VOLVO TRUCKS’DAN SÜRÜCÜ ODAKLI YENİ NESİL AĞIR TİCARİ ARAÇLAR

VOLVO TRUCKS, SÜRÜCÜ ORTAMINA, GÜVENLİĞİNE VE VERİMLİLİĞİNE GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE ODAKLANAN DÖRT YENİ KAMYONUNU TANITTI. VOLVO TRUCKS GENEL MÜDÜRÜ ROGER ALM, “AMACIMIZ, MÜŞTERİLERİMİZİ DAHA DA REKABETÇİ HALE GETİREREK ONLARIN EN İYİ İŞ ORTAĞI OLMAK VE PAZARDA EN İYİ SÜRÜCÜLERİ ŞİRKETLERİNDE BULUNDURMALARINI SAĞLAMAKTIR” DEDİ.

Taşımacılığa yönelik beklenen artan talep, dünya çapında yetenekli sürücülerin bulunabilirliği konusunda baskı oluşturuyor. Örneğin; Avrupa’daki hesaplamalar, tüm sürücü ihtiyacının yüzde 20’sinin boş olduğunu gösteriyor. Müşterilerin en iyi sürücüleri işe alıp elde tutmalarına yardımcı olmak için Volvo Trucks, nitelikli sürücüler açısından daha güvenli, daha verimli ve daha dikkat çekici olan yeni kamyonlar geliştirmeye odaklandı. Volvo Genel Müdürü Roger Alm, “Kamyonlarını güvenli ve verimli bir şekilde kullanan sürücüler, tüm nakliye şirketleri için paha biçilemez değerdirler. Sorumlu sürüş davranışı, hem CO2 emisyonlarının ve yakıt maliyetinin azaltılmasına hem de kaza, yaralanma ve planlanmamış duraklama riskini azaltmaya yardımcı olur. Yeni kamyonlarımız, sürücülerin çok daha güvenli ve verimli bir şekilde çalışmasına yardımcı olacak ve en iyi sürücüleri şirketlerinde bulundurmak için rekabet eden müşterilerimize daha güçlü argümanlar sunacak” dedi.

VOLVO FM VE FMX

Yeni Volvo FM ve Volvo FMX’in yepyeni bir kabinin yanı sıra, tüm Volvo modellerinde bulunan aynı gösterge tablosu işlevlerinin birçoğu mevcut. Daha iyi konfor ve daha fazla çalışma alanı sağlamak için iç hacimleri bir metreküp kadar arttırıldı. Daha geniş pencereler, alçaltılmış kapı hattı ve yeni aynalar sayesinde görüş çok daha iyi. Direksiyon simidi, sürüş pozisyonunun daha büyük ölçüde ayrı ayrı ayarlanmasını sağlayan yatırılabilir kolon işlevi ile donatıldı. Yataklı kabin içindeki alt yatak öncekinden daha yükseğe yerleştirildi, bu da daha fazla konfor sağlar ve yatağın altında ek saklama alanı oluşturdu. Yataksız kabinde, arka duvardaki kabin içi aydınlatmayla birlikte yeni, 40 litrelik saklama bölmesi bulunuyor. Soğuğu, sıcağı ve gürültü rahatsızlığını engellemeye yardımcı olan güçlendirilmiş yalıtım sayesinde kabin konforu daha da artırılırken, karbon filtreli algılayıcı kontrollü iklim ünitesi her koşulda iyi hava kalitesi sağlıyor.

TÜM MODELLERE YENİ SÜRÜCÜ ARAYÜZÜ

Sürücü alanı şimdi farklı işlevlerin gözden geçirilip yönetilmesini kolaylaştırmayı amaçlayan, böylece daha az stres ve dikkat dağınıklığına neden olan tamamen yeni bilgi ve iletişim arayüzüne sahip oldu. Sürücünün ihtiyacı olan bilgiyi her an seçmesini kolaylaştıran 12 inçlik bir ekranı bulunan gösterge tablosu tamamen dijital. Sürücünün kolayca erişebileceği; infotainment, navigasyon, taşıma bilgileri ve kamerayla izleme özelliği sunan 9 inçlik ek bir yan ekran bulunuyor. İşlevler direksiyon simidi üzerindeki düğmeler aracılığıyla, sesle kumanda yoluyla veya dokunmatik ekran ve ekran kontrol paneli ile kontrol edilebiliyor.

GELİŞTİRİLMİŞ GÜVENLİK SİSTEMLERİ

Volvo FH ve Volvo FH16’da güvenlik, adaptif uzun farlar gibi işlevlerle daha da geliştirildi. Volvo Trucks, bu çözümü piyasaya süren ilk kamyon üreticisi oldu. Sistem, kamyon karşıdan gelen trafiğe veya başka bir araca arkadan yaklaşırken LED uzun farın seçilen bölümlerini otomatik olarak devre dışı bırakarak karayollarını kullanan tüm araçlar için güvenliği arttırdı. Ayrıca aracın sürüşü, 0 km/saate kadar düşük hızlar için geliştirilmiş Adaptif Hız Sabitleyici (ACC) ve yokuş aşağı hızı korumak için ekstra fren gücü gereken durumlarda servis frenlerini otomatik olarak etkinleştiren yokuş iniş hız sabitleyici ile kolaylaştırıldı. Acil Durum Fren Destekli Çarpışma Uyarısı ve Elektronik Stabilite Kontrolü gibi güvenlik özellikleri için bir ön koşul olan Elektronik Kontrollü Fren Sistemi (EBS) artık yeni kamyonda standart olarak sunuluyor. Şerit Koruma Yardımı ve Stabilite Yardımı güvenlik sistemleriyle birlikte Volvo Dinamik Direksiyon da bir seçenek olarak mevcut. Yol işaretlerini tanıma sistemi sollama kısıtlamaları, yol türü ve hız sınırları gibi yol trafik işaretlerini tespit eder ve bunları gösterge tablosunda görüntüledi.

VERİMLİ MOTORLAR

Nakliye şirketleri için hem çevre hem de ekonomi önemli faktörler. Tüm iklim değişikliği sorunlarına yönelik tek bir enerji kaynağı olmayacağından ve farklı taşımacılık segmentleri ve işleri çeşitli çözümler gerektireceğinden dolayı, yakın gelecekte buna paralel olarak çeşitli yürüyen aksam türleri bulunmaya devam edecek. Birçok pazarda Volvo FH ve Volvo FM, Volvo’nun eşdeğer dizel kamyonlarıyla eşit yakıt verimliliği ve performansını çok daha düşük bir iklim etkisiyle sunan Euro 6 uyumlu, gazlı LNG motor seçeneğiyle sunuluyor. Gaz motoru, Volvo’nun eşdeğer dizel kamyonlarına kıyasla CO2 miktarını yüzde 100’e kadar kesen biyogazla veya CO2 emisyonlarını yüzde 20’ye kadar azaltan doğal gazla çalışabiliyor. Bu, depodan tekerleğe olarak bilinen, kullanım sırasında araçtan çıkan emisyonlarla ilgili. Yeni Volvo FH, önemli miktarda yakıt ve CO2 tasarrufu sağlayan I-Save paketine dahil yeni, verimli Euro 6 dizel motorla da özelleştirilebiliyor. Örneğin uzun yol operasyonlarında, I-Save özelliği bulunan yeni Volvo FH, yeni D13TC motorla bir dizi özelliği bir araya getirir ve %7’ye* varan yakıt tasarrufu sağlayabiliyor. Yakıt iyileştirme talebi, Uzun Yol Yakıt Paketi bulunan D13TC Euro 6, D kademesi için dizel ve AdBlue maliyetlerini Uzun Yol Yakıt Paketi bulunmayan D13 eSCR Euro 6, D kademesi ile karşılaştırarak hesaplanıyor. Gerçek yakıt ekonomisi sürücü deneyimi, hız sabitleyici kullanımı, aracın teknik özellikleri, araç yükü, gerçek coğrafi özellikler, araç bakımı ve hava koşulları gibi birçok faktöre bağlı olarak değişiklik gösterebiliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

17 − 10 =

scroll to top