Ford Trucks, yakıt hücreli F-MAX’i geliştiriyor

Sıfır emisyonlu, bağlantılı ve otonom teknolojilerle büyük bir dönüşüm yolculuğu başlatan Ford Trucks, bu proje kapsamında ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX’i geliştiriyor.

Yenilikçi bakış açısıyla Ford Trucks, Avrupa Birliği tarafından başlatılan sıfır emisyonlu lojistik projesi Horizon 2020 ZEFES’e (Zero Emission Freight EcoSystem-Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi) katıldı. Ford Trucks, projenin bir parçası olarak hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX’i geliştiriyor.

Ford Trucks, mühendislik ve Ar-Ge uzmanlığı ile sürdürülebilir çözümler geliştiriyor

Ford Trucks, F-MAX’in, Türkiye’de geliştirip ürettiği ilk yakıt hücreli aracı olacağını duyuruyor. Aracın, 2020 ZEFES projesinin hedefleriyle uyumlu olarak 2025 yılında Avrupa Ten-T koridoru gösterimlerine başlaması bekleniyor. Mühendislik ve Ar-Ge uzmanlığı ile sürdürülebilir çözümler geliştiren Ford Trucks, bu girişimle FCEV araştırma ve gösteriminin yanı sıra hidrojen teknolojileri alanında da önemli bir yetkinlik kazanıyor. Ayrıca Ford Trucks, yakıt hücreli aracın pazardaki etkilerini de gözlemleyecek.

Sürdürülebilir ulaşım teknolojisi

Ford Trucks, iklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla 2040 itibariyle sadece sıfır emisyonlu araç satışına ulaşmayı taahhüt ediyor. Sıfır emisyonlu bir geleceğe ulaşma konusundaki bu kararlılığını, Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) Ağır Vasıta Yol Haritası Ortak Bildirisi’ne aktif katılımıyla ortaya koyuyor. Bu kapsamda Ford Trucks, farklı filo ve müşteri gereksinimlerini karşılamak ve ACEA’nın Sıfır Emisyonlu Yük Taşımacılığına Geçiş Bildirgesi ile uyumlu 2040 hedefine uyum sağlıyor. Yakıt hücresi, elektrikli güç aktarma organları seçenekleri ve içten yanmalı hidrojen motoru dahil olmak üzere çeşitli projeler üzerinde çalışılıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

twenty − 13 =

scroll to top