DEVASA BÜYÜKLÜKTEKİ FORKLİFTLER, ÇÖLDE BETON BORULARIN NAKLİYESİNDEN, DEVASA YAPI PARÇALARINININ TAVLAMA FIRINLARINDAN ÇIKARILMASINA KADAR ÇOK ÇEŞİTLİ UYGULAMA ALANLARINDA KULLANILIYOR. KONSEPTLER ÇOK FARKLI, TALEPLER İSE AŞIRI UÇ NOKTALARDA OLABİLİYOR. BU TALEPLERİ KARŞILAMAK İÇİN İSE AVRUPALI BÜYÜK FORKLİFT ÜRETİCİLERİ İSE PAZARDAKİ TEDARİKÇİLER İLE KIYASIYA RAKABET EDİYOR. ARŞİVLERDE BİRAZ DİP KÖŞE ARAŞTIRMASI YAPTIK VE TAM ANLAMIYLA EKSİKSİZ BİR LİSTE İDDİASI TAŞIMASA DA İŞTE SEKTÖRÜN GÜNCEL “DEV”LERİ…
1. 63 tonluk Atair IX, Braunschweig’ta HFH özel araç üretim firması tarafından imal edilmiş bir makine. (2.750 mm yük denge noktası). Yükleme ağırlığı 67 ton kaldırma, yüksekliği 25 metreye kadar yani bir rüzgar türbini kulesini kaldırabiliyor. Rostock’tan bir firma sahibi Andre Voss, Atair marka aracı yan tarafta oturulacak yeri bulunan, belirgin biçimde daha iyi bir görüş sağlayan büyük bir kabinle aldı.
2. Kalmar 80’li yılların başında Libya’daki “Great Man Made River” projesinde 90 tonluk FLT 90-2 bin 400’ü, 2 bin 400 mm’lik yük denge noktasıyla üretti. Devasa büyüklükte boruları taşıyabilen makinenin uzunluğu 12 bin 500 mm, genişliği ise 4 bin 850 mm.
3. SMV SL 60-1500 modeli bir İngiliz çelik tesisi için üretilmiş makine. (60 ton /1.500 mm yük denge noktası)
4. Svetrucks 52120-60 ile konteyner taşımak Avrupa için alışılmadık olsa da , ABD’de ön çatallar bu görev için oldukça normal .
5. Mora firması, 25-ton -E- forklifti (800 mm yük denge noktası) Hollandalı bir ağır yük firması için üretti. E-Forklift, hidrostatik şanzımana ve 3 bin 260 m’lik dingil mesafesine sahip. Akü dahil boş ağırlık : 33,5 ton.
6. Carer’den Pendant F250S, bu araç da tek bir tane üretilmiş, 96 Volt/ 3.840 Ah.
7. Amerikan LeTourneau-Stacker 5525 istifleyici, yaklaşık 45 tonu piggyback kavrama ile kaldırıyor. Makine elektrikli-dizel olarak donatılmış. (ön aksta 200 kW, 75 kW kaldırma gücü)
8. Hyster’in H 44.00 XM’i yaklaşık 58 ton ağırlığında ve 200 mm yük denge noktası ile 44 tona kadar, 900 mm yük denge noktası ile de 48 tona kadar yük kaldırabiliyor. Teleskobik uzatma ile teleskobik yayıcı ABD’de aranılan bir konteyner elleçleme ekipmanı. Üretimi Hollanda, Nijmegen’de yapılıyor.
9. Baumanns’ın GXS 350’sinin, 27 ton, 1.250 ila 7.300 mm’lik yük denge noktası ile 27 tonluk taşıma gücü var. 62 ton ağırlığındaki Brummer bir müşteri için tam üç adet üretildi. Brummer’in kabini görüş alanı için kaldırılabiliyor.
10. Fantuzzi SC350’in kendi ağırlığı 45 ton ve taşıma gücü, 1.225 mm yük denge noktasıyla 35 ton. 175-kW’lik bir motor, 8 bin 500 mm uzunluğunda ve 4 bin mm genişliğindeki konvertör aygıtını çalıştırabiliyor.
11.Braunschweing’teki HFH firmasının en büyük kompakt forklifti Antares IV. 1.200 mm yük denge ağırlında.
12. Yeni dönemin en büyük 3 tekerlekli forklifti Combilift C25,000 için baya titiz çalışılmış. C25,000’in taşıma gücü 25, kendi gücü ise 35 ton. Lastik iki kat kaplanmış, tırmanma açısı yükü olarak yüzde 10 ve hızı saatte 19 kilometre