Still Arser, dijital dönüşüm projesi Sap S/4Hana’yı başarıyla kullanıma başladı

İç lojistik sektörünün global markası Still Arser, Türkiye genelindeki dijital dönüşüm projesi Sap S/4Hana’yı başarıyla tamamlayarak devreye soktu.

İç lojistik sektöründe satış ve satış sonrası hizmetler, kiralama, ikinci el satış ve kiralama, iş güvenliği ve operator desteği alanlarında otomasyon hizmetleri sunan Still Arser, ihtiyaçları doğrultusunda Sap S/4Hana uygulamasına geçiş sürecini başarıyla tamamladı. Projenin ön hazırlıkları, ihale süreci ve uygulaması ile toplam iki yıllık sıkı ve planlı bir çalışma süreci yaşandı. Bu yoldaki çözüm ortakları Sap danışmanlığında Vektora, e-çözümlerde SNI, altyapı ve sistem desteği konusunda Runibex firmaları oldu. İstanbul ve İzmir’deki merkez ofisleri ile Türkiye’nin her yerine dağılmış bayi ağıyla hizmet veren Still Arser; özellikle kiralama projelerine odaklanarak, yetkin çalışanları ve 4500’ü aşkın ekipmanı ile Türkiye’nin önde gelen firmalarıyla iş ortaklığını uzun zamandır sürdürüyor.

“Bu önemli yatırımı, bayi ve müşteri ilişkileri yönetimi alanlarında kesintisiz çözüm geliştirmeleri takip edecek”

Şirket içi birimler arası ortak işletme dili ve tek veri tabanına geçiş ihtiyacının ortaya çıkmasının dijital dönüşüm gerekliliğini doğurduğunu belirten Still Arser Genel Müdürü Mustafa Çiper, SAP projesine ilişkin şu değerlendirmeleri yaptı: “Bu dönüşümle; iç ve dış müşteri memnuniyetinin artırılmasını, işletme kaynaklarının verimli ve etkin kullanımını, kaynakların performans ölçümlerinin sağlanmasını hedefledik. İş süreçlerini merkezi ve entegre bir sisteme taşıyarak, tüm şirketin ve iş ortaklarının tutarlı bir şekilde tek merkezden verilere ulaşmasını sağladık. Ayrıca bu sayede geriye dönük izlenebilirliği ve süreçlerin uçtan uca sistemlerden takibini de elde ettik. Bu bilgilerin tüm paydaşlarla anlık paylaşılmasının yanısıra bilgi güvenliği ve ilerleyen dönemlerdeki projeler için daha esnek, güncel teknolojiye sahip altyapılara geçme imkanını da yarattık. Bu önemli yatırımı, bayi ve müşteri ilişkileri yönetimi alanlarında kesintisiz çözüm geliştirmeleri takip edecek. Bu sayede şirketimizin en büyük ana faaliyetlerinden birisi olacak olan otomasyon ve dijital çözümlerin süreç yönetimleri için BT altyapısı da hazır olacak.“

Still Arser Bilgi Teknolojileri ve Süreç Geliştirme Müdürü Dilaver Özel de projenin fikir aşamasından canlı kullanıma alındığı tarihe kadarki planlamanın önemine vurgu yaparak, projeyi 2 aşamada ele aldıklarını belirtti. Bu tarz büyük projelerdeki en büyük sorunlardan birinin belirsiz proje kapsamları olduğunu belirten Özel, bunu önleyebilmek adına ilk 6 ay mevcut durum değerlendirme ve gereksinim belirleme çalışmalarının ardından projenin ihale sürecine geçtiklerini, 6 aylık ihale sürecinden sonra projenin uygulama aşamasına başladıklarını belirtti. Şirket içi proje ekibinin oluşturulması ve ekibin sorumluluklarının çok iyi anlatılmasının da başarılı bir projede kilit öneme sahip olduğunun altını çizen Özel, toplam 98 kişilik proje ekibinin yoğun gayretleriyle projenin başlangıcından 11 ay sonra; ön hazırlıklarıyla birlikte toplamda 24 ayın sonunda tüm sistemleri başarıyla canlı kullanıma almanın haklı gururunun yaşandığını ifade etti.

Şirketlerinin bundan sonraki dijital yolculuğunda bu başarılı projenin öneminin büyük olduğunu vurgulayan Dilaver Özel, “Sap S/4hana projesi kapsamında eski SAP ECC ERP sisteminin, e-çözümler (e-fatura, e-irsaliye, e-arşiv, e-defter) sisteminin ve e-Care bayi portal sisteminin aynı anda hem Azure bulut veri merkezlerine taşınması hem de sıfırdan yazılımsal süreç uyarlamalarının tamamlanmasıyla, şirketimiz büyük bir dijital dönüşümün en önemli ve en büyük adımlarından birini tamamladı” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

9 − three =

scroll to top