Palet ve konteyner kiralamanın güvenilir ortağı: CHEP

Dünyanın en sürdürülebilir lojistik işletmelerinden biri olan CHEP,  750’den fazla hizmet merkezinden oluşan küresel ağı ve yaklaşık 345 milyon palet, kasa ve konteyner ile 60 ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye’de ise 8 servis ve 6 toplama merkezinde çalışmalar yürüten şirketin çalışma modelini ve faaliyetlerini CHEP Türkiye Genel Müdürü Chris Veerasamy’den dinledik.

Chris Veerasamy – CHEP Türkiye Genel Müdürü

CHEP’i tanıyabilir miyiz? Faaliyetleri neler?

CHEP, palet ve konteynerlerin ‘havuzlama’ modeliyle paylaşılıp yeniden kullanılmasını sağlıyor. Paylaşım ekonomisinin öncüsü olan CHEP, bu iş modeliyle dünyanın en sürdürülebilir lojistik işletmelerinden biri oldu. CHEP; dünya çapında 500 binden fazla müşteri temas noktası, 750’den fazla hizmet merkezinden oluşan küresel ağı ve yaklaşık 345 milyon palet, kasa ve konteyner ile 60 ülkede faaliyet gösteriyor. Hızlı tüketim ürünleri, taze ürünler, içecek, perakende ve genel imalat sektörlerindeki büyük markalara hizmet veren CHEP, Türkiye’de ise 8 servis merkezi ve 6 toplama merkezinde çalışmalarını yürütüyor.

CHEP’in sunduğu hizmetleri detaylandırır mısınız?

Sürdürülebilir çalışma modelimiz, üstün ağ avantajımız ve endüstri uzmanlığımız sayesinde tedarik zincirlerinde pazara öncülük ediyoruz. Yeniden kullanıma dayalı modelimiz, işletme maliyetlerini ve doğal kaynaklara olan talebi azaltarak daha verimli tedarik zincirleri yaratılmasında etkin rol oynuyor. Tek kullanımlık paletlerin kullanılması ve şirketlerin kendi platformlarını yönetmesine karşılık müşterilerimize daha verimli ve sürdürülebilir bir alternatif sunuyoruz. Böylece müşterilerimizin yalnızca kullandıkları platformların ödemelerini yapmaları gerekiyor. Ayrıca döngüselliğin sağlanması için her kullanımdan sonra kiraladığımız platformları toplayarak onarım yapıyoruz.

Ağırlıklı olarak hangi sektörlerle çalışıyorsunuz?

Başlıca çalıştığımız sektörler arasında ev ve kişisel bakım ürünlerinin yanı sıra yiyecek ve içecek gibi hızlı tüketim ürünleri, otomotiv, perakende ve taze ürünler de yer alıyor.

Müşteri portföyünüzde yer alan firmalardan örnek verebilir misiniz?

Procter & Gamble, Mondelez, Henkel, Hayat Kimya, Anadolu Birlik Holding, Pınar Gıda, Colgate, Unilever ve Nestle gibi çok çeşitli global ve yerel markalara hizmet veriyoruz.

Palet temininde Türkiye’de hangi çözümler tercih ediliyor? CHEP, bu sürecin neresinde yer alıyor, konumu nedir?

Paletler, ürünlerin son tüketiciye taşınmasında kilit rol oynuyor. Şirketler; paletleri yönetmek, paletlerin kalite standartlarını karşıladığından emin olmak ve onarım faaliyetlerini gerçekleştirmek için insan ekiplerine ihtiyaç duyuyor. Bu noktada şirketlerin kendi palet havuzlarını satın almaları da karmaşıklıkları beraberinde getiriyor. Bu noktada CHEP olarak paletlerle ilgili tüm yükü ortadan kaldırıyor ve şirketlerin temel faaliyetlerine odaklanmalarını sağlıyoruz.

CHEP, ekipman havuzlama sisteminde nasıl bir yol izliyor?

Paletlerin mülkiyeti her zaman CHEP’e ait; onları asla satmıyoruz, yalnızca sunduğumuz hizmet kapsamında müşterilerimize kiralıyoruz. Üreticiler, distribütör ve perakendeciler, paletleri kullandığı süre için CHEP’e kiralama ücreti ödüyor. Bu paletler boşaldığında müşteriler uygulama veya portal aracılığıyla toplama siparişi oluşturuyor. Ardından CHEP paletleri alarak inceleme ve onarım için CHEP merkezlerine götürüyor. Bu noktada paletlerin kontrol edilmesi için CHEP’e iade edilmeleri önem taşıyor.

Palette uyulması gereken bir standart var mı?

CHEP’te güvenliğe çok önem veriyoruz ve bu nedenle palet kalitesi anlamında katı standartlara sahibiz. Palet ölçülerinden hijyene, kullanılan ahşap kalınlığından boya ve çivilere kadar her aşamada kalite politikamız geçerli. Tüm paletlerimiz yük taşıma kapasitelerini ve güvenli kullanımlarını doğrulamak için yenilik merkezimizde test ediliyor. Bu yüksek kalite standardı, paletin her döngüden sonra yüksek eğitimli personelimiz tarafından denetlenmesi ve onarılması koşuluyla, paleti otomatik üretim hatları için uygun, raf ve dağıtım için güvenli hale getiriyor.

Kullanım sürecinde yıpranan paletler konusundaki çözüm önerileriniz neler?

Ülke çapında faaliyet gösteren servis merkezlerimizdeki muayene ve onarım sürecinde, hasarlı ahşap bileşenler kaldırılıyor ve Orman Yönetim Konseyi (FSC) tarafından akredite edilmiş kereste ile değiştiriliyor. 2025 küresel sürdürülebilirlik hedeflerimizle bağlantılı olarak, faaliyetlerimizde kullandığımız her bir ağaç için iki yeni ağaç yetiştiriyoruz. Bu sayede kullandığımız kerestelerin tümü sürdürülebilir kaynaklı oluyor. Paletlerden çıkarılan hasarlı ahşap bileşenler veya artık kullanılmayacak durumda olan paletler parçalanarak laminat levhaya dönüştürülmek üzere geri dönüşüme gönderiliyor. Böylelikle çöp sahasına gidecek kereste atık miktarını sıfırlamış oluyoruz.

Ekipman havuzlama hizmetleri ile çalışmanın avantajları nelerdir?

CHEP’in paylaşım ve yeniden kullanıma dayalı iş modeli, şirketlerin tedarik zinciri yönetimiyle vakit kaybetmeden temel işlerine odaklanmalarını sağlıyor. CHEP olarak paletlerin talep üzerine ve mutabık kalınan kalite standardında temin edilmesini üstleniyoruz. ‘Paylaş ve yeniden’ kullan modeli maliyet tasarrufu sunmakla kalmayıp,  şirketlerin çevreye karşı sorumluluk bilincinin artmasını da sağlıyor.

CHEP’in ETA bildirim fonksiyonundan bahseder misiniz?

CHEP, yeni Tahmini Varış Zamanı (ETA) bildirim fonksiyonuyla rakipsiz ağına, ölçeğine ve pazar bilgisine dayanan tam görünürlük sistemi kurdu. Bu sistem, CHEP hizmet merkezinden ayrılan siparişlerin tahmini varış süresini müşterilerine otomatik olarak mesaj gönderiyor. Hızlı tüketim ürünleri üreticileri başta olmak üzere tüm CHEP müşterilerine sunulan ETA, müşterilerin siparişlerini takip etmelerini sağlıyor. Belirtilen varış aralığı, rotadaki trafik koşullarını da dikkate alıyor ve teslimat sırasında durum buna göre otomatik olarak güncelleniyor. Müşterilerimiz teslimat aracını GPS üzerinden rotada takip etmek isterlerse CHEP müşteri portalındaki “MyCHEP” bağlantısına erişebiliyor.

CHEP’in Türkiye ile ilgili yatırımları var mı?

CHEP, Türkiye’deki servis merkezi yatırımlarını her geçen gün artırıyor. Yeni makinelerle kurulan 8 servis merkezimiz ve 6 toplama merkezimiz var. Ayrıca artan ihracat hacmini karşılamak için ısıl işlem hizmeti veren bir servis merkezi daha açacağız. Isıl işlem hizmeti sektördeki ihracatçılar başta olmak üzere müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap veriyor. Paletlerimizi güvenle onarıyor, temizliyor ve yeniden kullanıyoruz. Böylece döngüsel ekonomide minimum hammadde ve kaynak kullanımını sağlıyor; ekonomik, verimli ve sürdürülebilir bir tedarik zinciri oluşturuyoruz. Ayrıca plastik konteyner yıkama özelliğine sahip otomotiv servis merkezimiz ile hizmet veriyoruz. Böylece topladığımız palet ve konteynerlerimizi hızlı, sağlam ve güvenilir bir şekilde kullanıma sunuyoruz.

Ekipman havuzlama sistemine sektörün ilgisi var mı? Sektör, bu konuda bilinçli mi?

Sürdürülebilirlik iş dünyası için giderek daha önemli bir konu haline geldikçe, CHEP’in paylaşım ve yeniden kullanım modeline ilgi de artıyor. Ancak bu modelin çevre üzerindeki olumlu etkilerini vurgulamak ve iş dünyasının bu değeri ölçmesine yardımcı olmak için yapmamız gereken daha çok iş var. İş dünyasının liderleri kâr ve gezegen arasında bir denge bulmakla görevli. CHEP müşterileriyse seçim yapmak zorunda değil; onlar zaten çevreye yardım ederken maliyetlerden de tasarruf ediyor.

Türkiye pazarında yer almanın CHEP için önemi nedir?

Uzun yıllardır yükselen bir pazar olarak görülen Türkiye, büyüme potansiyeli ve Avrupa’yı Orta Doğu’ya bağlayan coğrafi konumu nedeniyle CHEP için çok önemli. Ayrıca, CHEP’in tedarik zinciri çözümleriyle mükemmel uyum sağlayan önemli bir ithalat ve ihracat pazarına sahip olduğunu düşünüyorum.

Sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarınız hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Her yıl denetlenen ve kamuoyuna açıklanan sürdürülebilirlik programımız, girişimlerimiz ve başarılarımız sayesinde, yıllardır dünyanın en sürdürülebilir şirketlerinden biri olarak kabul ediliyoruz. Sürdürülebilirlik bizim için bir öncelik ve küresel olarak yatırım yaptığımız ana alan. 70 yılı aşkın bir süredir işimizin doğasında sürdürülebilirlik var. Pozitif Gezegen, Pozitif İş Modelleri ve Pozitif Toplumlar ana başlıklarıyla 2025 yılına kadar uygulayacağımız sürdürülebilirlik stratejimizi, yenilenebilir tedarik zincirlerine öncülük etme hedefiyle belirledik. Bu çevreye olumsuz etkimizi azaltmaktan, gezegen ve toplum üzerinde olumlu bir etki yaratmaya geçmeyi ifade ediyor. Örneğin Pozitif Orman hedefi kapsamında palet üretiminde kullanılan her ağaç için iki ağaç dikerek 2030 yılına kadar milyonlarca yeni ağacı ekosisteme kazandırmayı hedefliyoruz. Bu yeni rejeneratif stratejinin ilk yılında, kendi operasyonlarımızda karbon nötr olma hedefimize ulaştık ve %100 geri dönüştürülmüş plastik atıklardan yapılan ilk CHEP ürünü olan tekerlekli Q+’ı Avrupa’da piyasaya sürdük. Pozitif İş Modellerimizin bir parçası olarak, küresel tedarik zincirlerinde çevresel avantajları artırmak için döngüsel çözümlerin kullanımını yaygınlaştırmayı planlıyoruz. Örneğin, CHEP’in iş birliklerini tüm bölgelere yaymak, iş birliği ortaklıklarını ikiye katlamak veya bu alanlarda CHEP’in performansını artıracak öncü döngüsel ekonomi ölçüm araçlarının geliştirilmesine katkıda bulunmak istiyoruz. Pozitif Toplumlar hedefimizin bir parçası olarak, dünya çapında milyonlarca insana gıda yardımı sağlamak için lojistik uzmanlığımızı kullanacağız. CHEP, döngüsel ekonomi hakkındaki bilgileri yaymak için üniversiteler, işletme okulları ve müşteri organizasyonlarındaki 1 milyon döngüsel ekonomi değişim yapıcısına dokunacak ve onları destekleyecek. Ayrıca kadınların en az yüzde 40’ını yönetim pozisyonlarında istihdam ederek iş yerindeki çeşitliliği artırmayı ve fabrikalarımızda çalışan kadın sayısını ikiye katlamayı taahhüt ettik. İstihdam açısından en kapsayıcı şirketlerin yüzde 20’lik diliminde yer almak istiyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

ten + eleven =

scroll to top