Reach Truck pazarındaki asansör zorluklarını ele alan Linde MH, 1400 kilogram yük kapasiteli R10–R25 serisi Reach Truck’larını hem operatörün hem de ekipmanın performansını önemli ölçüde artıracak yeni bir ağır hizmet asansörü ile donattı.
Reach Truck’lar hemen hemen her tür depo için mükemmel seçim. Kompakt olmaları ve daha fazla kaldırma yükseklikleri sayesinde, en yüksek ve erişilemeyen raf alanlarına ulaşırken, en dar alanlarda manevra yapabiliyor. Bir Reach Truck’ı bu kadar özel kılan şey, dar koridorlarda bile ürünlerin her yükseklikte esnek bir şekilde depolanmasını ve alınmasını sağlayan hareketli asansörü. Reach Truck’lar birçok avantajı nedeniyle depo ve nakliye süreçlerinde çok daha önemli bir rol oynuyor. Ancak zamanla uzmanlaşan bu ekipmanlar, giderek daha zorlu şartlarla karşı karşıya kalıyor. Bu durum özellikle, daha yüksek devir oranlarının gerekli olduğu ‘ağır hizmet’ operasyonlarını içeriyor.
Modern Reach Truck’ların karşılaştığı zorluklar
İntralojistik sektöründe her şey uzun ve daha uzun depolarla ilgili. Lojistik, maliyetli bir alan olduğu için ekipmanların her yönden tam anlamıyla kullanılmaları gerekiyor. Bu nedenle, on metre veya daha fazla raf yükseklikleri son zamanlarda daha yaygın bir hal aldı. Reach Truck’lar bu yüksekliklerde de ürünlerin güvenli ve hızlı bir şekilde kaldırılmasını sağlamak zorunda. Bu, operatörlerin daha yüksek kaldırma yüksekliklerine ve daha yüksek bakiye yük kapasitelerine sahip Reach Truck’lara ihtiyaç duyduğu anlamına geliyor. Ancak hepsi bu kadar değil; ekipmanların asansörleri tamamen açıldığında daha uzun hale gelirken, asansörleri kapandığında herhangi bir kapı veya koridordan mükemmel şekilde sığacak şekilde kompakt olmaları gerekiyor. Kompakt tasarım, ekipmanın boyutları açısından da gündemde çünkü raf yükseklikleri artsa da operatörler koridorlarını genişletmek değil, alan kullanımlarını optimize etmek istiyor. Asansörler yükseldikçe operatörler için iki sorun ortaya çıkıyor. Bunlardan birisi artan asansör salınımları, diğeri kısıtlı görüşe sebep olan kabinler.
Lınde Mh’nin R14–R25 model Reach Truck’lar için yeni ağır hizmet asansörü
Linde MH, bu pazar zorluklarını ele alıyor ve 1400 kilogram yük kapasiteli R10–R25 serisi Reach Truck’larını hem operatörün hem de ekipmanın performansını önemli ölçüde artıracak yeni bir ağır hizmet asansörü ile donatıyor. Yeni asansör operatörün; yük, raf ve çevre hakkındaki görüşünü iyileştiriyor. Daha yüksek kaldırma ve daha yüksek bakiye yük kapasitelerine izin verirken aynı zamanda kaldırma yüksekliği ile ekipman yüksekliği arasında rekabetçi bir ilişki de sağlıyor. Yine de asansör kapatıldığında bile, ekipmanlar tüm tipik ortamlara sığacak kadar kompakt ve tüm tipik baş üstü engellerin altına sığacak kadar alçak kalıyor.
Görüş alanında güvenlik ve performans
Yükün ve ortamın mümkün olan en iyi şekilde görünmesini sağlamak, Reach Truck’lar ile güvenli çalışmanın en temel ön koşulu. Daha önceki asansör tasarımlarında, sürücünün görüşü kısmen kısıtlandı. Yeni Reach Truck ağır hizmet asansörü ile bu iki açıdan değişti.
Yükün görünürlüğü
Yeni Reach Truck ağır hizmet asansörü önceki modellere kıyasla, önemli ölçüde daha geniş ve artık herhangi bir çapraz destek gerektirmiyor. Sonuç olarak, asansör profilleri arasındaki pencereler önemli ölçüde büyütülerek operatör çatalı görüş açısını önemli ölçüde iyileştiriyor. Modele ve tasarıma bağlı olarak, operatör %27’ye kadar daha geniş bir görüş alanına sahip. Ayrıca baş üstü çapraz kirişin tasarımı yukarıya doğru daha açık bir görüş sağlıyor. Bunun yanında yüksekteki ürünleri depolarken ve alırken yükleri kontrol etmeyi çok daha kolay hale getiriyor.
Asansör görünürlüğü
Linde MH’nin yeni Reach Truck ağır hizmet asansörü, ekipmana daha uygun bir konumda montajlandığı için, operatörün çalışma ortamını yatay olarak görmesini iyileştiriyor. Bu, operatörün ekipmandan dışarı eğilmek zorunda kalmadan yüklü asansörü görebileceği anlamına geliyor.
Her alanda performans
İşletmeler dikey depolama alanı ile etkin bir şekilde tasarruf ediyor. Bu ek alanı kârlı bir şekilde kullanmak için, Reach Truck’ların giderek daha yüksek yüksekliklerde çalışması ancak yine de kompakt ve manevra kabiliyetini koruması gerekiyor. Linde MH’nin yeni Reach Truck asansörü 15 metreye kadar kaldırma yüksekliğine ulaşabiliyor ve böylece önceki modellerini iki metre kadar geride bırakabiliyor. Ekipmanlar, bakiye yük kapasitesinde yapılan iyileştirilmelerle, asansörler tamamen açıldığında bile öncekinden önemli ölçüde daha yüksek yük ağırlıklarını kaldırabiliyor. Yeni Reach Truck asansörünün ek yüksekliğine rağmen, Reach Truck’ın uzunluğu değişmeden kalıyor. Böylece ekipmanlar her zamanki gibi manevra kabiliyetine sahip oluyor. Yine de dar depo koridorlarında dönebiliyor ve dar alanlarda bile birinci sınıf performans sağlayabiliyorlar.
Maksimum kompakt tasarım
Reach Truck’lar söz konusu olduğunda önemli olan yalnızca açık asansör yüksekliği değildir. Asansör tam olarak kapatıldığında, depodaki tüm erişim yollarından güvenli bir şekilde geçebilmek için ekipmanın mümkün olduğunca kompakt olması gerekiyor. Linde MH bunu başarmak için yeni asansörde kaldırma yüksekliği ile ekipman yüksekliği arasındaki ilişkiyi optimum düzeye getirdi. Örneğin, yeni 15 metrelik asansör, kapatıldığında önceki modelin 13 metrelik versiyonundan daha da alçak.
Salınımları önleme
Önemli yükseklikteki ürünleri depolarken ve alırken asansörün dengesi çok önemlidir. Asansör sallanmaya başlarsa, operatör sallantı durana kadar beklemek zorunda kalır. Bu, önemli bir zaman kaybına neden olur ve en kötü senaryoda rafla çarpışmaya ve yükte hasara neden olabilir. Yeni Linde MH Reach Truck asansörü bu salınımları önleyecek şekilde tasarlandı.
Daha sert yapı
Yeni asansör tasarımı, gelişmiş denge için daha sağlam bir asansör profiline sahip. Bu sayede yeni Reach Truck asansörü ek olarak sertleştirildi ve tek tek bileşenlerin bükülmesi en aza indirildi. Yüksek düzeyde stabilite, çalışma sırasında salınım oluşumunu azaltıyor ve böylece kullanım performansı iyileştiriliyor.
Dynamic Mast Control
Yenilikçi operatör destek sistemi Dynamic Mast Control (DMC), ilave asansör dengesi sağlıyor. Sensör kontrollü bir elektrikli tahrik; yüksek hassasiyetli, hedeflenen karşı hareketler aracılığıyla yüksekte direk salınımlarını yıldırım hızında dengeliyor ve böylece yüksek seviyelerde daha hızlı, daha güvenli taşıma süreçlerini garanti ediyor. DMC isteğe bağlı ve yeni Reach Truck Ağır Hizmet Asansörü için de mevcut.
Daha kolay sökme, daha düşük servis maliyetleri
Yeni Reach Truck asansörünün takılması ve çıkarılması öncekilere göre daha kolay. Çünkü sürgülü taşıyıcı, asansör demonte edildiğinde ekipman şasisinde kalıyor. Bu, gerektiğinde hızlı yeniden dağıtım için ekipmanların hızla başka bir lokasyona aktarılabileceği anlamına geliyor. Aynı zamanda servisi de kolaylaştırıyor. Taşıma, demontaj ve yeniden montaj yarıya varan maliyetle kısa sürede gerçekleştirilebiliyor.
Yeni Reach Truck asansörü: İlk bakışta avantajlar
• Yükün daha iyi görünmesi için yenilikçi asansör profili
• Optimum görünürlük için geliştirilmiş asansör konumu
• En yüksek raflarla çalışmak için 15 metrelik kaldırma yüksekliği
• Maksimum performans için daha yüksek bakiye yük kapasitesi
• Açık ve kapalı konumdaki asansör arasında optimum ilişki
• Optimum manevra kabiliyeti için değiştirilmemiş ekipman uzunluğu
• Daha stabil bir yapı için daha sağlam asansör profili
• Daha düşük servis maliyetleri için daha kolay demontaj