Çatalkaya Makina, Deutz’un gücünü tüm Türkiye’de gösteriyor

Deutz A.G tarafından üretilen tüm ürünlerin pazarlama, satış ve satış sonrası hizmetleri konusunda uzman bir şirket olarak faaliyetlerini yürüten Çatalkaya Makina, büyümeye tüm hızıyla devam ediyor. Genel merkezinde 33 kişi ve Türkiye genelinde 7 bölgeye yayılmış şirket, 12 alt bayi ile toplam 90 kişilik bir kadroyla hizmet veriyor. Müşterilerinin ihtiyaçlarını tam anlamıyla karşılamak için hareket ettiklerini belirten Çatalkaya Makina Genel Müdürü Murat Çatalkaya, “Deutz tarafından üretilecek motor, terzi tarafından dikilmiş elbise gibi, müşterilerimizin makinesine tam otuyor” dedi.

Çatalkaya Makina’nın, Deutz A.G tarafından Türkiye’deki tek yetkili motor satıcısı olarak atanması, satılan motorların aplikasyon kontrol ve yük testlerini başarılı bir şekilde yapabilmesi sonucunda oluştu. “Bizim başarımız, makine üreticisinin başarısıdır” vizyonuyla hareket eden Çatalkaya Makina, proje öncesinden başlayarak, prototip üretimine, aplikasyon testi, sign-off aşaması, seri üretim, yedek parça temini, garanti hizmetlerinin yürütülmesi, teknik eğitim, uzaktan OEM servislere teknik destek vererek, telematik sistemler yoluyla müşterilerinin başarısına yardımcı olmayı görev olarak nitelendiriyor. Çatalkaya Makina’nın sadece dizel veya gaz yakıtlı motor alıp, satan bir firma olmadığına dikkat çeken Genel Müdür Murat Çatalkaya, “Deutz A.G’yi temsil ettiğimizin bilincinde olarak, motor satışını gerçekleştirmeden önce müşterilerimizle projelendirme sürecini gerçekleştiriyoruz. Yani çözüm ortağı olmaya çalışıyoruz. Satılacak motorun tüm detayları müşterilerimiz ile birlikte planlandığı için Deutz tarafından üretilecek motor, terzi tarafından dikilmiş elbise gibi müşterilerimizin makinesine tam oturuyor” dedi.

Murat ÇATALKAYA-Çatalkaya Makina Genel Müdürü

İstifleme ve depolama makinelerinde Deutz kalitesi

Sektörde D/TD/TCD 2.2 litre 3 silindirli, D/TD/TCD 2.9 litre 4 silindirli, TD/TCD 3.6 litre 4 silindirli ve TCD 4.1 litre 4 silindirli Deutz motorları sıklıkla tercih ediliyor. Bu motor tiplerinin yanında gaz yakıtlı uygulamalarında bulunduğuna eklemeler yapan Murat Çatalkaya, “Bu motorlar çeşitli egzoz emisyonları ve sayısız montaj seçenekleri ile sektörün tüm ihtiyaçlarına cevap veriyor. Stage V egzoz emisyonuna sahip olan motorlar ile üretim yapan üreticiler, motorun egzoz sisteminin arızasız çalışmasını tercih ediyor. Egzoz emisyon sisteminin düzgün olarak çalışabilmesi için egzoz sıcaklığının 250 santigrat derecenin üzerinde olması gerekiyor. Deutz A.G düşük çevre sıcaklıklarında bile egzoz sıcaklığını, yeterli miktarda yük olmasa bile otomatik olarak yükseltiyor. Bu da egzoz emisyonu sisteminin arızasız olarak çalışmasına ve aktif rejenerasyon yapma adedini azaltmış oluyor” dedi.

“Uzun onarım sürelerini kısaltmayı planlıyoruz”

4 litre altı motorlarda, yan sanayi parçalar konusunda çok fazla seçenek olmasına rağmen, şimdiye kadar kullanıcılar tarafında sorulan yedek parça isteklerinin %95’ini, stoklarından satış yapan firma, bu verileri tutulan istatistik bilgilerinden görebiliyor. Birkaç ay içerisinde yedek parça stoklarını daha büyük bir depoya taşıyarak, gelen yedek parça isteklerinin stoktan karşılanma oranını % 99’a çıkartmayı ön gördüklerini belirten Murat Çatalkaya, “Stoklarımızda sattığımız motorlara uygun short-block ve long-block denilen yarı mamul motor seçeneklerini sunarak, uzun onarım sürelerini kısaltmayı planlıyoruz. Hatta yeni binamızda, 2024 senesinin içinde gerekli short-block imalatlarını Deutz A.G’nin desteği ile kendimiz yapmaya başlayacağız” diye belirtti.

Profesyonel servis hizmeti, zaman kaybını önlüyor

Koruyucu bakım işinin, makinenin garanti süresi içerisinde, üretici (OEM) firmanın servisi tarafından yapılması gerekiyor. Gerçekleşen bu süreçte makine bakımı esnasında motorun koruyucu bakımı haricinde hidrolik ve şanzıman gibi bölümlerinde bakımlarının ya da kontrollerinin yapılması gerekli. Murat Çatalkaya, “Motor satılan üretici firmalara, satın alım hacimlerine uygun olarak, orijinal Deutz motor yağı, bakım malzemesi (filtreler) ve yedek parça alımlarında, uygun fiyat desteği sağlanıyor. Bu durumda üretici firma, bakım ve sarf malzemelerini kendi servis ağlarının stoklarında hazır halde tutabiliyor. Son kullanıcı, Deutz orijinal bakım malzemesi veya yedek parçası almak istediğinde, markadan veya üretici firmadan kısa sürede uygun fiyat ile tedarik yapabiliyor. Üretici firmaların servis ekiplerine ve satış bayilerinin servis elemanlarına toplu teknik eğitimler vererek koruyucu bakım ve hafif onarım işlemlerini kendi servis ağlarına yaptırmalarını sağlayıp, zaman kaybı önleniyor. Garanti süresi bitiminde; son kullanıcının, firmaya ulaşıp bakım veya onarım malzemesi istemesi durumunda, gerekli destek verilerek, kendilerine malzeme satışı ile beraber orta/ağır hasarlı motor revizyonu avantajı da sunuluyor” sözlerini kaydetti.

“Müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarını gözetiyoruz”

Deutz bünyesinde geliştirilen ‘S-Deutz Telematics’ sisteminin kullanıcılara motor takibinde önemli avantajlar sağladığından bahseden Murat Çatalkaya, “S-Deutz Telematics adı verilen makine ve motor uzaktan izleme sistemi; motor ve can-bus hattına yayın yapan ECU’ların (Beyin) yayınladığı tüm bilgileri toparlayıp yapay zeka sistemi tarafından izlenmesinde etkili oluyor. Yapay zeka çalışma yoğunluğunu hesaplayan sistem planlı bakım önerisinde bulunabiliyor. Makine üzerine çeşitli sensörler bağlanarak, izlenmesi gereken sistemler, aynı yapay zeka tarafından da yönetilebiliyor. Kontrol edilen motor ve makine değerleri, daha önceden belirlenen minimum veya maksimum limitlere yaklaştığında, yapay zeka sistemi tarafından gerekli adreslere bildirim gönderiyor. Bu adresler, kullanıcının isteğine göre son kullanıcı, üretici firma veya Çatalkaya Makina olarak belirlenebiliyor. Bu sistem ile motorun deposundaki yakıt miktarı, yakıt sarfiyatı, makinenin lokasyonu, toplam gün içerisinde yaptığı çalışma saati, bakıma kalan süre ve tüm motor çalışma değerleri (yağ basıncı, su harareti, Adblue seviyesi, gibi tüm bilgiler) müşterilerimiz tarafından da kolaylıkla izlenebiliyor. Fakat bu sistem aylık kira yoluyla çalıştığı için daha fazla önem arz eden makinelerde kullanılması tercih ediliyor. Tabi tüm bu sürecin yanında müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarını gözeterek, onlara esnek çalışma faydası da sunuyoruz. Böylece bu sistemi kullanmayan fakat belirli zaman aralıklarında anlaşarak bakım yaptığımız firmalara da sunuyoruz. Genellikle müşterilerimiz, motorun çalışma saatine göre veya belirli periyotlarda randevu oluşturuyorlar” dedi.

Teknik servis başarısı, müşteri memnuniyetiyle kanıtlanıyor

Forklift veya teleskopik yükleyicilerin bakımları, motorlarının belirli çalışma saatine ulaşmasıyla yapılıyor. Kaliteli motor yağı kullanılıyor ve yağlama yükü %50 veya altında ise, bakım aralığı 500 çalışma saatinde gerçekleşiyor. Fakat tam sentetik motor yağı ve özel yağ filtresi kullanımıyla bakım aralığı 1000 çalışma saatine kadar yükselebiliyor. Tüm bu süreçte belirtilen bakım saatlerine ulaşabilmek için, Avrupa standartlarında yakıt kullanılması şartı gözetiliyor. Motor bakımının sadece kaliteli ürünler ile yapılamayacağını bunun için servis hizmetini gerçekleştiren personelinde alanında uzman olması gerektiğini söyleyen Murat Çatalkaya, “Teknik servis tanımını teknik olarak eğitilmiş (mümkün ise sertifikalı), gerekli işe özel takım ve teçhizata sahip olan kişiler tarafından, orijinal parça kullanılarak, standartlara uygun, mümkün olan en kısa zamanda, başarı ile yapılan iş olarak tanımlıyoruz. Teknik servis öncesinde; teknik eğitimli bir servis yöneticisinin, operatör veya gidilecek şirketin yetkilisiyle görüşerek, arıza veya yapılacak bakım hakkında bilgi alması gerekiyor. Yapılan servis işinin tekrarlanmaması için servis aşamasında gerekebilecek tüm yedek parçaların servis elemanının yanında bulundurmasına dikkat ediyoruz. Teknik servis başarısı, sadece müşteri memnuniyeti ile kanıtlanabilir. Bu tanımlama dışında kalan durumlarda servis veren şirketlerin sorgulanması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

“Yeni Stage 5 motorların üretimi için çalışmalarımız başladı”

Satış başarısı her geçen gün artan firmanın “S-Deutz telematics” adındaki uzak izleme ve yapay zeka sistemi bu senenin en önemli atılımı olarak görünüyor. Bu sistemi kullanacak olan üretici ve son kullanıcılar, makinelerini daha verimli çalıştıracak. Stage V egzoz emisyon sistemlerinde arıza oluşmadan önlem alınabilmesi, bu sistem ile mümkün olacak. Murat Çatalkaya, “Türkiye pazarında çok sayıda üretilecek 2-7 ton arası kapasitedeki forkliftlerde en fazla 4 litre motor hacmine sahip Stage V motorlar kullanılacak. Deutz motor seçeneği, motor servis organizasyonunun, Avrupa genelinde çok kuvvetli olması nedeniyle Türk üreticilerine, Avrupa’da forklift piyasasına hakim olma şansını verecektir. Bunun yanında 2.2 litre ve 2.9 litre gaz yakıtlı motor seçeneğiyle de Deutz A.G temsilcisi olarak Türkiye’deki makine üreticilerine alternatif yakıt seçeneği sunacağız. Bu sene içerisinde E360 adlı %100 elektrikli bir (motor+kontrol+akü+şarj sistemi) prototip için de proje arayışındayız. İleride bu elektrikli sistemlerin ilk önce montajı ile başlayıp, sonrasında bu motorların Türkiye’de üretilmesi için çalışmalarımız ve yatırımlarımız başladı. Yeni seride bulunan TCD 5.2 litre Stage V motorumuzdan da prototip getirmeyi planlıyoruz. Satışlarımızda öne çıkan TCD 2.2 L03 Stage V ‘power pack’ (Tüm soğutma sistemi, hava filtresi ve egzoz emisyon sistemi motor üzerine montajlı) tipi motorumuzun satışları her geçen gün artıyor” değerlendirmelerinde bulundu.

Çatalkaya Makina Deutz A.G ile birlikte en iyilerden biri olmaya aday

Çatalkaya Makina Genel Müdürü Murat Çatalkaya, “Şu anda Uzak Doğu (Çin) malı komponentler ile üretim yapan Türk forklift üreticileri, Stage V egzoz emisyonu uygulamasıyla üretimde kullandıkları motor kalitesinin, forkliftin sorunsuz çalışması için ne kadar önemli olduğunu, kısa bir süre içerisinde anlayacaklardır. Çünkü, egzoz emisyon sistemlerinin düzgün olarak çalışabilmesi için egzoz gazının sıcaklığının yüksek olması gerekiyor. Ancak forkliftlerin kullanım şekli dolayısıyla motor üzerindeki yükleri sürekli değişiyor. Bu da egzoz ısısında tutarsızlıklara neden oluyor. Bu durumda Deutz, çeşitli yöntemler ile tutarsızlığı en aza indirerek, egzoz emisyon sisteminin düzgün çalışmasını sağlıyor. Çatalkaya Makina olarak, Deutz A.G ile birlikte hareket etmeye devam edeceğiz. Sektörde imalatçı konumuna yakın zamanda ulaştık. Çok geçmeden Deutz A.G ile birlikte bu sektördeki en iyilerden birisi haline geleceğiz” dedi.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

16 + 10 =

scroll to top