TII KAMAG, terminal ve saha içi lojistiğine yönelik tamamen elektrikli ilk modeli olan KAMAG ePrecisionTractor 201 (ePT 201) ile ürün gamında önemli bir yeniliğe imza attı. PT serisinin uzun yıllara dayanan tecrübesi üzerine geliştirilen yeni model, elektro-mekanik tahrik sistemi sayesinde hem yüksek enerji verimliliği hem de hassas manevra kabiliyeti sunuyor.
KAMAG ePT 201, şirketin hidrostatik tahrikli dizel terminal çekicisinin yerini alarak tamamen elektrikli bir çözüme dönüşüyor. Doğrudan güç aktarımına sahip elektro-mekanik sistem, özellikle römork alma ve dar alan manevralarında titreşimsiz, akıcı ve yüksek kontrollü bir kullanım sağlıyor. Böylece araç, depo içi operasyonlarda hız ve hassasiyeti aynı anda sunuyor. TII KAMAG Yard Lojistiği Satış Müdürü Godehard Eidenhammer, modelin kullanıcıya sağladığı faydaları değerlendirirken ePT 201’in performanstan ödün vermeden sürdürülebilir ve ekonomik bir alternatif sunduğunu belirtti.
Lojistik merkezlerinde sürdürülebilir kullanım sunuyor
Model, özellikle lojistik merkezleri ve üretim tesislerinin yoğun saha içi hareketlerini desteklemek üzere geliştirildi. Sıfır yerel emisyonlu yapısı ve düşük gürültü seviyesi, gece vardiyalarında veya gürültü hassasiyeti yüksek operasyon alanlarında önemli bir avantaj yaratıyor. Bu özellikler, işletmelerin intralojistik süreçlerinde ESG ve sürdürülebilirlik hedeflerine uyum sağlamasına katkı sunuyor.

Batarya ve termal yönetimle zorlu koşullarda performansını koruyor
KAMAG ePT 201, 160 kWh ve 240 kWh olmak üzere iki farklı lityum-iyon yüksek voltajlı batarya seçeneğiyle sunuluyor. Aktif termal yönetim sistemi, hem batarya hem de sürücü kabininin sıcaklığını otomatik olarak ayarlayarak aracın –20 °C ile +45 °C arasındaki zorlu hava koşullarında bile performansını korumasını sağlıyor. 150 kW’a kadar DC hızlı şarj desteği, vardiya aralarında kısa süreli enerji takviyesine imkan verirken, fren enerjisi geri kazanımı menzili artırıp aşınmaları azaltıyor.

Ergonomik kabiniyle operatör konforunu artırıyor
Geniş kabin tasarımı, ergonomik oturma pozisyonu ve sezgisel yerleşimli kontrol düzeniyle operatöre rahat bir çalışma ortamı sunuyor. Beşinci teker bölgesine hakim görüş açısı, römork altına giriş sırasında yüksek hassasiyet sağlayarak operasyon hızını artırıyor. Bu yapı, hem güvenli çalışmayı destekliyor hem de operatörün iş yükünü azaltıyor.

