Karasu-Köstence Ro-Ro Hattı ile ticaret hızlanıyor, maliyetler azalıyor

Karadeniz’in dünyaya açılan en modern kapısı Karasu Limanı, Türkiye ile Romanya arasında faaliyete başlayan Karasu-Köstence Ro-Ro Hattı ile Avrupa’ya açılıyor. Yeni Ro-Ro hattı, Türkiye ve Avrupa arasındaki ticaretin hızlanmasına, maliyetlerin düşmesine ve çevresel etkilerin azaltılmasına önemli katkılar sağlayacak.

Karadeniz’e geçiş kapısı olarak hizmet veren, İstanbul Boğazı’ndaki gemi trafiğinin azalmasına, taşıma maliyetleri ve sürelerinin düşmesine önemli katkılar sağlayan Karasu Limanı, Türkiye ile Romanya arasında faaliyete başlayacak yeni bir Ro-Ro hattına ev sahipliği yaparak hizmet ağını genişletiyor.

Önemli çıkış kapılarından biri olacak

IC Altyapı İşletme bünyesinde faaliyet gösteren Karasu Limanı’ndan 3 Temmuz 2024 tarihinde faaliyete başlayan Karasu-Köstence Ro-Ro hattının açılışı; Karasu Kaymakamı Mehmet Uğur Arslan, Karasu Belediye Başkanı İshak Sarı, SEA Line üst düzey yetkilileri ve yerel otoritelerin geniş katılımı ile gerçekleşti. Karasu-Köstence Ro-Ro hattı, Avrupa’ya açılan önemli çıkış kapılarından biri olacak. Bu yeni hat, özellikle Kapıkule ve Hamzabeyli’de yaşanan uzun TIR kuyruklarında zaman kaybetmek istemeyen nakliyeciler için alternatif bir rota oluşturulmasına yardımcı olacak.

“Avrupa Birliği ülkelerine çok daha hızlı ulaşımını sağlayacak”

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan IC Altyapı İşletme Genel Müdürü Serhat Soğukpınar, “Kara, hava ve deniz lojistiği sektörünün tamamında faaliyet gösteren yüzde 100 yerli sermayeli tek kurum olan IC Altyapı İşletme A.Ş. ülkemizin ihracat hinterlandına önemli katkılar sağlayacak yeni bir anlaşma gerçekleştirdi. Karasu-Köstence Ro-Ro hattı, özellikle son yıllarda ülkemizden Avrupa’ya gerçekleşen kara taşımacılığında yaşanan sorunlara çözüm sunacak. Kara lojistiğinde yaşanan uzun bekleme sürelerine ekonomik ve çevreci bir alternatif olan Karasu Limanı çıkışlı Ro-Ro hattı, ilk etapta gün aşırı 100 tırın Avrupa Birliği ülkelerine çok daha hızlı ulaşımını sağlayacak” sözlerini kaydetti.

“Firmalar için büyük avantajlar sunacak”

Karasu Limanı’nın, açıldığı günden bu yana yük grafiğini sürekli yukarıya taşıdığını, ithalat ve ihracatçı firmalar için talep gören, çözüm ortağı olan bir cazibe merkezi haline geldiğini belirten Karasu Limanı İşletme Müdürü Gökçen Erdem, “Almanya, Belçika, Hollanda ve Fransa gibi Avrupa ülkelerine giden araçlar, bu hattı kullanarak zaman kazanacaklar. Ukrayna ve Moldova için de kritik öneme sahip olan bu güzergah, Türkiye’den Romanya’ya ihracat yapan, Romanya’dan Türkiye’ye ithalat yapan ve Avrupa’ya transit taşımalar yapan firmalar için büyük avantajlar sunacak” diye konuştu.

100 bin adet araç kapasitesine ulaşılması öngörülüyor

Yeni Ro-Ro hattı, 100 standart TIR kapasiteli Ro-Pax gemiyle hizmet verecek. Soğuk gıda taşımacılığında kullanılan frigo TIR’lar için de uygun olan gemi, 250 yolcu kapasitesine sahip. Her iki limandan gün aşırı kalkış saati 22:00 olmak üzere düzenli tarifeli seferler yapılacak. Başlangıçta bir gemi ile haftada 4 sefer yapılacak, 2024 yılının son çeyreğinde ikinci geminin de devreye girmesiyle birlikte seferler her gün düzenlenecek. Bu kapsamda, tek gemi ile yılda 175 sefer, ikinci gemi ile birlikte yılda 350 sefer yapılması hedeflenirken, ilk yıl 65 bin adet, devam eden yıllarda 100 bin adet araç kapasitesine ulaşılması öngörülüyor.

Karasu Limanı’na, bugüne kadar Ro-Ro gemileri dahil 2.532 adet gemi yanaştı

İlk geminin Ocak 2017’de yanaştığı Karasu Limanı’ndan düzenli Ro-Ro seferleri Temmuz 2019’da başladı. 250.000 metrekare alan üzerine kurulu olan liman, 670 metre rıhtım alanı ve 11 metre su derinliği ile bölgedeki deniz taşımacılığına büyük katkı sağlıyor. Hizmet sunduğu geniş hinterland, sahip olduğu yüksek kapasite ve dünyanın en modern altyapı ve standartları ile sunduğu çok modlu taşıma avantajlarıyla Karadeniz’den dünyaya açılan en modern liman konumunda Karasu Limanı, yıllık 1 milyon 500 bin ton genel kargo / dökme yük ve 110 bin adet Ro-Ro ve 50.000 TEU konteyner yük kapasitesine sahip. 2023’te 1.147.101 ton/yıl genel ve dökme yük elleçlemesinin yanı sıra demir cevheri ve çimento yükünün de elleçlendiği Karasu Limanı’na, açılışından bugüne kadar Ro-Ro gemileri dahil 2.532 adet gemi yanaştı.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

3 × five =

scroll to top