Perakende operasyon süreçlerinde, yeşil lojistiği daha etkin bir yere getiren LogD Milk Run Yönetim Sistemi, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek markaların lojistik faaliyetlerinde çevreye yaydığı karbon emisyonunu azaltmasına ve inovatif olarak operasyonel süreçlerini kolaylaştırmasına katkı sağlıyor. Bu amaçla LogD Milk Run Yönetim Sistemi’ne geçen Altınyıldız Classics, Beymen, Dagi, English Home ve Koton markaları sektöre örnek oluyor.
Doğayı ve çevreyi koruma amacı güderek çalışmalarında sürdürülebilirliği özne olarak belirleyen LogD, lojistik sektörüne Milk Run Yönetim Sistemi ile çevreci bir yaklaşım sunuyor. Bu doğrultuda köklü bir geçmişe sahip olan markalarda Milk Run Yönetim Sistemi’ni kullanmaya başladı. Türkiye’nin değerli markaları arasında yer alan Beymen, Koton, Dagi, Altınyıldız Classics, English Home lojistik faaliyetlerini sürdürülebilir kılmak adına lojistik süreçlerine, LogD Milk Run Yönetim Sistemi’ni dahil etti. Şirketlerin lojistik süreçlerinde her gün milyonlarca karton koli, bant gibi sarf malzemeler atık haline geliyor. Milk Run Yönetim Sistemi sayesinde hem karton koli kullanımı azaltılırken hem de öngörülemeyen malzeme giderleri kontrol altına alınmış oluyor.
Bir karton koli üretimde 0,75 karbon ayak izi oluşuyor
Yapılan araştırmalara göre, 1 karton kolinin üretilmesi için; 65 litre su kullanılıyor ve bu üretim ile 0,75 kg karbon ayak izi oluşuyor. 58,8 adet koliyi üretmek için 1 ağaç kesiliyor. Sadece perakende sektöründe ise yılda 100 bin ton karton koli ihtiyacı olduğu biliniyor. Ayrıca bu kesilen ağaçların ve üretimde kullanılan suyun haricinde, paketlemede kullanılan tek seferlik malzemelerin çevreye ve şirketlere maliyeti çok yüksek oluyor. LogD geliştirdiği Milk Run Yönetim Sistemi ile karton koli kullanımını azaltarak aynı zamanda harcanan su miktarını ve karbon ayak izini de düşürüyor.
LogD ile kazan-kazan modeli
Denizlere ve toprağa atılan binlerce plastik ise doğada çöp olmak yerine geri dönüştürülüyor ve geri dönüştürülmüş Milk Run kutuları karbon emisyonlarını azaltmada büyük rol oynuyor. Lojistikte ürünlerin taşınmasını geri dönüştürülmüş materyalle ve sıfır atık prensibiyle yaparak şirketlerin karbon nötrlüğü elde etmesine yardımcı olurken, döngüsel ekonomiye de katkı sağlıyor. LogD, Milk Run Yönetim Sistemi’ni, yeşil lojistik faaliyetlerine dahil eden şirketler için bir kazan-kazan modeli oluşturuluyor. Sistem sayesinde ürünlerin taşınmasında süreçlerin sürdürülebilirliği sağlanırken şirket maliyetleri de azalıyor. Böylece sarf malzeme tüketimi yerine geri dönüşüm kullanılarak çevreye verilen zararın boyutları minimize ediliyor.
Küresel ısınmayla ilgili endişeler artmaya devam ederken, şirketlerin doğayı ve çevreyi koruyan uygulamaları süreçlerine alarak karbon ayak izi oluşturan uygulamaları yavaş yavaş sistemin dışına itmesi gerektiği şüphesiz.
“Türkiye’nin önde gelen markaları, lojistik süreçlerini çevreci Milk Run Sistemi’ne emanet etti”
Konu hakkında önemli açıklamalarda bulunan LogD Kurucusu Seyhan Gülhan, “LogD Milk Run Yönetim Sistemi Türkiye’de bir ilk olarak lojistikte şirketlere yeşil çözümler sunuyor. Uzun süren Ar-Ge çalışmaları ve saha testlerinden sonra iş dünyası için çevreci ve sürdürülebilir bir model oluşturduk. Doğayı ve çevreyi koruyarak şirketlerin sürdürülebilir çalışmalarını destekliyoruz. Milk Run Yönetim Sistemi ile şirketlerin lojistik süreçlerinde sürdürülebilirliği sağlıyoruz. Türkiye’nin önde gelen markaları lojistik süreçlerini çevreci Milk Run Sistemi’ne emanet etti. Milk Run kutuları yeşil lojistiğe geçişin ilk adımlarıysa, bu sistemi çalışır kılan, çevreye duyarlı markalar da geleceğin dünyasını kurtaran kahramanlardır. Bu amaçla hareket eden Türkiye ve dünyada giyim sektöründe önemli bir yerde bulunan Beymen, Altınyıldız Classics, English Home, Dagi ve Koton markalarının LogD Milk Run Sistemi’ne katılımlarından dolayı çok mutluyuz” açıklamalarını yaptı.
Altınyıldız Classics, LogD iş birliği ile geri dönüşümden elde edilen plastik kolileri kullanmaya başladı
Sürdürülebilirlik kapsamındaki ‘Dünya Yaşasın Diye’ projesi çatısı altında çok sayıda çalışmayı hayata geçirmekten dolayı çok mutlu olduklarını belirten Altınyıldız Classics Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Uğur Gülce, “Bugüne kadar 10 ayrı kategoride sürdürülebilir projeler yönettik ve her geçen gün yeni projeler ekleyerek emin adımlarla ilerliyoruz. Sürdürülebilir lojistik projemiz kapsamında LogD firmasıyla yaptığımız iş birliği ile merkezimizde ve mağazalarımızdaki karton koli kullanımının yerine yeniden kullanılabilir ve geri dönüşümden elde edilen plastik koliler almaya başladı. Bu proje sayesinde 2000 hektarlık bir ormanın sağladığı karbon emisyonu kadar doğaya fayda sağlarken, toplamda 85 bin 461 ton Co2 emisyonunun oluşmasını engelledik. Altınyıldız Classics olarak daha yeşil bir gelecek için sürdürülebilir projelerimize devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Beymen doğa dostu sürdürülebilir uygulamaları desteklemeye devam ediyor
Türkiye’nin önde gelen giyim markalarından Beymen, mağaza lojistik süreçlerinde yeşil lojistik uygulamalarının da önde gelen markaları arasında yerini aldı. Beymen Group Teknoloji ve Dijital Dönüşüm Genel Müdür Yardımcısı Reha Emekli LogD iş birliği hakkında şunları söyledi: Beymen, 50 yılı aşan tarihi boyunca vizyoner duruşuyla moda alanında pek çok ilke imza atmış ve öncü olmuş bir marka. LogD’nin yenilikçi ve sürdürülebilir Milk Run Yönetim Sistemi’ni destekleyerek Türkiye’de bir ilke daha öncülük etmekten mutluluk duyuyoruz. Geleceğin değerini bilmek, yaşanabilir bir dünyaya katkı sağlamak herkesin ve her markanın sorumluluğu. Uzun süredir Beymen Group olarak sürdürülebilir moda ve döngüsel ekonomi en önemli önceliklerimiz arasında yer alıyor. LogD Milk Run ile uyguladığımız katlanabilir kutulama sisteminin, lojistik süreçlerinde çok doğa dostu bir yaklaşım olduğunu düşünüyoruz. Evrende milyarlarca galaksi olmasına rağmen yaşayabileceğimiz tek bir dünya olduğu gerçeğinden hareketle, gelecek nesillere daha iyi bir dünya bırakmak için bu alandaki çalışmalarımıza artarak sürdürmeye ve LogD Milk Run gibi doğa dostu sürdürülebilir uygulamaları desteklemeye devam edeceğiz.”
Dagi doğaya karşı sorumluğunun farkında olarak yeni adımlar atıyor
Türkiye perakende ve iç giyim sektörünün lider markaları arasında bulunan Dagi lojistik faaliyetlerinde verimliliği artırdı. Milk Run Yönetim Sistemi’nin önemli bir işbirliğini oluşturduğunu belirten Dagi Mali İşler ve Merkezi Planlama Direktörü Orhan Doğan, “Hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren köklü bir marka olarak doğaya karşı sorumluluklarımızın farkındayız ve mağazacılık operasyonlarımızda bu sorumluluğumuzu yerine getirmek için yeni adımlar atıyoruz. Milk Run Sistemi’ne dahil olmamız da bunun göstergesi. Bu sistem mağazalarımızdaki kaynak tüketimimizin azalmasını sağladı ve döngüsel ekonomide yer alma sürecimizi başlattı. LogD ile yaptığımız Milk Run Yönetim Sistemi iş birliğiyle çalışmaktan mutluluk duyuyoruz” sözlerini kaydetti.
Koton sürdürülebilir iş modellerini bünyesine entegre etmeye devam ediyor
LogD Milk Run Sistemi ile yeşil lojistiği destekleyen ve sistemini entegre eden ilk markalardan bir diğeri de Koton markası oldu. Koton Global Lojistik Direktörü Mert Tüzüner, LogD iş birliği hakkında şunları ifade etti: “Koton olarak Kasım 2020’de yayınladığımız Yaşama Saygı Manifestosunda belirttiğimiz gibi, sürdürülebilirliği varoluşumuza anlam katan ana çerçeve olarak kabul ediyoruz. Etki gücümüzü daha iyi bir dünyanın inşası için kullanıyoruz ve tüm iş süreçlerimize sürdürülebilir iş modellerini ve yenilikleri entegre ediyoruz. LogD ile iş birliğimiz de bu anlayışımızın en güzel örneklerinden biri. Lojistik depomuzdaki dönüşüm için LogD ekibiyle detaylı ve titiz bir çalışma gerçekleştirdik. İlk aşamada İstanbul, Kocaeli, Sakarya ve Bursa’da hayata geçirdiğimiz proje, Hazır Giyim ve Perakende sektöründeki ilk uygulama olmasıyla bizi ayrıca gururlandırdı. Daha sürdürülebilir bir dünya için LogD ile ortak projelerimizi sürdüreceğiz.”