Yılın ilk 11 ayında yüzde 19 büyüyen ağır ticari araç sektörü, rekor kırmaya hazırlanıyor

Truck vehicle with trailers in background.

Küresel ekonomideki sorunlara ve Türkiye’deki olumsuzluklara rağmen ağır ticari araç pazarı büyümeye devam ediyor. Özellikle Merkez Bankası’nın uyguladığı makro ihtiyati tedbirlerle krediye ulaşımın zorlaştığı, bankaların politikalarının yatırımları desteklemekten uzak olduğu bir ortamda ağır ticari araç ihracatı dikkat çeken bir büyümeyle geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 33 arttı. Konu hakkında açıklamalarda bulunan MAN Kamyon ve Otobüs Tic. A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, 2023 yılında da talebin benzer seviyelerde devam edeceğini öngördüklerini ifade etti.

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) verilerine göre, Ocak-Kasım 2022’de ağır ticari araç pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 19 oranında arttı. Bu dönemde satılan toplam araç sayısı 32 bin 176 adet oldu. Yılın ilk 11 ayında çekici satışları, 2021’in aynı dönemine göre yüzde 28 oranında artarak 19 bin 557 adet olurken, 16 ton ve üstü kamyon satışları yüzde 4 oranında artarak 7 bin 640 adete ulaştı. 16 ton altı kamyon satışları ise yüzde 8 oranında artarak 4 bin 610 adet olarak gerçekleşti.

“2023 yılında da talebin benzer seviyelerde devam edeceğini öngörüyoruz”

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yıllık Değerlendirme Toplantısı’nda konuşan Serkan Sara, pandemiyle başlayan ağır ticari araç talebinin Rusya-Ukrayna savaşı ile birlikte hızlandığına dikkat çekerek, 2023 yılı kamyon kotasının da satışını şimdiden bitirdiklerini açıkladı. Son dönemde yaşanan kur ve finansman bulma konusunda yaşanan dalgalanmalar bile pazarın yukarı yönlü seyrini durdurmadığını vurgulayan Serkan Sara, “2023 yılında da talebin benzer seviyelerde devam edeceğini öngörüyoruz. MAN olarak, bu zorlu piyasa süreçlerinden üretim teknolojilerimiz ve esnekliğimiz ile çıkmayı başardık ve hızlı bir toparlanma süreci yaşadık. Yılın ikinci yarısından itibaren iş ortaklarımıza yoğun teslimatlar yaparak, pazardaki iddiamızı ortaya koyduk. TGX 18.510 ve TGX 18.470 çekici araçlarımız, lojistik firmalarının ilk tercihi haline gelirken, TGS serisi araçlarımız ile de inşaat grubunda tercih edilen marka olduk” sözlerini kaydetti.

Treyler pazarı yüzde 22 büyüdü

2022 Ocak-Kasım döneminde semi treyler araç pazarı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22 oranında arttı. Yılın ilk 11 ayında satış adeti ise 11 bin 968 adet semi treyler satışı yapıldı. Schmitz Cargobull Türkiye Satış Direktörü Nihat Ö. Ayhan, “Dört yıl süren güçlü daralma sonunda, nihayet 2019 yılı dördüncü çeyreği ile geri dönüş sinyalleri veren ağır ticari araç pazarı, 2020 yılı üçüncü çeyrek ile beraber başladığı tırmanışını 2,5 yıldır olanca hızıyla sürdürüyor. Pazar, basamakları çifter çifter çıkıyor olsa da örneğin treyler pazarını ele aldığımızda, son 10 yılın zirve performanslarına ancak ve belki bu yıl erişebilecek. Dolayısıyla, büyüyen nüfusu, sanayisi ve uluslararası ticaret hacmiyle pazarın önemli bir büyüme potansiyeli var. Küresel ekonomideki daralma ve Türkiye’deki seçime rağmen,2023’te de talebin devam etmesini bekliyoruz. Derinleşen makro ihtiyati tedbirler, ticari kredilere erişimi giderek zorlaştırdı. Bankaların uygulamak zorunda kaldığı politikalar, bilhassa treyler yatırımlarını desteklemekten çok uzak. Seçime 6 aydan kısa bir süre kala yurt içinde alınan kararların etkisi ve global gelişmeler pazara yön verecek” açıklamalarını yaptı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

twenty − eighteen =

scroll to top