Scania, güneş enerjisiyle çalışan yeni kamyonunun ilk testini başarıyla gerçekleştirdi

Scania, yaklaşık 2 yıl süren geliştirme aşamalarının sonunda, dorsesi güneş panelleriyle kaplı hibrit kamyonunun akan trafikte testlerine başladı. Kamyonun güneş panelleri vasıtasıyla kendi enerjisini üretmesi; işletme maliyetlerini ve karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltıyor.

Scania, yeni nesil kamyonların geliştirilmesinde üstlendiği öncü role devam ediyor. Sektörde ilk kez kullanılan güneş enerji panelleri ile ağır ticari araçların güç aktarım organları için gerekli enerji, doğal bir enerji kaynağından elde ediliyor. Bu doğal enerji kaynağı, sürdürülebilir bir taşımacılık sistemine geçiş için önemli bir ölçüt olurken, taşımacılık sektöründeki emisyonları da önemli ölçüde azaltıyor.

Yılda 5.000 kilometre artan sürüş menzili

Test aracı, üretilen güneş enerjisini ve güneş panelleri aracılığıyla karbon emisyonlarının ne kadar azaltıldığını incelemeye yönelik bir araştırma projesi kapsamında kullanılıyor. Bu araştırma sebebi ile kamyonlar için yeni, verimli ve hafif güneş panelleri geliştirildi. Kamyonların enerji şebekeleriyle nasıl etkileşime girebileceği de inceleniyor. Test için kullanılan kamyonun 18 metrelik römorku tamamen güneş panelleriyle kaplanılıyor. Güneş enerjisi, hibrit kamyona İsveç’te yılda 5 bin kilometreye kadar artan sürüş menzili sağlıyor. Araç, güneşlenme süresinin daha fazla olduğu İspanya gibi ülkelerde güneş enerjisi miktarını ve dolayısıyla sürüş menzilini İsveç’e göre ikiye katlayabiliyor.

İlk etapta Ernsts Express taşımacılık tarafından test edilecek

560 beygir gücündeki prizli hibrit test aracı, ilk etapta Ernsts Express taşımacılık firması tarafından trafiğe açık yollarda çalıştırılarak test edilecek. 18 metrelik römork üzerinde 100 metrekarelik bir alan, maksimum verimliliği 13,2 kurulu panel gücü olan; ince, hafif ve esnek güneş panelleriyle kaplı olacak. İsveç’te çalıştırıldıklarında yılda 8.000 kilowatt enerji üreteceği tahmin ediliyor. Pillerin toplam kapasitesi ise kamyonda 100 kilowatt ve römorkta 200 kilowatt olmak üzere 300 kilowatt olacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

19 + one =

scroll to top