Platform pazarı, 2021 yılını rekorla kapadı

Türkiye personel yükseltici platform sektörü, pandemi ve global krizler gölgesinde geçen 2021 yılında bir önceki yıla göre yüzde 100’ün üzerinde büyüdü ve pazardaki satış rakamları 2 bin adedin üzerine çıktı. Platformdergi olarak sektörde yer alan üretici ve distribütörlerin yetkilileri ile bir araya geldik ve firmaların 2021 yılında sergilediği performansları hakkında önemli bir röportaj gerçekleştirdik.

ALATAN YÜK VE PROJE TAŞIMACILIĞI – HALİL İBRAHİM ŞURGUN

2021 yılını nasıl tamamladınız? Hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

Bronto Skylift olarak yılın ilk yarısında mevcut operasyonel süreçlerimiz ve finansal açıdan dengemizi korumaya odaklanarak geçirdik. Yılın ikinci yarısında artan iş temposu ile zor bir sezonda tüm olumsuzluklara rağmen, iş ortaklarımız ve çalışanlarımızın özverili çalışmaları sayesinde, 2021’de makine üretimimiz, müşteri sayımız öngörülerimizin üzerinde arttırarak 2022 yılına girdik.

Şirketinizin 2022 yılı beklenti, hedef ve planlarını nelerdir?

2022 yılında da mevcut iş hacminin artacağını öngörüyoruz. Hedefimiz büyümeye devam etmek. Dünyanın mevcut koşulları göz önüne alındığında 2022 yılı için hizmet verdiğimiz sektörlerdeki talebin ne oranda artacağını tahmin etmek hiç kolay değil ancak bizim hedefimiz 2021 yılına göre daha iyi bir büyüme yakalamak.

Platform sektörü 2021 yılında nasıl bir grafik çizdi? 2022 yılında sektör ilgili öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

2021 yılı Covid -19 süreçlerinin gölgesinde olumsuz bir hava ile başladı. Süreç içerisinde kısıtlamalar, USD/TL paritesindeki artış gibi öngörülemeyen ve kontrol edemediğimiz günler yaşadık. Yılın ikinci yarısında özellikle Haziran ayı sonu itibari ile büyük bir ivme yakalayan iş temposu 2021 yılını sektörün tüm paydaşları için olumsuzluklara rağmen başarılı bir yıl olarak bitirmesini sağladı. 2022 yılının özellikle ilk yarısı için olumlu tablonun devam edeceğini ve yeni yatırımlar geleceğini söylemek yanlış olmayacaktır.

ELS LIFT – İRFAN İŞMAK

2021 yılını nasıl tamamladınız? Hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

ELS Lift olarak 2021 yılını iç ve dış pazarda talep açısından oldukça verimli geçirdik. Fakat özellikle tedarik zincirinde yaşanan kırılmalar teknolojik kompanentlere ulaşımda sıkıntılar yaşatmakla birlikte, siparişlerde termin gecikmeleri, navlun bedellerindeki artış, üretim proseslerindeki belirli problemleri yaşamımıza sebep oldu. Tüm sektörlerde olduğu gibi, içinde bulunduğumuz sektörü de oldukça fazla zorlayan finansal dalgalanmalar, üretim maliyetlerinin belirlenmesini zorlaştırdı. Uzun dönemli veya yıllık periyotlarda sürekli ve adetli olarak çalıştığımız bayi ve müşterilerimize verdiğimiz fiyatlarda standartlaştırma konusunda problemler yaşadık. Özellikle yaşanan bu finansal dalgalanmalar sebebiyle kredi ve leasing enstrümanlarının yoğun kullanılarak gerçekleştirildiği satın alımlarda, yüksek faiz nedeni ile finansmana ulaşmakta zorlanıldı. Tüm bu olumsuzluklara rağmen hedeflerimize planladığımızın üstünde ulaşarak 2021 yılında ihracatta % 68 toplamda % 92 büyüme yakaladık.

Şirketinizin 2022 yılı beklenti, hedef ve planlarınız nelerdir?

Yeni yıl ile birlikte piyasaya sürmeye hazırlandığımız yeni ürün modelleri ve geliştirmelerle üretim kapasitemizi arttırıp hedeflerimizi daha yükseğe taşımaya odaklandık. 2021 yılına kıyasla tüm parametreler beklenilen gibi ilerler ise büyüme hedefimizi % 65 olarak hedefledik. 2022 yılı için beklentimiz toplam büyüme oranımızdaki ihracat payının, iç pazara göre daha büyük olmasıdır. Her yıl üç yeni ürün mottomuz ile 2022 yılı içerisinde de ürün gamını genişletmeye yönelik hamlelerimizi sürdürüyor olacağız. Özellikle üretim kapasitesindeki artış ile daha fazla katma değerli ürün üreterek, sektörümüzün kendi içinde büyümesine gereken desteği vereceğiz. Yerli üretici olarak global pazarda temsil ettiğimiz personel yükseltici platform pazarında, markamızı dünya markalarıyla rekabetçi konumda tutmaya devam etmek için çalışmalarımızı sürdüreceğiz.

Platform sektörü 2021 yılında nasıl bir grafik çizdi? 2022 yılında sektör ilgili öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Özellikle 2019 ve 2020 yılında yaşanan pandemi sürecinin belirsizliği ile beraber ticari süreçlerde de ciddi yavaşlamalar meydana geldi. 2021 yılında ise geçiş yapılan normalleşme süreci ile birlikte birçok sektörde olduğu gibi içinde bulunduğumuz personel yükseltici platform sektöründe de yoğun bir talep yaşandı. Üretici olarak aldığımız ekstra önlemler sayesinde, tedarik zincirindeki kırılmalardan en az zararla çıkarak üretim süreçlerimizi sekteye uğramadan sonuçlandırdık. 2022 yılında da aynı talep artışının istikrarlı bir şekilde artacağını ön görmekteyiz. Özellikle Avrupa pazarı için lojistik maliyetlerinin oldukça arttığı son dönemlerde, ülkemizin bulunduğu coğrafi konum açısından, ihtiyaç duyulan ürünlere ulaşmada başlıca tedarikçiler arasında yer alacağımızı düşünmekteyiz. Sektörümüzde faaliyet göstermekte olan dernek ve iş ortaklarının, verdiği emek ve çabalar sonucunda personel yükseltici platform sektörünün 2022 yılında özellikle kamu ve son kullanıcı nezdinde doğru konumlanarak, sektörün daha da büyüyeceğine inancımız tam.

GENIE / GÖKHAN GÜLTEKİN

2021 yılını nasıl tamamladınız? Hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

Genie Türkiye olarak 2021 yılında satış hedeflerini, satış sözleşmesi bazında % 35 aşarken, hepimizin bildiği global tedarik sıkıntılarından dolayı hedefin ancak % 66’sını müşterilerimize teslim edebildik. 2020 yılına kıyasla ciro bazında 10 kat büyüyerek geçmiş normal yıllardaki cirolarımıza yaklaşmış olduk.

Şirketinizin 2022 yılı beklenti, hedef ve planlarını nelerdir?

Genie Türkiye olarak 2022 yılı hedeflerimizi Şubat 2022 ayından % 94 oranında tamamlamış olmanın gururunu yaşıyoruz. Beklentimiz, global ölçekteki bu tedarik ve nakliye sorunlarını biran önce geride bırakarak müşterilerimizi, hak ettikleri kaliteyle, daha uygun fiyat ve teslim süreleriyle buluşturmak.

Platform sektörü 2021 yılında nasıl bir grafik çizdi? 2022 yılında sektör ilgili öngörülerinizi öğrenebilir miyiz?

Platform sektörü 2021 yılında bize göre gayet sağlıklı büyüyen bir grafik çizdi. Pazarın % 80’e yakın kısmının makaslı platformlardan oluşması düşündürücü olsa da 2022 ve ilerisi için notlarımızı aldık stratejik çalışmalarımıza devam ediyoruz. Türkiye platform pazarı, pandemi ve global kriz sürecinde dahi büyüyen grafiğiyle tüm üreticilere ne kadar stratejik bir önem taşıdığını göstermiştir. Genie Türkiye olarak biz de PLATFORMDER ile birlikte özellikle kiralama müşterilerimizin premium kalite ürünlerimizle piyasada başarılı olabilmeleri için hem kendimizi, hem pazar şartlarını iyileştirmeye gayret ediyoruz.

İSTANBUL VİNÇ – ZAFER YOLUÇ

2021 yılını nasıl tamamladınız? hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

2021 yılına başlarken hedefimiz netti; makine parkımızı gençleştirmek, hem sayıca hem nitelik olarak kendinden yürüyüşlü makine parkımızı güçlendirmekti. Bütün 7 şubemiz ve çalışanlarımız ile bu hedefe kitlendik. Böyle bir hedefimiz vardı ama 2021 hem ekonomik anlamda hem de sosyal anlamda belirsizliklerle dolu bir yıldı böyle sisli ve para biriminin çok oynak olduğu zamanlarda yatırım kararı almak gerçekten hemen hemen her sektör için çok riskli. 2021 yılının ikinci yarısından sonra pandeminin hızlanmasına neden olan delta varyantı ile gelen yasaklar ve kapanmalar ile personel yükseltici platformlara talebin azalacağını düşünürken bunun aslında tam tersini yaşadık. Talepte yaşanan artış işlerimize açıkçası olumlu yansıdı fakat 2021 yılının ilk çeyreğinden itibaren başlayan yüksek enflasyona bağlı zamlar, özellikle akaryakıt ve diğer giderlerimizin yüksek oranda artmasıyla birlikte, bunu müşterilerimize aynı oranda yansıtmadığımız düşünüldüğünde karlılığımızı etkiledi. Özellikle 2021 yılı başında müşterilerimiz ile yapılan uzun süreli kiralama anlaşmaları ne yazık ki aleyhimize işledi fakat İstanbul Vinç emin adımlarla 2021’de %20 büyüme ile kapattı. Bu bizim bile beklentimizin ötesindeydi. Bu nedenle 2021 İstanbul Vinç için iyi bir seneydi diyebiliriz. Pandeminin hep olumsuz taraflarını konuşuyoruz fakat bu dönem şirketimizin dijitalleşme hızını kesinlikle arttırdı. Sistemlere ve yeni teknolojilere yatırımımız arttı bu da şirket içi verimliliğimizi de olumlu etkiledi.

Şirketinizin 2022 yılı beklenti, hedef ve planlarını nelerdir?

2022, temkinli pozisyonumuzu koruyarak fırsatları değerlendirmeye açık olacağımız bir yıl olacak. Pandemi bize hızlı ve çevik kararlar almayı öğretti. 2022’de hızlı aksiyon alma yeteneğimize çok ihtiyaç duyacağız çünkü enflasyonda ve kur baskısı da bu yılın ana elementleri olacak. 2022’de bizi en çok heyecanlandıran yatırımlarımızdan biri İstanbul’da kendi tesislerimizi kurabileceğimiz arsa yatırımımız. Bu uzun zamandır gündemimizde olan bir konuydu. Büyüyen makine parkımız ve personel sayımız ile birlikte böyle bir tesis bizi çok rahatlatacak ve daha da önümüzü açacaktır. Bu yıl İstanbul Vinç olarak sürdürülebilir ve sağlıklı büyümeye katkıda bulunacak, uzun vadeli, stratejiye uygun yatırımlara odaklanacağız.

Platform sektörü 2021 yılında nasıl bir grafik çizdi? 2022 yılında sektör ilgili öngörülerinizi öğrenebilir mi?

2021 yılı aslında beklenin üstünde bir taleple geçti. Belki de daha önceki yıllarda ki emeklerimizin meyvelerini yemeye başladık. Platform kullanımı Türkiye’de Avrupa ile karşılaştırıldığında çok daha yeni ve birçok kullanıcı platformların sağladığı pratikliğin ve iş güvenliğinde sağladığı avantajların farkında değildi projelerde platform kullanımı yaygınlaşmış durumda kullanıcılar platform kullanımını, pratik, hızlı ve ekonomik olmasından dolayı benimsemiş durumda. 2022 yılında sektörümüzü zorlayacak önemli bir konu makine teslimatlarının sürenin uzaması. Pandemiden kaynaklı tedarik zincirindeki aksamalar makine teslimlerini 8ay-1 seneye kadar uzatıyor bu da birçok kiralama firmasının taleplere zamanında ve hızlı cevap verememesine sebep oluyor. Verilere bakılırsa, 2021 yılında Türkiye’de yaklaşık 2000 adet platform satışı gerçekleşmiş 2020 yılında bu rakam yaklaşık 1000 adetti. Makine adeti bir önceki yıla göre 2 katına çıkmasına ve pandemi şartlarına rağmen işlerimizin yoğunluğu devam etti. 2022 çok öngörülebilir bir yıl olmamakla beraber makine sektörüne rağbetin artacağını ve İstanbul Vinç ve sektör olarak nicelik ve nitelik olarak büyüyeceğimizi varsayıyoruz. Bu zor günlerde kenetlenerek, ekonomi anlamında popülist yaklaşımlardan uzak, yapıcı şekilde ilerlememiz önemli.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

four × five =

scroll to top