Kasım kampanyaları, kargo hareketliliğini yüzde 35 artırdı

Alışverişteki kasım ayı kampanyaları dolayısıyla kargo sektöründeki yoğunluk yaklaşık yüzde 35 arttı. Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Fatih Önyol, çeşitli adlarla geçen ay düzenlenen kampanyaların alışverişteki hareketliliği artırdığını söyledi.

Kampanyalar dolayısıyla kargo sektörünün hareketli bir dönemden geçtiğini belirten Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Fatih Önyol, geçmiş yıllarda alışverişlerin belirli günlere sıkışması nedeniyle yoğunluk yaşandığını ve tüketicilerin bundan dolayı satın almak istediği ürüne ulaşmada sorunlar yaşayabildiğini anlattı.

“Ayın en hareketli günü 24 kasım oldu”

Salgın döneminde yapılan operasyonel geliştirmeler ve yatırımlarla sektörün taşıma kapasitesini 2 katına çıkardıklarına dikkat çeken Önyol, şöyle konuştu: “Bu yıl kasım ayı kampanyalarıyla sektörde yaklaşık yüzde 35’lik kargo artışı yaşandı. Ayın en hareketli günü 24 kasım oldu. Hem ‘Muhteşem Cuma’ hem de ‘Öğretmenler Günü’ aynı zaman dilimine denk geldi ancak kargo sektörü geçmiş yıllara oranla çok daha fazla yük taşıyabiliyor. Normal günlerimiz dahi artık geçmişin kampanya yoğunluğuna çok yakın. Buna karşın çok daha kaliteli, hızlı ve sorunsuz hizmet veriyoruz. Yatırımlarımızın devam etmesi, yeni aktarma merkezlerinin inşası, yeni şubeler ve yeni personel elimizi güçlendiren en büyük etkenlerden biri oldu.”

Kargo sektörü, otonom teknolojiler ve yapay zeka uygulamalarıyla güçleniyor

Önyol, sektörün Türkiye’de yaklaşık 250 bin kişiye doğrudan istihdam sağladığını, sözleşmeli araçlar gibi dolaylı istihdam göz önüne alındığında bu sayının 1 milyonu aştığını bildirdi. Sektörün gelişmesi için yapılması planlanan yatırımlara da değinen Önyol, “Artık dünya çok hızlı değişiyor ve dönüşüyor. Birkaç yıl önce bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz ve insanların abartılı bulduğu konular bugün evimizin içinde bulunuyor. Yapay zeka ve otonom teknolojiler gün geçtikçe daha akıllı ve işlevsel hale geliyor. Kargo sektörü gelecekte elektrikli araçlar, yapay zeka uygulamaları ve otonom araçlardaki gelişim ölçeğine göre ilerleyecek” dedi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

20 + four =

scroll to top