Toyota Motor Europe (TME) , sıfır emisyonlu ağır hizmet kamyonlarının üretimini desteklemek için ikinci nesil hidrojen yakıt hücresi (FC) modüllerini Fransız startup Hyliko’ya tedarik edecek.
Hyliko, iki FC kamyon modeli olan 44 tonluk 26 tonluk kamyonlar, 6×2 ve 6×4 aktarma organlarında sunulacak. Her araca iki Toyota yakıt hücresi modülü takıldı. Hyliko, yakıt ikmal istasyonunun 100 km yakınında bulunan biyokütleden kendi “süper yeşil” hidrojenini ürettiğini bildirdi. Bu son anlaşma, TME’nin tren ve otobüslerden jeneratör setlerine ve denizcilik uygulamalarına kadar uzanan yakıt hücresi teknolojisini kullanan bir dizi mevcut ortaklığın üzerine inşa edildi.
Daha ağır yükler taşınabilecek
TME, hidrojen sistemlerinin daha düşük kütlesinin daha ağır bir taşıma yüküne izin verdiğini, hızlı yakıt ikmalinin ise daha yüksek araç kullanımını desteklediğini öne sürüyor. Ayrıca, ticari kamyonların kullanım şekilleri, hidrojen yakıtını sağlamak için gerekli ilgili altyapının geliştirilmesini destekliyor. Japon üretici, hidrojen yakıt hücresi teknolojilerini entegre etmek için şimdiden bir dizi kamyon üreticisiyle çalışmaya başladı. Böyle bir durumda, Toyota Motor North America ve Kenworth Truck, Class’ın benzer menzil kapasitesini kanıtlamaya hizmet eden Sıfır ve Sıfıra Yakın Emisyonlu Nakliye Tesisleri (ZANZEFF) ‘Shore to Store’ projesinde yer aldı. Emisyonları ortadan kaldırırken 8 dizel ve yakıt hücreli kamyon ortaya çıktı.
“Hyliko ile bir anlaşma yaptığımızı duyurmaktan mutluluk duyuyoruz”
Yapılan anlaşma kapsamında konuşan Toyota Motor Avrupa Ar-Ge 2 Başkan Yardımcısı ve Yakıt Pili İş Birimi Başkanı Thiebault Paquet, “Yakıt hücresi modüllerimizin tedariki için Hyliko ile bir anlaşma yaptığımızı duyurmaktan mutluluk duyuyoruz. Hyliko, bir eko kümelenmenin tüm ana bileşenlerini sunmayı planladıkları için hidrojen konusunda geniş bir vizyona sahip dinamik bir başlangıçtır: bir yakıt hücreli kamyon, yeşil hidrojen tedariği ve bir kiralama ve bakım planı oluyor. Yaşayabilir bir hidrojen ekosisteminin büyümesi konusunda böylesine bütüncül ve uzun vadeli bir görüşe sahip olmak, iş sürdürülebilirliği ve yatırımcılara güven vermek için gereklidir. Hyliko gibi ortaklarla birlikte, 2040 yılına kadar karbon nötrlüğü elde etmek için ana yapı taşlarından biri olarak, Avrupa’daki eko-kümelenmeleri daha büyük bir hidrojen toplumuna doğru teşvik etmeye devam edeceğiz” sözlerini kaydetti.
“Ekonominin kilit sektörü: Karayolu yük taşımacılığı”
Toyota ile ortaklık duymaktan heyecan duyduklarından bahseden Hyliko’nun CEO’su Ovarith Troeung, “İlk araçlarımızı hidrojen teknolojisiyle donatacak olan Toyota ile ortak olmaktan çok mutluyuz. Güvenilirliği ve performans seviyeleri ile tanınan Toyota yakıt hücresi modülleri, yeni hidrojen kamyonlarımızın tasarımı ve yapımında kilit bileşenlerdir. Karayolu yük taşımacılığı için temiz, verimli araçlar geliştirme arzumuzun yanı sıra, hidrojen kamyonlarının kiralanması ve bakımı ile hidrojen yakıtı tedarikini içeren teklifimizin temel bileşenlerini uygulamaya koyma çabalarını sürdürüyoruz. Ekonomimizin kilit sektörlerinden biri olan karayolu yük taşımacılığının karbondan arındırma hedeflerine ulaşılmasına yardımcı olmak için yakın gelecekte yeni yakıt hücreli kamyonumuzu tanıtmaya hevesliyiz” açıklamalarını yaptı.
Sera gazı emisyonu azaltıldı
Yapılan test, dizel motorlu bir kamyonu, kod adı ‘Okyanus’ olan Kenworth T680 FCEV ile karşı karşıya getirdi; Okyanus kamyonları, dizel eşdeğerleriyle karşılaştırıldığında, test süresince sera gazı emisyonlarını 74,66 metrik ton azalttı. TME, Hyliko ile ortaklığın, uygulanabilir bir yakıt dağıtım iş modeli oluşturmak için hidrojen yakıtı talebini ve arzını teşvik ederek Avrupa çapında bir hidrojen ekosisteminin gelişimini desteklemeye yardımcı olacağını belirtiyor. Nihai hedef, Avrupa genelinde düşük ve sıfır emisyonlu mal taşımacılığını destekleyen hidrojen koridorlarının oluşturulmasıdır.