HAKMAR ŞİRKETLER GRUBU “YALE” İLE FİLOSUNU GÜÇLEDİRİYOR

TÜRKİYE’NİN HIZLA BÜYÜYEN ŞİRKETLERİNDEN BİRİ OLAN HAKMAR ŞİRKETLER GRUBU’NUN FİLO YÖNETİM MERKEZİ GENEL MÜDÜRÜ YETKİNER SATILMIŞ, YALE MARKASINA DUYDUĞU GÜVENİ DİLE GETİRİRKEN SATIŞ SONRASI HİZMET KALİTESİNİN ALTINI ÇİZDİ.

60 yılı aşkın ticari geleneğe sahip olan Hakmar Şirketler Grubu, 1991 yılında gıda sektörüne girmiş ve 1997 yılında Hakmar adı altında kurulan aile şirketiyle faaliyete başlamış, geniş bir perakende zincirine ulaşmıştır. Büyüyen yapı ile birlikte özellikle lojistik-filo yönetimi büyük önem kazanan Hakmar Şirketler Grubu’nda, yeni forklift, akülü transpalet ve depo içi ekipmanları alımlarına da devam ediliyor. Son olarak 50 adetlik Yale forklift, transpalet, sipariş toplayıcı ve istif makinesi alımı yapan Filo Yönetim Merkezi Genel Müdürü Yetkiner Satılmış, Hakmar Şirketler Grubu yatırımları hakkında bilgiler vererek, Yale forkliftlerine duydukları güvenin altını çizdi.

YETKİNER SATILMIŞ – HAKMAR ŞİRKETLER GRUBU FİLO YÖNETİM MERKEZİ GENEL MÜDÜRÜ

SEKTÖR BÜYÜYOR, YATIRIMLAR SÜRÜYOR
Ülkemizde perakende sektörünün hızlı bir yükseliş trendinde olduğunu kaydeden Yetkiner, dinamik bir sektörde akılcı ve dinamik bir yönetim anlayışı ile yatırımlarına devam ettiklerinin altını çizdi. “Biz orantısız, suni şekilde hızlı büyümeyi sevmiyoruz. Emin adımlarla büyürüz, kalıcı şekilde büyürüz. Biz 2020 yılında 140 mağaza açtık. Sakarya ve ilçelerinde etkinliğimiz arttırdık. 2021 yılındaki planlamamızda Yalova, Orhangazi, İznik bölgesindeki şubelerimizin yoğunluğunu arttıracağız” şeklinde konuşan Yetkiner, bu büyüme hedefine paralel olarak depo ve makine yatırımlarına da ağırlık verdiklerini söyledi. Yetkiner “Şirketimiz bu büyümeye paralel olarak depo yatırımları yaptı. Ana depolarımızın tamamı şirketimizin kendi öz malıdır. Makinelerimizi ve diğer ekipmanlarımızı yeni yönetim anlayışı ile tek tipe dönüştürdük. Amacımız nasıl istikrarlı yürürüz sorusuna cevap bulmaktı. Bu çerçevede de yatırımlarımızı ve planlamamızı sürdürmekteyiz” dedi.

“TOPLAM YATIRIM MALİYETİ ÇOK ÖNEMLİ”
Yale forklift yatırımlarına değinen Yetkiner, hali hazırda kullandıkları makine parkında bulunan makinalara ek olarak yeni depolarında kullanmak üzere 50 adetlik bir filo alımı daha yaptıklarını söyleyerek “Bu yeni yapılan satın alma ile birlikte makine filomuz 400 adete ulaşmış olacak” dedi. Büyük bir makine parkına sahip olduklarının altını çizen Yetkiner, yürütmekte oldukları operasyonun ihtiyaç çeşitliliğine göre farklı tipte makine aldıklarını ve bu alımlarda da çok ciddi değerlendirmeler yaptıklarının altını çizdi. En büyük kriterin ilk yatırım maliyeti değil, servis maliyetlerini de içeren toplam yatırım maliyeti olduğuna işaret eden Yetkiner “Bir makinenin ucuz ya da pahalı alınması bizim için çok önemli değil. Biz ona asla bakmıyoruz. Bizim için en önemli kriter satış sonrası hizmetler kısmı, servis ve yedek parça bulunurluğu ve maliyetleridir. Bu yön, bizi en çok sevindiren ya da yoran taraftır. Biz daha önce kullandığımız markalardan neden Yale markasına bir dönüş yaptık? İşte sıkıntı buradaydı. Biz Yale tarafını incelediğimizde burada daha şeffaf, daha hızlı, daha istikrarlı, daha verimli bir servis-bakım, yedek parça hizmeti, sağlıklı bir satış sonrası hizmet anlayışı var. Bunu görünce de tabi ki bizim için en önemli tercih sebeplerinden bir tanesi oldu” diye konuştu.

GÜÇLÜ SATIŞ SONRASI HİZMETLER
Hakmar olarak çok yoğun bir çalışma temposuna sahip olduklarının ve bu sürecin tüm bacakları ile iyi yönetilmesinin gerekliliğine işaret eden Yetkiner, bu sürecin en önemli kısmının servis ve yedek parça olduğunun üzerinde durdu. Quick Lift ve Yale markası ile tanışma süreçlerinde küçük bütçeli birçok manuel transpalet aldıklarını kaydeden Yetkiner, “Elbette aldığımız bu çok sayıda transpaletleri kullandıkça servis ihtiyaçları da oluyordu. Bu ihtiyaçlar için Quick Lift’i aradığımızda bu tip taleplerimize çok hızlı cevap veriliyordu. Arıza yapan makineyi götürdüğümüzde çok hızlı aksiyon alarak operasyonumuzun ihtiyacı çözülüyordu. İşimizin durmaması için ellerinden geleni yapıyorlardı. Bu nedenle söylediğimiz üzere bizim için ilk yatırım maliyetinden önce ürün kalitesi ve elbette satış sonrası hizmetler geliyordu” şeklinde konuştu. Asıl sahip olma maliyetinin önemine değinen Yetkiner Yale ile bu maliyeti düşürdüklerini ifade ederek, firma olarak üst segment ürünler kullandıklarını sektörün bu ürün kalitesi yanında mutlaka satış sonrasında da üst segment hizmet aradığının altını çizdi.

YALE FORKLİFTLERİ VE DEPO EKİPMANLARI İLE VERİMLİLİK ARTTI
Yale akülü forkliftleri ile birlikte operasyonların çok daha verimli hale geldiğini ifade eden Yetkiner, Yale ile daha önce kullandıkları markalara ait makine parkı arasında verimlilik anlamında büyük ilerleme kaydettiklerini belirtti. Yetkiner, “Önceki marka ile oluşturduğumuz makine parkımızda makinelerimizin aküleri 4-5 saat çalışırken, Yale markası ile birlikte tek şarj ile çalışma süresi 6-8 saatin üzerine çıktı. Bu da bizim için çok önemli bir avantajdı. Zaten akü büyümesi burada bize büyük fayda sağladı. Ve operasyonlarımızdaki yedek akü ihtiyaçları ortadan kalkmaya başladı, bununla beraber yedek aküler için ihtiyaç duyduğumuz şarj istasyonlarını da depolamada kullanmaya başladık. En çok da bu makine kullanım süresinin uzunluğu bizi cezbetti diyebilirim. Sürekli sök tak, sök tak hem makineyi hem de aküyü bozmakta. Ancak 8 saatlik süre ile zaten tek vardiya kesintisiz çalışıyorsunuz. Vardiya düzenimize olumlu bir katkısı oldu” dedi. Yale’in ürün tasarımının operatörler tarafından da beğenildiğine işaret eden Yetkiner, özellikle güvenlik konusunda çok hassas olduklarının altını çizdi. “Şu anda Yale makinelerinin konfor anlamında operatörlerimizde gayet memnuniyet yarattığını söyleyebilirim. Kullanmakta olduğumuz ürünlerden çok memnunuz” diye konuşan Yetkiner, operatör konforu ve güvenliğinden de memnuniyetlerini dile getirdi. Yale’in yeni model ve yeni teknolojileri ile ilgili önümüzdeki dönemlerde yeni yatırım planlarını da masaya yatıracaklarını ifade eden Yetkiner, 7 binin üzerinde personelin çalıştığı büyük bir şirketler topluluğu olduklarını ve müşterilerine en iyi hizmeti sunmak için en iyi hizmeti almak zorunda olduklarını söyledi. Yale’nin sunduğu hizmetten de bu anlamda çok memnun olduklarının altını çizdi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

16 + nine =

scroll to top