HYUNDAI VE ZOOMLION MARKASIYLA TÜRKİYE İSTİF MAKİNELERİ PAZARINDA DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKEN TETAŞ, 7 BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ VE 25 BAYİSİYLE MÜŞTERİLERİNE KESİNTİSZ HİZMET SUNUYOR. FORKLİFT ALANINDA TECRÜBELİ VE PROFESYONEL BİR EKİBE SAHİP OLAN FİRMA, TEMSİL ETTİĞİ GÜÇLÜ MARKALARLA TÜRKİYE’NİN LİDER DİSTRİBÜTÖRLERİNDEN BİRİ OLMAYI HEDEFLİYOR.
Zoomlion forkliftlerinin Türkiye distribütörlüğünü yürüten TETAŞ, Hyundai ile güçlerini birleştirerek, Türkiye pazarına hızlı bir giriş yaptı. Hyudai distribütörlüğü ile gücüne güç katan firma, markanın forklift ve istif makineleri pazarındaki eski gücüne ulaşması ve daha fazla pazar payı elde etmesi için 7 bölge müdürlüğü ve 25 bayisiyle çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Türkiye’de uzun bir geçmişe sahip olan Hyundai İstif Makinaları’nın TETAŞ ile yeniden pazara adım attığına değinen TETAŞ İş ve İstif Makinaları Satış Müdürü Hakan Varlık, istif makineleri alanında sahip oldukları tecrübe ve altyapı ile en kısa sürede Hyundai markasını eski başarılarına kavuşturmayı hedeflediklerini söyledi. Endüstri Lift And Handling (LHT) olarak Hakan Varlık ile bir araya gelerek, TETAŞ’ın Zoomlion ve Hyundai gibi iki büyük marka ile istif makineleri sektöründeki faaliyetleri hakkında konuştuk.
ÜRÜN GRUPLARI
TETAŞ olarak 2012 yılında Chery forkliftlerinin Türkiye distribütörlüğünü üstlendiklerini belirten İş ve İstif Makinaları Satış Müdürü Hakan Varlık, 2014 yılında Chery markasının, Zoomlion tarafından satın alındığını ve 2019 yılı itibariyle Chery forkliftlerini, Zoomlion markasıyla pazara sunduklarını söyledi. Zoomlion forkliftlerinin 1,5 tondan 16 tona kadar dizel, 1,5 tondan 3,5 tona kadar ise akülü ürün grubunu pazara sunduklarına değinen Varlık, “Aynı zamanda Zoomlion’un depo içi ekipmanlarının da stoklu olarak satış ve pazarlamasını da yönetmeye devam ediyoruz. 16 tonun üzerindeki dizel modellerde ise özel sipariş üzerine getirebiliyoruz. 16 tona kadar olan tüm akülü ve dizel forkliftler ise daima stoklarımızda bulunuyor” dedi.
ZOOMLION YÜK KALDIRIMAYA İHTİYAÇ DUYULAN HER YERDE
Zoomlion forkliftlerinin yük kaldırmaya ihtiyaç duyulan her yerde kullanıcılarına büyük avantaj sunduğunu ifade eden Hakan Varlık, “Zoomlion, dünyanın en büyük iş makinesi üreticisi arasında yer alıyor. Markanın sürdürülebilir bir üretim politikası bulunuyor ve ürün gruplarında sürekli yeniliğe gidiyor. Dünyadaki gelişen trendleri takip ediyor olması nedeniyle Zoomlion markasına güveniyoruz. Bunun karşılığını da sahada görmeye başladık” ifadelerini kullandı.
“ZOOMLION, TÜM ALGILARI YIKIYOR”
Çin menşeili bazı ürünlerde sürdürülebilirlik konusunda bir takım sıkıntıların yaşandığını belirten Hakan Varlık “Temsil ettiğimiz markanın sürdürülebilir olması, bizim açımızdan çok önemli bir konu. Sürdürülebilirliğin dışında sağlamlık ve kalitede bizim için önemli bir konu. ‘Uzak Doğu’lu bir makineyi işletmeme sokmam’ diyen birçok işletme, şu anda Zoomlion forkliftlerini kullanıyor ve oldukça memnun. Zoomlion gibi kaliteli bir markanın satış sonrası hizmetleri noktasında oldukça titiz davranıyoruz. TETAŞ olarak hem merkez ofis hem de bayilerimiz aracılığıyla müşterilerimize yedek parça ve teknik destek hizmeti sunuyoruz. Merkez ofisimizde mühendis arkadaşımız bulunuyor. Yetkili bayilerimizin eğitimlerini ve Çin’le olan yazışma süreçlerini yönetiyorlar” şeklinde konuştu. Zoomlion’un pazar payıyla ilgili de açıklamalarda bulunan Varlık, “Yeni alınan kararla sektördeki satış rakamlarıyla ilgili veri alamıyoruz. Fakat pazarda kendi takip ettiğimiz kadarıyla en çok tercih edilen markalardan birisiyiz. Özellikle pandemiden sonra depolarda yaşanan hareketlilik, istif makinesi sektörüne de olumlu yansıdı. Biz de bu hareketliliği fırsat bilerek daha çok sahada bulunduk. Kapanmak yerine müşterilerimizin yanında olduk. Satış, yedek parça ve servis hizmetimiz aksamadan devam etti” dedi.
HYUNDAI İLE TETAŞ GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRDİ
Pazarda Zoomlion markasıyla hizmet verdiklerini fakat sektördeki tüm müşteri gruplarına hitap edebilmek için üst segment bir markaya ihtiyaç duyduklarını belirten Hakan Varlık, “Çin menşeili makineler, kendilerini her ne kadar çok iyi kanıtlasalar da bazı projelerde tercih edilmiyordu. Dolayısıyla TETAŞ olarak biz de bu projelerde yer alamıyorduk. Yıllardır bir arayışımız vardı fakat çok fazla seçeneğimiz yoktu. Sonrasında Hyundai markasının Türkiye pazarına yeniden gelmek istediğini öğrendik. Hyundai’nin Türkiye’deki geçmişi ve marka algısı oldukça iyiydi. Eski distribütörün bu konuda çok fazla emeği var. Aylarca süren görüşmenin ardından yaklaşık 1 yıl önce Hyundai İstif Makinaları ile distribütörlük anlaşması imzaladık. Hyundai markası, bizi kiralama projelerinin içerisine dahil etmeye başladı. Kiralama departmanı kurduk ve yatırımlar yaptık. Hyundai’nin global marka algısı yüksek ve sorumluluğu çok ağır. Markayı temsil edebilmek için hiç hata yapmamamız ya da hatalarımızı minimize edebilmemiz gerekiyor. Hyundai markasının bize kattığı en güzel şey, daha fazla çalışmak oldu” ifadelerini kullandı.
MEVCUT BAYİLER İLE YOLA DEVAM EDİLDİ
Hyundai’nin servis ve satış pazarlamasında büyük oranda mevcut bayileriyle yoluna devam eden TETAŞ, Hyundai’nin eski bayilerinin piyasada sevilip başarılı olanlarını da bünyesine ekledi. Hyudai tarafında pazara sundukları ürünlerle ilgili açıklamalarda bulunan Satış Müdürü Varlık, “Hyundai tarafında pazara sunduğumuz ürünler, Zoomlion ile birebir örtüşüyor. Sadece akülü ürün grubunda Zoomlion’da maksimum 3,5 ton getirebiliyorken şu anda Hyundai ile ise 5 tona kadar ürün seçeneğini müşterilerimize sunabiliyoruz” dedi.
HYUNDAI ARTIK TETAŞ GÜVENCESİNDE
Eski distribütörün piyasadaki iki yıllık boşluğunu değerlendiren Hakan Varlık “Hyundai artık Türkiye’de yok, düşüncesi ve yedek parça bulmakta zorlanan müşterilerin olması sebebiyle piyasaya tekrardan hakim olmakta zorlandık. Ancak kısa sürede Hyundai markasına küsen firmalarımıza ulaşarak, hızlı bir toparlama sağladık. Müşterilerimize sadece ürün değil aynı zamanda çözüm sunuyoruz. Forklift alacak müşterilerimizin ilk olarak ne iş yaptığına bakıyoruz. Yatırım maliyetleri karşılığında ne almaya çalışıyorlar. Günlük çalışma saatleri, 2. el değeri, operatörlerinin devamlılığı gibi kriterlere baktıktan sonra yönlendirmeler yapıyoruz. Müşterilerimize fiyat odaklı ürünleri sunmuyoruz, faydalarına olacak ürünü tavsiye ediyoruz” şeklinde konuştu.
“GENEL SLOGANIMIZ GÜVENLİ HİZMET”
Son olarak temsilcisi oldukları markaların hedeflerinden söz eden Hakan Varlık, “Zoomlion tarafında sektörde ilk 3’teyiz, fakat birinciliği zorlamak istiyoruz. Toplam 2 markayla birlikte Türkiye’de en başarılı distribütörleri arasında yer almak istiyoruz. TETAŞ’ın genel sloganı güvenli hizmettir. TETAŞ içinde bulunduğu tüm sektörlerde bu sloganı başardı, istif makineleri sektöründe de bunu başaracağız. İstif makinaları sektöründeki etkinliğimizi her geçen gün artırıyoruz. Hyundai markasının temsilciliğiyle de etkinliğimizin daha fazla artacağına inanıyoruz” ifadeleriyle sözlerini tamamladı.