İKİNCİ EL PLATFORM ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

PLATFORMDER GENEL SEKRETER YARDIMCISI ABDULLAH TUNCER, INTERNATİONAL POWERED ACCESS FEDERATİON VE EUROPEAN MATERİALS HANDLİNG FEDERATİON KAYNAKLARINDAN ESİNLEREK  “İKİNCİ EL PLATFORM ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? BAŞLIĞI ALTINDA BİR ARAŞTIRMA YAPTI. İŞTE ARAŞTIRMANIN DETAYLARI…

Bilindiği üzere personel yükseltici platformlar, yüksekte çalışma gerektiren işlerde geçici olarak güvenli ortamlar sağlayan ekipmanlardır. Bu nedenle ikinci el bir platform satın alırken, kullanılmadan önce, güvenlik mevzuatına uygunluğu ve çalışacağı ülkede ilgili standartları karşılıyor olmalıdır. Platformun, tüm güvenlik sistemleri çalışır durumda olacak şekilde satın alınmalıdır.

Abdullah Tuncer – PLATFORMDER Genel Sekreter Yardımcısı

MEVZUAT AÇISINDAN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?

  1. Eğer ürün 2.el olarak yurt dışından ithal edilecekse, kullanılmış veya yenileştirilmiş eşya ithalatına ilişkin tebliğine (İthalat: 2021/9) uygun ithal edilmesi gerekmektedir. Bu tebliğ kısaca; 2.el ithalatta 10 yıl yaş sınırı ve 30 USD/Kilogram CIF Kıymet bedeli uygulamaktadır. (Platformlar için)
  2. Personel yükseltici platformlar, üretildiği yıl içinde ithal edilmelidir. Aksi durumda, bir sonraki yıla kalan ürünler sıfır olarak ithal edilmek istendiğinde, yukarıda belirttiğim tebliğe tabi olmaktadırlar.
  3. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ve İş Ekipmanları Yönetmeliği’ne uygun olmalıdır
  4. Makine direktiflerine uygun olmalıdır
  5. Motor emisyon standartlarını azami olarak karşılaması gerekmektedir.
  6. Karayolu ile ilgili yönetmeliklere uygun olmalıdır.
  7. İlgili ticaret odasından gerek sıfır olsun gerek 2.el olsun, satış tescilinin yapılması gerekmektedir.
  8. Platform; tasarım, test ve operasyonel gereksinimlerini kapsayan standartları azami derecede karşılıyor olması gerekmektedir.
  9. Platformu kullanacak kişilerin mutlaka MEB Onaylı Personel ve Yük Yükseltici Operatörlük Belgeleri olması gerekmektedir.

 2. EL PLATFORM ALIRKEN HANGİ BELGELERİ İSTEMELİYİZ?

Herhangi bir platformu 2.el olarak alırken, aşağıdaki belgeleri her bir ekipman için istemeliyiz. Bunlar, platformun güvenli çalışma koşulunu göstermesi için gerekli olan belgelerdir.

  1. Operatör kılavuzu
  2. Çalıştırma talimatı
  3. Üretici test raporu
  4. Varsa ürün ile alakalı yapılmış değişiklikleri içeren teknik ve güvenlik bültenleri
  5. Üreticinin uygunluk beyanı
  6. Bakım geçmişi ile ilgili kayıtlar
  7. Periyodik Kontrol Kayıtları (üç, altı veya yıllık)
  8. Önemli denetim kayıtları

MAKİNE ÜZERİNDEKİ PLAKA VE ETİKETLER NASIL OLMALIDIR?

Platform üzerinde bulunan ve üretici tarafından koyulan plakada; referans alınan standartlar ile platformun çalışma sınırlarının okunur bir biçimde yazılı olması gerekmektedir. Ayrıca tüm etiketlerin yerinde, okunaklı ve resmi bir dilde olup olmadığı da kontrol edilmelidir. Tüm etiketlerin bir listesi tipik olarak kullanım kılavuzunda da verilmiştir. Aksi bir durum var ise mutlaka üretici ile irtibata geçilerek bilgi alınmalıdır.

ÜRÜN KAYDININ YAPILMASI VE DİĞER HUSUSLAR NELERDİR?

Alınan ürün her ne kadar 2.el de olsa, satın alındıktan sonra distribütör veya üretici ile irtibata geçerek ürünü kaydettirmek gerekmektedir. Bu sayede ilgili ürün ile alakalı güncelleme ve eğer olacak ise geri çağırmalar konusunda haberdar olunabilecektir.  Öte yandan, hangi mevzuatın geçerli olduğu konusunda herhangi bir şüpheniz varsa, tavsiye için derneğimiz ile irtibata geçebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

two × four =

scroll to top