Lojistik merkezler için yeni kriterler açıklandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hazırladığı Lojistik Merkezler Hakkında Yönetmelik Taslağı ile mevcut ve kurulacak lojistik merkezlere yönelik yeni adımlar atacak. Buna göre, kurulacak lojistik merkezin en yakın lojistik merkezle arasında asgari 50 kilometre kara yolu mesafesi bulunacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı ile Ticaret bakanlıklarınca hazırlanan “Lojistik Merkezler Hakkında Yönetmelik Taslağı”na ilişkin bilgi verdi. Taslakla ülke sınırları içinde mevcut ve yeni kurulacak lojistik merkezlerin yer seçimi, projelendirilmesi, yapımı, yetkilendirilmesi ve işletilmesinde uygulanacak usul ve esasların düzenlendiği açıklandı. Uraloğlu, “Lojistik merkezlerin yer, kapasite ve benzeri niteliklerini Bakanlıkça hazırlanan Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı kapsamında belirleyerek izin verme, gerekli arazi tahsisiyle altyapıların kurulması hususunda ilgili kuruluşları koordine etme, uygulamasını takip etme, ve denetleme uygulamaları Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğünce yapılacak” ifadelerini kullandı. Uraloğlu, lojistik merkezlerin planlanarak inşası için gerekli çalışmaları Lojistik Koordinasyon İcra Kurulunun yürüteceğini, TCDD’nin yapacağı lojistik merkezlere özel sektörün katılımını sağlamak ve ortaklık tesis etme hususunda da TCDD’nin yetkili olduğunu dile getirdi. Lojistik merkezlere ilişkin proje ve şartnamelerin mevzuata uygun hazırlanması, gerekli izinlerin temini, düzenlenecek protokol hükümlerinin ve taahhütlerin takibi işlerinden lojistik merkezi kurucusunun sorumlu olacağına işaret eden Uraloğlu, Kurucunun, lojistik merkezlerini işletebileceğini, kiralayabileceğini veya devredebileceğini belirtti. Gerekli ruhsat ve işletme dönemi boyunca düzenlenmiş protokol ve işletme izin belgesi hükümlerini teminde sorumluluk lojistik merkezi işletmecisinde olacağını söyledi.

“En yakın lojistik merkezle arasında 50 kilometre kara yolu mesafesi bulunacak”

Uraloğlu, bir alanın lojistik merkez olarak belirlenebilmesi için, o yerin, Türkiye’nin iç ve dış ticaret stratejisi ile politikalarına hizmet etmesi gerektiğini anlattı. Merkezin kara yolu bağlantısına ilaveten diğer taşıma türlerinden en az birine azami 30 kilometrelik mesafede bağlantı imkanının olması gerektiğini vurgulayan Uraloğlu, şunları söyledi; “Lojistik merkezler, genişleme alanı hariç asgari 500 bin metrekare alan üzerine kurulacak. Merkez, trafik yoğunluğu olan kara ya da demir yolu üzerinde bulunmayacak. Hazırladığımız düzenleme kapsamında kurulacak lojistik merkezin, en yakın lojistik merkezle arasında asgari 50 kilometre kara yolu mesafesi bulunacak. Merkezlerin imar planlarında, sit alanı, yerleşim yeri ve tarım arazisi olarak gösterilen yerler bulunmaması gerekecek” ​​​Uraloğlu, lojistik merkezlerin 7 gün 24 saat çalışma esasına göre işletileceğini, buralardaki faaliyetlerin, ekonomik, emniyetli, kaliteli, serbest, adil ve sürdürülebilir bir rekabet ortamında yapılacağını dile getirdi. Lojistik merkezlerin işletmecilerinin, alt ve üstyapı tesislerini kurmak, kurdurmak, yapıyla tesisleri korumak, giriş ile çıkışları kontrollü izleyerek güvenliği sağlamakla sorumlu olduğunu vurgulayan Uraloğlu ayrıca, işletmeciler, kullanıcıların sınai, ticari ve faaliyet kayıtlarının tutulmasını sağlamakla ve faaliyet ruhsatında belirtilen alanlarda faaliyet göstermesinden yükümlü olacağını söyledi.

Kuruluş izni Lojistik Koordinasyon Kurulunca verilecek

Uraloğlu, Lojistik Koordinasyon Kurulunca kuruluş izni verilen lojistik merkezlerinin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından ilan edileceğini, ilana ilişkin iş ve işlemlerin ise Kurul sekretaryasınca yürütüleceğini bildirdi. Çalışmaları yapılan lojistik merkezlere ilişkin bilgi veren Uraloğlu, şunları kaydetti: “İzmit Köseköy, Eskişehir Hasanbey, Uşak, İstanbul Halkalı, Denizli Kaklık, Balıkesir Gökköy, Erzurum Palandöken, Kahramanmaraş Türkoğlu, Samsun Gelemen, Konya Kayacık, Mersin Yenice ve Kars lojistik merkezleri Türkiye’de işletmeye açılan merkezler. Öte yandan, İzmir Kemalpaşa, Sivas, Kayseri Boğazköprü, Rize İyidere merkezlerinin yapımları devam ediyor. Bunların yanı sıra Bilecik Bozüyük Lojistik Merkezi’nin projesi tamamlanmış olup, ayrıca, İzmir Çandarlı, İstanbul Yeşilbayır, Zonguldak Filyos, Mardin, Habur lojistik merkezleri etüt ve planlama aşamasında, Tekirdağ Çerkezköy Lojistik Merkezi’nin ihale aşaması sürüyor. Kuracağımız yeni merkezlerle coğrafi stratejik avantajlarımızı sonuna kadar kullanacağız. Türkiye’nin her bölgesinde yatırım planı dahilinde, entegre bir ulaştırma altyapısını kurarak, güçlendireceğiz. Böylece ihracat hız kazanırken lojistik sektörü ilave taşıma kapasitesine kavuşacak” diyerek sözlerini noktaladı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

four + two =

scroll to top