İNTRALOJİSTİK SEKTÖRÜNDE LINDE MH VE COMBILIFT GİBİ ÖNEMLİ MARKALARIN DİSTRİBÜTÖRLÜĞÜNÜ YÜRÜTEN HASEL, MARKALAŞMA VE KURUMSAL KİMLİK GÖRÜNÜMÜNDE ÖNEMLİ DEĞİŞİKLİKLERE İMZA ATTI. HASEL İSTİF MAKİNALARI PAZARLAMA MÜDÜRÜ BURAK ŞENAY, DEĞİŞEN DÜNYA DÜZENİNDE HASEL’İN YENİ DÖNEMDEKİ PAZARLAMA FAALİYETLERİNE DAİR MERAK EDİLEN SORULARI YANITLADI.
MARKALAŞMA YOLUNDA ÖNEMLİ BİR ADIM ATARAK HASEL MARKASINI OLUŞTURDUNUZ. ARTIK HASEL, PİYASADA TEMSİL ETTİĞİ MARKALARLA ANILMAK YERİNE KENDİ MARKASIYLA BİLİNİYOR. NEDEN BÖYLE BİR KARAR ALINDI VE SÜREÇ NASIL GELİŞTİ ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?
1985 yılında kurulan Hasel İstif Makinaları San. ve Tic. A.Ş. Türkiye’deki istif ve iş makineleri sektöründe önde gelen birçok markanın distribütörlüğünü yapmaktadır. Özellikle intralojistik sektöründe Linde MH ve Combilift ile pazarının önde gelen firmaları arasında yer almaktadır. Her ne kadar bahsi geçen küresel markalar gerek dünyada gerekse Türkiye’de çok iyi bilinse de bu güçlü markaların satış, servis, yedek parça, 2.el satış, uzun ve kısa dönem kiralama hizmetlerini gerek ülkemizde gerekse bu sektörde çok iyi bilinen ve müşterilerimize güven veren Hasel tarafından sağlanmaktadır. Bu bağlamda, Hasel, Türkiye’nin 14 noktasında eğitimli ve müşteri odaklı kadroları ile çok farklı sektörlerdeki binlerce müşterimize sadece makine satışı değil, doğru yönlendirme ve satış sonrası hizmetlerinde maksimum müşteri memnuniyeti sağlamak için var gücüyle çalışmaya devam etmektedir. İnşaat ve istif makinesi sektöründeki bu güçlü, kaliteli ve uzman duruşumuz, müşterilerimizin yukarıda bahsi geçen lider markaları tercih etmesindeki en önemli sebeplerden birisi olduğunu gözlemlemekteyiz. Bu nedenle artık temsil ettiğimiz markaların küresel duruşuna ek olarak Hasel’in bu sektördeki kaliteli ve uzman duruşunu da eklemenin müşteri nezdinde daha iyi karşılanacağı algısından yola çıktık.
HASEL’İN KURUMSAL KİMLİK ADINA YENİ DÖNEMDE YAPTIĞI ÇALIŞMALAR NELERDİR?
Şirketimizin kurumsal yolculuğu Hasel’in kurumsal felsefesini içeren vizyon ve misyon değerlerinin belirlenmesiyle başladı. Bu bağlamda markamızın değer önermesi ve marka anahtarını içeren çalışmalar yaparak, markamızı müşteri nezdinde nasıl konumlayacağımız konusunda da net fikrimizi oluşturduk. Ardından Hasel’in kurumsal kimlik rehberini oluşturduktan sonra Hasel markamızın temsilciliğini yaptığımız markalarla birlikte kullanım kurallarını tekrar gözden geçirdik. Bu teorik çalışmaları yaparken özellikle sahada da kurumsal görünüşümüzü yenilemeye hız verdik. Bunlara Türkiye’nin 14 noktasında bulunan bölge ve şube müdürlüklerimizin görsellikleri servis araçları, servis ekibinin giyim ve kuşamları dahil olmak üzere birçok konuyu ekleyebiliriz.
PANDEMİYLE BERABER TÜM SEKTÖRLERDE DİJİTALLEŞME ÇALIŞMALARI HIZ KAZANDI. BU KAPSAMDA HASEL, DİJİTALLEŞME ALANINDA NE TÜR ÇALIŞMALAR YÜRÜTÜYOR?
Pandemi, insanların sosyal mesafeye dikkat etmeleri ve seyahat kısıtlamaları sebebiyle iş yapış biçimimizi köklü bir şekilde değiştirdi. Daha önce canlı olarak yapılan lansmanlar, eğitimler, organizasyon ve fuarlar artık sanal ortamda gerçekleştirilmeye başladı. Bu bağlamda biz de müşterilerimize daha hızlı ve kesintisiz ulaşabilmek için dijitalleşmeye hız verdik. Dijitalleşme çalışmalarımız içinde, iç ve dış iletişimi kuvvetlendirmek, müşteri iletişim hatları, e-ticaret çalışmaları sayılabilir. İlk başta firmamız içerisinde iletişimi ve bilgi paylaşımını artırmak için Hasel Diyalog isimli intranet sayfası yaratarak, Türkiye’nin 14 noktasında görev yapan 500’e yakın personelimizi aynı platformda birleştirdik. Personelimiz bu platformda kurumsal kimlikten eğitimlere, endüstriden haberlere ve yeni çıkan ürünlerimize kadar bütün bilgilere ulaşabilmektedir. Ardından müşterilerimizle her türlü konuda iletişimi artırmak için internet sitelerimizi tekrar gözden geçirmeye başladık. Sırasıyla, temsilciliğini yaptığımız Combilift, Kobelco ve Hyundai markalarımızın internet siteleri olan hasel-combilift.com, hasel-kobelco.com ve hasel-hyundai.com’u hayata geçirdik. Bu internet sitelerinden müşterilerimiz servis/satış/yedek parça/kiralama/2.el vb. her türlü talebi çevrimiçi olarak gerçekleştirebilmekteler. Temsil ettiğimiz markalara müşterilerimizin hızlı olarak ulaşabileceği 0800’lü iletişim hatlarını da aktive ettik. Çağrı merkezimize bağlı olan iletişim hatlarımız sayesinde müşterilerimiz, servis/satış/yedek parça/kiralama ihtiyaçlarını müşteri temsilcilerimiz aracılığıyla kendi yazılımımız olan Hasel CRM’e kaydederek, kendilerine daha süratli ve kapsamlı olarak dönüş yapabilmekteyiz. Bir diğer çalışmamız zaten sektörde bilinirliği yüksek olan Hasel Vitrin’i kapsamlı bir e-ticaret sitesi olarak geleceğe hazırlıyoruz. Bu bağlamda amacımız, müşterilerimizin intralojistik sektöründe ihtiyacı olabilecek makine, aksesuar veya yedek parça ihtiyaçlarını bir tıkla bilgisayarlarının başından temin etmelerine izin verebilecek bir sistem yaratmak. Bu değişimi daha yakından izleyebilmek için HaselVitrin.com’u daha yakından incelemenizi tavsiye ederim.
EĞİTİM TARAFINDA HAYATA GEÇİRDİĞİNİZ HASEL AKADEMİ’NDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
Temsilciliğini yaptığımız ürünler, oldukça detaylı, uzmanlık ve bilgi birikimi gerektiren ürünler. Bu nedenle bütün personelin (satış, servis, teknik vs.) ekipmanlar hakkında çok kapsamlı bilgisi ve tecrübesi olması gerekmektedir. Bazen müşterilerimizin talebine geri dönüş yaptığımızda ortada ekipmanların kullanılacağı bir depo bile olmayabiliyor. Bu bağlamda satış ve teknik ekibimizin sıfırdan deponun kurulması ve prosese uygun ekipmanların seçilmesi gerekebilmektedir. Bu sebeple personelimizin eğitimli olması çok ama çok önemlidir. Bunu daha iyi bir şekilde yönetebilmek için Hasel Akademi isimli bir sanal eğitim platformu kurduk. Pazarlama bünyesinde bulunan ürün sorumlusu ve teknik servis bünyesinde bulunan uzman arkadaşlarımız, gerek servis personelini gerekse satış personelini ürün, kullanılan yeni teknolojileri ve yeni intralojistik çözümleri hakkında detaylı bir şekilde eğitmektedirler. Bu eğitimler sonucunda çalışanlara eğitim sertifikası vermekle kalmıyor, kariyerlerinde daha ileriye gidebilmelerine bu eğitimlerdeki başarıları da etki etmektedir. Bu bağlamda yeni dönemlerde Hasel Akademi’yi müşterilerimize de açma planlarımız bulunmaktadır.
DEĞİŞEN DÜNYA İLE BİRLİKTE İŞ YAPMA MODELLERİ FARKLILAŞMAYA BAŞLADI. BU ANLAMDA HASEL’İN PAZARLAMA FAALİYETLERİNDE NE GİBİ FARKLILIKLAR VAR?
Özellikle bulunduğumuz sektör oldukça geleneksel veya konvansiyonel olarak adlandırılabilir. Ancak bu tarz bir sektör bile oldukça hızlı bir değişikliğe uğradı. Ve sanırım yeni normalleşme süresince bu değişiklikler artık kalıcı olacak gibi gözükmekte. Bu bağlamda lansmanlar sanal ortamlara taşındı. Biz de müşterilerimize yeni ürünlerimizi ve özelliklerini sanal ortamda iş veya ev konforlarından feragat etmeden inceleyebilecekleri bir ortam yaratmak için çalışmalara hız verdik. Bunu özellikle 3-boyutlu sanal gerçeklik çalışmalarıyla ele alacağız. Buna ek olarak müşterilerimizin ekipmanları kullanmaları sırasında ihtiyaçları olabilecek birçok pratik teknik bilgiyi kendilerine Youtube videoları aracılığıyla ulaştırmayı planlıyoruz. Bununla birlikte özellikle Linde MH’nin müşterilerimize sunduğu dijital çözümü olan Linde connect Filo Yönetim Yazılımını ve güvenlik çözümü olan Linde Safety Guard’ı müşterilerin kullanmasına imkanı verecek çalışmalara hız verdik. Müşterilerimizi özellikle sosyal medya platformları ve direkt e-posta kanallarımız üzerinden sektöre özel yeni ürünler, kampanyalar ve çözümler hakkında bilgilendirmeye devam edeceğiz. Müşterilerimize özel başlattığımız ve ilkini 23.03.2021 tarihinde “İntralojistikte Dijital Çözümler” konusunda yaptığımız Hasel Webinar Serilerine devam edecek ve 2021 yılında 6 adet webinar yapmayı planlıyoruz. Buna ek olarak yeni ürünlerimizin lansmanlarına ve ürünlerimize ilgi duyan müşterilerimize tesislerinde ürünleri denemelerine olanak verecek ürün demo çalışmalarına hız vereceğiz.
GELECEK DÖNEMDE PAZARLAMA TARAFINDAKİ HEDEFLERİNİZ NELER OLACAK?
Gelecek dönemde en büyük hedefimiz müşterilerimize daha yakın olabilmek ve bulundukları sektörlerde kendilerine terzi usulü çözümler önerebilmek için gerekli çalışmalara hız vermektir. Bunun için büyük bilgi bankamızı daha güncel tutarak müşterilerimizin sektörlerine uygun çözümler konusunda onlara daha yakın olacağız. Sektörel dernek ve mecralarında (dergi, internet sitesi vs.) ve toplantılarda sektörlere yönelik çözümlerimizi kendilerine aktarmaya devam edeceğiz. Buna ek olarak potansiyel müşterilerimizin dijital ayak izlerini takip ederek kendilerine daha kapsamlı ve uygun çözümler verebilmek için pazarlama otomasyon yazılımlarına yatırım yapmayı planlıyoruz.