ve kalitesi bulunuyor. Avrupa menşeili ürün gurubumuzla, satışlarımızda ciddi bir argüman olarak kullandığımız işletme ve servis maliyeti karşılaştırması, müşterilerimizde ciddi bir algı yaratıyor. TCM kullanımına başladıktan sonra söylediklerimizin doğruluğunu onaylamaları, hem bir sonraki satışlarımız için referans oluyor hem de müşterilerimizle aramızda ciddi bir güven oluşmasına vesile oluyor. Bu durumdan son derece memnunuz” ifadelerini kullandı.

TCM, yedek parça maliyetleriyle uzun soluklu ilişkiler kurmayı hedefliyor

Lojistik ve depolama sektörünün ivmesinin hızlanmasıyla birlikte TCM’nin depo operasyonlarındaki etkisi hakkında bilgiler paylaşan Çevlik, “Bugün piyasaya baktığımızda A ve B segment ürün kategorisinde yer alan her ürün kendi özelinde değerli ve kaliteli. Bir işletme için en önemli şey alınacak veya kiralanacak olan makinenin işe ve işletmeye ne kadar uygun olacağının tespitinin iyi yapılmasıdır. Bu bağlamda değerlendirdiğimizde bizi tercih edecek müşterilerimizin operasyonel süreçteki maliyet kalemlerinde yaratacağımız avantaj; yedek parça maliyetinde tedarik süremizdeki hızımız ve kalitemiz olacaktır. Bu hız ve maliyet avantajı sayesinde, kullanıcılarla uzun soluklu bir beraberlik yakalayabilirsiniz” değerlendirmesinde bulundu.

Makinesinin arkasında, müşterilerinin yanında

TCM, ürünlerinin servis ve yedek parça hizmetlerini, bölge müdürlüklerine bağlı bayileri aracılığıyla gerçekleştiriyor. İstanbul ve İzmir bölgelerindeki merkez servislerin genel koordinasyonuyla faaliyetlerin sürdüğünü açıklayan Çevlik, “Bölge müdürlüklerimize bağlı deneyimli satış, servis ve yedek parça bayilerimiz; aldıkları düzenli eğitim ve uygulamalarla müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya çalışıyor. Ürünün satışından sonra markanın devamlılığını sağlayacak en önemli noktalar, makinenizin arkasında olmanız, müşterilerinizin yanında ne kadar durabildiğiniz ve ne kadar cevap verebildiğinizle ilgili. Biz TCM olarak makinelerimizin arkasında, müşterilerimizin her zaman yanındayız. Dolayısıyla bizim için satış ne kadar önemliyse satış sonrası da bir o kadar önem arz ediyor. Bu amaçla satış sonrası ekibi yöneten ve bu bölüme bakan yönetici arkadaşlarım kadro ve ekipmanlarını sürekli geliştirme yönünde yatırımlar yapıyorlar” açıklamalarını yaptı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

one − one =

scroll to top