Borusan Grup şirketlerinden Borusan Lojistik’in yapay zeka ile daha verimli hale gelen eTA Platformu, yurt içinde yük taşıtma ihtiyacı olan firmalar ile bireysel kamyon ve tır sürücülerini daha hızlı ve etkin bir şekilde buluşturuyor.
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Lojistik’in yenilikçi platformu eTA (Elektronik Taşımacılık Ağı), yapay zekanın desteğiyle iş süreçlerini daha verimli hale getiriyor. Yurt içinde yükünü taşıtma ihtiyacı olan firmalar ile bireysel kamyon ve tır sürücülerini bir araya getiren eTA Platformu, çok daha hızlı ve etkin bir süreç ile ilerliyor. Borusan Lojistik’in müşterisi olan yük sahiplerine web sitesi üzerinden en hızlı şekilde araç tedariği avantajı sağlayan eTA, aynı zamanda aracı olan nakliyecilerin de yoğun olarak kullandıkları tır ve kamyon garajlarına gitmelerine gerek kalmaksızın mobil uygulama üzerinden yük bulmalarına imkan tanıyor.
Hızlı ve uygun fiyat teklifi alınabiliyor
Yapay zeka destekli teknolojisi sayesinde eTA aynı zamanda, yük sahiplerinin ihtiyaç duydukları araçları çok daha hızlı ve uygun fiyatlı bir şekilde bulmalarına imkan tanıyor. Borusan Lojistik navlun fiyatı hesaplama teknolojisi ile yük sahipleri, taşıtmak istedikleri yük özelliklerini sisteme girerek, sadece birkaç saniye içinde fiyat teklifi alabiliyorlar. Yapay zeka uygulaması ile entegre bir şekilde çalışan eTA, web sitesi üzerinden navlun fiyatlaması yapılmak istenen rotalar, yapay zeka tarafından tanımlanıyor. Bu rotalar için yük bilgileriyle birlikte açılan siparişlerin navlun fiyatı, saniyeler içerisinde yapay zeka tarafından hesaplanıyor. Siparişlerin detay ekranlarında ve spot teklif taleplerinde yapay zekayla hesaplanmış fiyatı eğer geçmişte bulunuyor ise, kullanıcılara bilgi olarak gösteriliyor. Araç atama ekranlarında da navlun fiyatının yanında, bu hesaplamanın yapay zeka tarafından yapıldığı bilgisi yine kullanıcıları bilgilendirme amaçlı gösteriliyor.
“Sunduğumuz hizmetleri teknolojimizle destekliyoruz”
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Serdar Erçal, “Müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarma hedefiyle teknolojiyi ve yapay zekayı aktif kullanarak, iş süreçlerimizi optimize ediyoruz. Hızlı araç tedariği ve rekabetçi fiyatlarla, yükünü Borusan güvencesi ile taşımak isteyen yük sahiplerinin yanında olmaya devam ediyoruz. Sunduğumuz hizmetleri teknolojimizle destekliyoruz. Müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak amacıyla hem konvansiyonel hem de dijital kanallarda teknolojiyi ve yapay zekayı kullanıyoruz. eTA Platformumuz sayesinde aylık 40 bin seferlik kapasiteye ve 81 ilin hepsine hizmet vererek müşterilerimizle birlikte büyümemizi sürdürüyoruz” dedi.
Operasyonel süreçler daha sade hale getiriliyor
Borusan Lojistik Bilgi Teknolojileri & Arge Genel Müdür Yardımcısı Reha Argaç ise “İş süreçlerimizi mümkün olan her adımda dijitalleştirerek, operasyonlarımızı hızlandırıp yalınlaştırıyoruz. Bu aşamada yapay zekadan aldığımız destek ile saniyeler içinde müşterilerimize navlun fiyat bilgilerini iletiyoruz. Borusan Lojistik olarak çalışmalarımızı daha verimli kılmak için teknolojiyi iş akışımıza entegre etmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.