Renault Trucks, 2025 model ağır vasıta kamyonlarını piyasaya sunuyor. Yeni Renault Trucks T, T High, C ve K serileri, enerji performansını, güvenliği ve sürüş konforunu optimize etmek üzere tasarlandı. Yakıt tüketimini bir önceki nesle göre yüzde 3’e kadar azaltan modeller, taşımacılık profesyonellerine daha fazla verimlilik sağlarken çevresel ayak izlerini de azaltma imkanı sunuyor.
Renault Trucks, iki yıl önce yüzde 10’a kadar yakıt tasarrufu sağlayan Turbo Compound teknolojisini sunmasının ardından, araçlarını daha da enerji tasarruflu hale getirmeye devam ediyor. Bu doğrultuda 2025 ağır vasıta modelleriyle yüzde 3’e kadar ek yakıt tasarrufu sağlıyor.
Güç aktarma organları da optimize ediliyor
Renault Trucks T, T High, C ve K modellerinde dikiz aynaları yerine isteğe bağlı olarak kameralar sunulabiliyor. Bu da aerodinamiği daha da iyileştirerek yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı oluyor. Katlanabilir kanatlara yerleştirilen bu arka görüş kameraları, aracın çevresini görüntüleyen ve gece görüşünü kolaylaştırmak için kızılötesi moda sahip iki kabin içi ekrana bağlı bulunuyor.

Renault Trucks, uzun mesafe uygulamaları için geliştirdiği, yakıt tüketimi optimize edilen Renault Trucks T Smart Racer versiyonunu da sunuyor. T ve T High modelleri için sunulan Smart Racer, DE13 Turbo motorunu var olan tüm yakıt tasarrufu seçenekleriyle birleştiriyor. Böylece standart bir modele kıyasla yüzde 14 daha az yakıt tüketimi ve yüzde 15 daha düşük CO2 emisyonu sağlıyor.
Gelişmiş donanımla her koşulda avantaj sağlanıyor
2025 modellerinin ayarlanabilir dinamik direksiyon sistemi, yüksek hızlarda araç stabilizesini artırırken düşük hızlarda daha duyarlı direksiyon sunarak şehir içi ve banliyö güzergahlarında manevra yapmayı kolaylaştırıyor. Bu sistem, hidrolik direksiyonu bir elektrikli motorla birleştirerek, kamyon ve sürücüye göre aracın hareketlerini gerçek zamanlı olarak ayarlamak için sensörler kullanıyor.
Şerit koruma ile güvenli sürüş destekleniyor
Şerit koruma sistemiyle birlikte düzeltici direksiyon desteği de bulunuyor. Bu sistem, aracın istem dışı bir sapma durumunda şeridine geri dönmesini sağlıyor ve ayrıca kör noktalara karşı ek koruma sunarak savunmasız yol kullanıcılarının güvenliğini artırıyor.

Uzun far, dış koşullara (hava durumu, karanlık, diğer yol kullanıcıları) göre otomatik olarak etkinleştiriliyor ve Renault Trucks’ın önceki nesil kamyonlarında standart olarak bulunan otomatik kısa farı tamamlıyor. Optimum görünürlük için şasiye veya kabinin arkasına ek çalışma lambaları yerleştirilebiliyor.

