Linde MH’nin Lojistik Trenleri, yeni özellikleri ile artık daha fonksiyonel!

Linde MH’nin lojistik trenleri, yeni bulut bazlı yönlendirme sistemi ile yatay taşımacılığı daha da cazip hale getiriyor. Lojistik trenlerinin yenilikçi işlevleri C-Şasi ve B-Şasi ekipmana daha fazla güvenlik ve esneklik kazandırırken, yönlendirme sistemi de operatörler için en uygun rotayı belirliyor.

Lojistik trenlerle yatay yük taşımacılığının amacı büyük miktarlarda, farklı parça ve bileşenlerin uzun mesafeler boyunca doğru zamanda doğru yere teslim edilmesidir. Otomotiv endüstrisi bunun en iyi örneği olarak biliniyor. Bitmiş her araç üretim hattından çıkana kadar parça parça monte edilen binlerce parçadan oluşuyor. Linde MH Lojistik Treni Ürün Müdürü Mal Rexhepi basına yaptığı açıklamada “Linde MH’nin lojistik trenleri bireysel taşımalara göre daha ekonomik ve ayrıca yalın üretim felsefesiyle uyumlu olduğundan dolayı ekolojik bir yanı var ” diye belirtiyor. Ürün Müdürü sözlerini “Lojistik trenler tarafından sağlanan üretim tedariğinin diğer avantajları arasında, tesis içi trafik hacminin azaltılması ve böylece olası kaza riskinin azaltması sayılabilir” şeklinde noktalıyor.

Yeni şasi özellikleri daha fazla esneklik sağlıyor

2021 Eylül ayında Linde MH Lojistik Tren modellerini, LT-C (C-şasi), LT-B (Köprü Şasili), LT-BM (Köprü Şasili ve hareketli orta destekli) olarak müşterileri ile buluşturdu. Geliştirilmiş şasi işlevleri sayesinde ekipmanlar daha da fazla güvenlik ve esnekliğe sahip oldu. Linde MH Lojistik Tren modellerine eklenen özelliklerin başında, yenilenen şasileri ve patentli kaldırma profili mekanizması geliyor. Sadece çok çeşitli tekerlekli rafların ve vagonların taşınmasını sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda optimum tasarıma sahip. Örneğin bir transpalet ile lojistik trenlere yerleştirilmiş paletlerin yük taşıyıcıları olmadan kaldırılmasını sağlıyor. Bu amaçla, kaldırma profilleri, yükleme işleminin başında lojistik trenlerin şasisine gizlenir, operatörün ekipmanları itmesine gerek kalmaz. Hareket yönünde serbestçe hareket ettirilebilen isteğe bağlı orta destek tren uzunluğunu önemli ölçüde artırmadan aynı lojistik trende birkaç farklı konteyner boyutunun kullanılmasına izin veriyor. C-şasilerinin öne çıkan özelliği çatal stabilizasyon kontrolüdür. Patentli çözüm, mümkün olan en ağır yükler altında bile çatalların sarkmasını önleyerek yükün güvenli bir şekilde taşınmasını sağlıyor. Ergonomik fırlatma mekanizması başka bir yardımcı özellik. Operatör ayak şalterini kullanarak kilidi serbest bıraktığında, yük çatalların arkasından ileri itiliyor, bu da yük taşıyıcılarını lojistik trenle çekmeyi kolaylaştırıyor.

Yük kilitleme mekanizması

Tüm Linde MH Lojistik Tren modelleri standart olarak mekanik bir yük kilitleme mekanizması ile donatıldı. Şasiye bir taşıyıcı yerleştirildiğinde kilit otomatik olarak kapanıyor. Operatör trene bindiğinde çerçeveler otomatik olarak kaldırılır, operatör platformundan çıktıktan sonra yük indiriliyor. Lojistik tren hareket ederken, çerçevelerin indirilmesi teknik olarak imkansız. Tersine operatörün, çerçeveler indirilmiş durumdayken lojistik tren dizisini harekete geçirmesi imkansız. Dış mekan kullanımı için şasiler diğer birçok seçeneğin yanı sıra yükü korumak için bir tente ile donatılabiliyor. Mekanik direksiyon lojistik trenlerin, dört tekerlek için yüksek manevra dengesini sağlıyor. Kaç tane lojistik tren kullanılırsa kullanılsın, trenin tamamı rayında kalıyor. Standartlaştırılmış bir arayüz sayesinde lojistik trenler yarı veya tam otomatik operasyonlar için bile hazırlanabilir ve yakın zamanda teslimat kapsamına alındı. Çeşitli tasarımlarda mevcut olup, modüler raf üst yapıları ile donatılabiliyor.

Lojistik Tren Yönlendirme Sistemi ile her zaman doğru yolda

Bireyselden toplu malzeme taşımacılığına geçiş, beraberinde birçok avantajın yanı sıra depo çalışanları için lojistik planlama açısından daha fazla karmaşıklık getiriyor. Zaman kayıplarını ve hataları önlemek için rotaları düzenlemek ve taşıyıcı değişikliklerini mümkün olduğunca verimli bir şekilde düzenlemek gerekiyor. Bunu başarmak için, üretim öncesi üretimden son montaja kadar tüm döngü dikkatli bir şekilde planlanmalı ve koordine edilmeli. Yazılım Çözümleri Ürün Müdürü Oldrik Wagner “Lojistik Tren Yönlendirme Sistemimiz ile artık operatörlere görevlerini yerine getirirken adım adım destek sağlayabiliyoruz” açıklamasında bulunarak yönlendirme yazılımı konusuna aydınlık getiriyor. Ekipmandaki kontrol sistemi, kesintisiz bir şekilde ERP veya WMS sisteminden malzeme taşımalarıyla ilgili tüm bilgileri alıyor. Bundan, bireysel sürüş emirleri oluşturuyor ve bunları kokpitte geniş bir dokunmatik ekranda görüntülüyor. Sırayla, operatörler önceden belirlenmiş, optimal rota boyunca ilgili montaj iş istasyonlarına yönlendiriliyor. Bu süreç, yazılım aracılığıyla lojistik trenlerin, durakların, rotaların ve raporların yapılandırılmasından önce gelir. Kontrol paneli aracılığıyla, depo yöneticileri tüm uygulamayı genel olarak inceleyebilir ve kullanımını daha da optimize etmek için önemli rakamları ve raporları tetikleyebiliyor.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ten + nine =

scroll to top