TORO MAKİNA, KİRALAMA OPERASYONUNU BAŞARIYLA YÜRÜTÜYOR

TÜRKİYE’NİN EN GENÇ PERSONEL YÜKSELTİCİ PLATFORM PARKINA SAHİP OLAN TORO MAKİNA, HİZMET KALİTESİ VE AVANTAJLI KİRALAMA SEÇENEKLERİYLE BİRÇOK ÖNEMLİ PROJEYE ÇÖZÜM ORTAKLIĞI YAPIYOR. YÜZDE 90 DOLULUK ORANIYLA ÇALIŞTIKLARINI İFADE EDEN TORO MAKİNA SATIŞ YÖNETİCİSİ HASAN MIZRAK, “HEM TEKNİK SERVİS HEM DE KİRALAMA OPERASYONU YÖNETİMİNDE SEKTÖRDE HARİKALAR YARATIYORUZ” DEDİ. PLATFORMDERGİ OLARAK KURUMSAL İŞLEYİŞİYLE MÜŞTERİLERİNİN TAKDİRİNİ TOPLAYAN TORO MAKİNA’NIN SATIŞ YÖNETİCİSİ HASAN MIZRAK İLE BİR ARAYA GELDİK VE KİRALAMA OPERASYONU ÜZERİNE KONUŞTUK.

TORO MAKİNA’NIN KİRALAMA OPERASYONU İÇERİSİNDEKİ SATIŞ EKİBİ KAÇ KİŞİDEN OLUŞUYOR?

Dört kişilik bir satış ekibimiz mevcut. İki arkadaşımız İstanbul Anadolu ve Avrupa yakasına bölgelerinden sorumlu olarak faaliyetlerini yürütüyor. Diğer arkadaşlarımız ise Türkiye geneli şirketimize gelen talep doğrultusunda makinelerin sevkiyatlarını gerçekleştiriyor.

TORO MAKİNA’NIN KİRALAMA SÜRECİNDEN BAHSEDER MİSİNİZ?

Kiralama organizasyonunda kurumsal bir firma olmanın gerektirdiği bazı prosedürleri uyguluyoruz. Makineyi kiraladım ve yolladım, gerisine karışmam gibi bir durum firmamız için kesinlikle söz konusu olamaz. Müşterimizin lokasyonu, çalışacağı zemin, çalışacağı süre, vb. tespitler yapıyoruz. Müşteriden gelen makine talebine yanlış makine göndermemek adına, keşfimizi yapıyoruz. Çünkü bazen müşteri metre konusunda yanılabiliyor.

PLATFORM KİRALAMAK İSTEYEN FİRMALAR NEDEN SİZİ TERCİH ETMELİ?

Yaptığımızı işi oldukça önemsiyoruz ve kiralama organizasyonun tüm süreçlerini titizlikle yürütüyoruz. Personel yükseltici platformumuzu kiraya verdik, artık işimiz bitti düşüncesiyle hareket etmiyoruz. Asıl süreç makineyi kiraya verdikten sonra başlıyor. Müşterilerimizin sorunsuz ve kaliteli bir hizmet alması için gerek satış gerekse servis tarafındaki yetkililer olarak işimize odaklanıyoruz. Makinelerle ilgili herhangi bir problem yaşandığında müşterilerimizin işinin aksamaması için teknik servisimiz, en kısa sürede olaya müdahale ediyor. Ayrıca hizmet kalitemiz, makineyi zamanında teslim etmemiz, müşterilerimizle olan ilişkilerimiz ve sorunları kısa sürede çözümüze kavuşturmamız, tercih edilmemize sebep oluyor. Hem teknik servis konusunda hem de kiralama ve operasyonu konusunda harikalar yaratıyoruz.

YEDEK PARÇA TEMİNİ VE ARIZALARA MÜDAHALE SÜREÇLERİ HAKKINDA BİLGİ VERİR MİSİNİZ?

Makine arıza yaptığında müşterilerimiz tarafından satış ekibimize bildiriliyor. Sonrasında servis ekiplerimiz devreye girerek arızanın tespiti için müşterilerimizle telefonda görüşüyor. Daha sonra servis ekibimiz ihtiyaç duyulan yedek parçaları stokumuzdan temin edip, servis aracımızla müşterilerimize ulaşıyor ve sorunu çözüyor. Kiralama işinde servis hızı oldukça önemli bir konu. Toro Makina olarak arızalara anında müdahale ederek, sorunları hızlı bir şekilde çözüyoruz.

KİRALAMA OPERASYONLARINDA YAŞADIĞINIZ ZORLUKLARI NELERDİR?

Bütün çalışmalarda olduğu gibi düzenli bir takip olmazsa işler zorlaşıyor. Ayrıca platform sektörü, Türkiye’de yeni yeni gelişen bir sektör ve bu sebeple şantiyedeki çalışanlara makineleri tanıtmakta çok büyük zorluklar çekiyoruz. Onun dışında makinenin kullanımı konusunda insanlar yeterince bilgi sahibi değil. Bu konuda kiralama öncesinde mutlaka eğitimler düzenliyoruz. Sektörümüz yeni yeni geliştiği için bu sorunların önümüzdeki dönem içerisinde çözüme kavuşacağına inanıyorum.

PARKINIZDA KAÇ ADET MAKİNE BULUNUYOR?

Makine parkımızda yaklaşık 340’a yakın personel yükseltici platform bulunuyor. Ortalama olarak parkımızda bulunan makinelerden 300 tanesi makaslı platformlardan oluşuyor. İşlerimizin yoğun olduğu dönemlerde makine sayımız yetersiz geliyor ve bu durumda sektörde faaliyet gösteren diğer kiralama firmalarıyla da çalışıyoruz. Örneğin; İkitelli Entegre Sağlık Kampüsü Projesi’ne yaklaşık 650 adet makineyle hizmet verdik. Makinelerimizin % 70’i 2018 model ve üstü makinelerden oluşuyor. Dolayısıyla müşterilerimizden aldığımız geri bildirimlerde makinelerimizin çok kullanışlı olduğunu duyuyoruz. Türkiye’deki en genç platform parkına sahip olmamız müşterilerimize de çok cazip geliyor ve gönül rahatlığı ile bizi tercih ediyorlar.

KİRALAMA PARKINIZIN YÖNETİMİNİ NASIL SAĞLIYORSUNUZ?

Kurumsallaşma önem veren bir firma olarak makine yönetimimizin tamamını dijital uygulama üzerinden gerçekleştiriyoruz. Hangi makinemizin hangi şantiyede çalıştığını, ne kadar süre müşterimizde kalacağını, ne zaman ve nasıl arıza yaptığını buradan kolaylıkla takip edebiliyoruz. Uygulamamız işlerimizi çok rahatlatıyor ve tüm makinelerimizi buradan yönetebiliyoruz.

HANGİ PROJELERDE YER ALIYORSUNUZ?

Çerkezköy’deki Samsung Fabrikası, Türk Hava Yolları Kargo Binası, İkitelli Entegre Sağlık Kampüsü, Bursa Şehir Hastanesi, İzmit Şehir Hastanesi, Ankara Yargıtay Daire Başkanlığı ve daha önce pandemi hastanesi olarak 45 günde yapılan ve bizim 250 makineyle destek verdiğimiz Sancaktepe Çam ve Sakura Hastanesi yer aldığımız önemli projelerin bazılarını oluşturuyor. Ayrıca Ankara’da başlayacak iki büyük proje üzerine de çalışıyoruz. Tüm projelerimize aynı kalitede hizmet vermeye devam ediyoruz.

PLATFORM SEKTÖRÜNÜ NASIL DEĞERLENDİRİRSİNİZ?

Sektörümüz, tabir-i caizse obez büyümeyi yaşamıştı. Şu an tüm sektör adet olarak belki gerideyiz. Ancak 2021 yılında yakalamamız gereken adetleri 2017’lerde yakaladık. Tüm dünyanın yaşadığı pandemi de eklenince biraz duraklaya girdi. Ümit ediyoruz ki pandemiden hızlı çıkıp, obez büyüme değil, ölçülü bir şekilde büyümeye devam edelim. Bir diğer konu da kurumsallaşma. Bu tüm sektör için geçerli. Kurumsallaşarak, sistemli bir şekilde faaliyetlerimize devam etmek zorundayız. Çünkü platform sektörüne bazı şartların konulması lazım.

SEKTÖRÜN EN BÜYÜK SORUNU SİZCE NELERDİR?

Yukarıda da bahsettiğim gibi, kurumsallaşma çok önemli. Kiralama belli bir sistemle yapılmalı. Kalite standartları getirilmeli. Bu hem üretici, hem distribütör hem de bizim gibi işletmeciler için geçerli. Bugün vale hizmeti verenlerin, Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle bir standardı oluştu. Bizim bir standart getirmemiz ve kurumsallaşmamız gerekli.

BU SORUNLAR NASIL AŞILIR?

Bununla ilgili yukarıda da bahsettiğim gibi kurumsallaşma çok önemli. Burada öncelik tabi ki bizde. Bizler de kendimize firmalarımıza katma değer katmamız, bu standartların oluşmasında yardımcı olmalıyız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

17 − 17 =

scroll to top