İŞLETMETLERİN YENİ DİJİTAL ÇÖZÜM ORTAĞI: ZEPLIN TEKNOLOJİ

ZEPLIN TEKNOLOJİ, MİKRO YAZILIM İLE BİRLİKTE PERSONEL YÜKSELTİCİ PLATFORM VE VİNÇ KİRALAMA SEKTÖRÜNE ÖZEL “ANALİZ ÇÖZÜMÜ” PROJESİNİ GELİŞTİRDİ. KİRALAMA FİRMALARI, TÜM ORGANİZASYONLARINI TEK NOKTADAN YÖNETEBİLDİĞİ PROGRAM İLE DOĞRU ANALİZLER YAPARAK, CİRO KAYIPLARININ ÖNÜNE GEÇİYOR.

Mikro Yazılım’ın çözüm ortağı olarak kurulan Zeplin Teknoloji, inovasyon ve dijitalleşme tarafında müşterilerine avantajlı çözümler sunuyor. Başta Marmara olmak üzere Türkiye’nin tüm bölgelerine hizmet veren Zeplin Teknoloji; küçük, orta ve büyük ölçekli firmaların tüm yazılım ve dijital hizmet taleplerini karşılıyor. Ayrıca birçok farklı sektöre özel projeler de sunan firma, Mikro Yazılım ile birlikte personel yükseltici platform ve vinç kiralama sektörüne özel geliştirdiği “Analiz Çözümü” programı ile dikkat çekiyor. PLATFORMDERGİ olarak firmanın Proje Sorumlusu Aykut Polat ile görüştük ve Zeplin Teknoloji’nin faaliyetleri ile platform sektörüne özel geliştirilen programı konuştuk.

ZEPLİN TEKNOLOJİ NE ZAMAN KURULDU? FİRMANIN KURULUŞ AMACI NEDİR?

Yazılım ve dijital hizmet taleplerini karşılayan Zeplin Teknoloji, 2020 yılının Ocak ayında Mikro Yazılım’ın çözüm ortağı olarak Kocaeli Bölgesi’ne hizmet vermek amacıyla kuruldu. İş birliği yaptığımız firmaların bilişim alanındaki problemlerini çözmek ve onları geliştirmek için faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bununla beraber müşterilerimize kurumsal web siteleri ve bilişim desteği sunuyoruz.

KAÇ KİŞİLİK BİR EKİP İLE ÇALIŞIYORSUNUZ?

Şu anda bir yazılım mühendisi, bir destek personeli ve web tasarımcı arkadaşlarımız olmak üzere 4 kişilik bir ekip ile çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Ekibimizin tamamı önce kendi alanlarıyla daha sonra da genel işlerle ilgileniyor. İhtiyaç dahilinde dışarıdan konularında uzman partnerle de çalışıyoruz.

KOCAELİ BÖLGESİNE HİZMET VERMEK AMACIYLA KURULDUNUZ AMA ŞU ANDA TÜM TÜRKİYE’DE FAALİYET GÖSTERİYORSUNUZ. BU KONUYLA İLGİLİ NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?

Kocaeli bölgesindeki yazılım eksikliklerini gidermek için yola çıktık ama iş profesyonelliğinden dolayı tüm Türkiye’ye hizmet vermeye başladık. Çözüm ortağı olarak hizmet verdiğimiz firmaları referans alıp, bizimle çalışmak isteyen firmalar oldu. Türkiye’nin farklı noktalarında faaliyet gösterip, hizmet kalitemizden dolayı bizi tercih eden firmaları asla geri çevirmek istemiyoruz. Çünkü artık dijital bir çağdayız ve uzaklığın hiçbir önemi yok. Zeplin Teknoloji olarak iş ortaklarımıza çözüm üretmek ve onları geliştirmek için çalışıyoruz. Bu nedenle Türkiye’nin neresinde olursa olsun tüm firmalara hizmet sağlıyoruz ve bu konuda da herhangi bir sorun yaşamıyoruz. Tam aksine sorun yaşayan firmalara çözüm sunuyoruz. Uzak mesafelere hizmet vermek bizim için zor olmuyor.

DİJİTALLEŞME VE YAZILIM, PANDEMİ SÜRECİNİN DE ETKİSİYLE ÇOK HIZLI İLERLİYOR. BU NOKTADA DİJİTALLEŞMENİN FİRMALAR AÇISINDAN ÖNEMİ SİZCE NEDİR?

İçinde bulunduğumuz bu dönem, dijitalleşmenin gelişmesini hızlandırdı. İnsanlar artık kendi iş süreçlerini takip edebilmesi ve işlerini yürütebilmesi için daha fazla dijitalleşmeye ihtiyaç duydu. Sokağa çıkma yasakları veya kısa çalışmadan kaynaklı olarak insanlar evlerinde çalışmaya başladı. Belirli bir lokasyonda çalışmak artık günümüzde yavaş yavaş azaldı. Bununla beraber sistem ve program altyapıları, internet üzerinden erişilebilirlik ve raporlama analizlerinin sanal ortamda yapılabilmesi önem kazandı. Zeplin Teknoloji olarak teknik tarafta bu altyapıların uygunluğunu sağlamakla görev alıyoruz. Bunun yanı sıra işleyişlerin devam edebilmesi için firmaların içindeki yaşayan organizma olan programların dışardan güvenli bir şekilde erişilebilirliğini ve kullanılabilirliğini sağlamak tarafında pozisyon alıyoruz. Daha sonra artık analiz ve raporlama tarafına geçiliyor. Burada da bulut çözümleriyle birlikte istenilen ve internet bağlantısı bulunan her yerde, internete girebilen her cihazla firmalarının raporlama ve analizlerini sağlıyoruz. Üretim yapan veya hizmet veren bir firma, sunduğumuz hizmetlerle projenin durumunu, karlılığını, masrafının ne kadar olduğunu ve bütçeyi tek ekran üzerinden her yerden ulaşabilir raporlar görmeye başlıyor. Bu durum çözüm ortağı olduğumuz firmaların hızlı karar almalarına olanak sağlıyor. Kısacası biz firmalara, firmalarını okuyoruz. Bu konuda da firmalar eskisine göre çok istekliler, bu durum pandemi süreciyle daha da hızlandı. Dijitalleşme, şirket sahiplerine firmaya gitmeden firmalarında olmalarını sağladı ve yönetilebilirliği çok daha üst seviyeye getirdi. Öte yandan raporlar, otomatik bir şekilde yöneticiler veya karar alma mercilerine ulaştığı için daha hızlı ve stabil veriler elde edilmeye başlandı.

PLATFORM VE VİNÇ KİRALAMA SEKTÖRÜNE ÖZEL GELİŞTİRDİĞİNİZ PROJENİN DETAYLARINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ?

Partnerimiz Mikro Yazılım, geliştirdiği programlar ile uzun yıllardır Türkiye’ye hizmet veriyor. Mikro, bu bilgi ve birikiminden kaynaklı olarak tüm sektörlere hizmet edebilecek bir tecrübeye sahip. Buradan hareketle Mikro Yazılım ile birlikte platform ve vinç kiralama sektörüne özel analiz çözümü programı geliştirdik. Bu projede ERP program altyapısının kurulumu sayesinde satın alma, personel girişi, kiralama organizasyonu ve teknik servis olmak üzere tüm birimler, tek bir platform üzerinden veri girişi sağlıyor. Muhasebe tarafında e-fatura, e-arşiv ve e-defter irsaliye operasyonlarının yönetilmesi yürütülüyor. Bununla beraber analiz çözümü programı ile yöneticilere araç parkı, teknik servis, bakım ve yedek parça yönetiminin bütün organizasyonlarla beraber analiz edilmesiyle ilgili de raporlama çözümleri sunuyoruz. Birden fazla merkezi olan hem şubelerin tek bir noktadan yönetimini sağlıyoruz. Bu yönetim yıllık ortalama olarak hesaplandığında % 10-% 15 ciro kaybını önlüyor. Bu da aslında yapılan yatırımların çok kısa vakitlerde fayda sağladığını gösteriyor ve görünmez zarar ettiği maddi kayıpları kara dönüştürüyor. Bunun sonucunda da firmalar, “Araç parkımı ve kiralama organizasyonumu sorunsuz yürütüyorum, acaba parkıma yeni makine eklemeli miyim?” diye düşünüyor. Ya da “Bakımdaki araçların maliyetleri, aracı çalıştırabilir konuma getirdiğim zaman ne kadar amorti edecek?” tarzda raporlamalar yapıyoruz. Sistemi bu şekilde kurduk ve sistem şu anda başarılı bir şekilde yürütülüyor. Tabi her yeni yapılan yeni ihtiyaçlar doğurduğu için yeni eklemeler, yeni geliştirmeler sürekli devam ediyor. Programı aktif olarak kullanan firmalardan eski sistemlere karşı artık araç parklarının, bütçenin ve cari borçların daha stabil yönetildiği ile ilgili geri bildirimler alıyoruz

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

14 − seven =

scroll to top